Dviratis ir automobilis. Kurio pirmenybė?

 (7)
Atšilus orams, kiekvieną dieną pasirodo vis daugiau šiltojo meto transporto priemonių. Į gatves išrieda dviračiai, motociklai ir mopedai, dar vadinami motoroleriais. Vis dėlto, automobilių vairuotojai motorizuotas dvirates transporto priemones kelyje pasitinka kur kas tolerantiškiau. Tai puikiai atsispindi ir eismo įvykių suvestinėse, kuriose žuvę, sužeisti ir į apskritai įvykius patekę dviratininkai gerokai lenkia motociklininkus ir motorolerių vairuotojus.
Dviratininkė
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tačiau kyla klausimas: kas yra kaltas? Ar - dviratininkai, kurie nepakankamai rūpinasi savo saugumu, ar - automobilių vairuotojai, kurie dviratininkų nelaiko visaverčiais eismo dalyviais?

Vitoldas Milius: vairuotojai turi pereiti į šiltojo sezono režimą

Mūsų šalies vairuotojai nėra įpratę prie kiekvieną pavasarį didėjančio dviratininkų kiekio, nes kiekvienų metų rudenį dviratininkai baigia sezoną, o pavasarį šį sezoną vėl pradeda. Todėl automobilių, sunkvežimių ar viešojo transporto priemonių vairuotojams tenka iš naujo pratintis prie naujų eismo dalyvių. „Šalyse, kur vyrauja švelnesnis klimatas ir dviratininkai gali ramiai važinėti dviračiu visus metus, vairuotojai nepraranda budrumo, nes dviračių mėgėjai tiesiog nedingsta iš gatvių. O lietuviams kiekvieną pavasarį reikia suvokti, kad į gatves išrieda dviratininkai, mopedistai ir motociklininkai, kurie kaip visaverčiai eismo dalyviai įsilieja į eismą. Lygiai taip pat dviratininkus pamiršta ir pėstieji, okupuojantys dviračių takus," - teigia keliautojas ir auto žurnalistas Vitoldas Milius.

Anot jo, dviračių mėgėjai, važiuodami gatve, turi mąstyti už visus ir apie visus. Be abejo, automobilių vairuotojai stengiasi apsaugoti dviratininkus - nei vienam jų tikrai nėra noro susidurti su jais, tačiau po žiemos jie sunkiau pastebi dviračiais važiuojančius žmones. „Šioje situacijoje atstovauju abiems pusėms, nes mėgstu važinėtis ir dviračiu, ir automobiliu. Todėl galiu vertinti situaciją būdamas abiejose pusėse ir pasakyti, kad nei viena jų nėra visiškai teisi. Dviratininkai taip pat turėtų save labiau saugoti, tausoti bei dar labiau galvoti apie kitus eismo dalyvius," - nuomone dalinasi V.Milius.

Dviratininkams pasitempti dar yra kur

Socialinio tinklo „Facebook" profilyje „Dviračių mėgėjai" atlikta apklausa, kuria buvo siekiama sužinoti interneto vartotojų nuomonę, kur Lietuvos dviračių mėgėjai turėtų tobulėti, kad taptų visaverčiais eismo dalyviais.

Apklausos rezultatai parodė, kad iš dviratininkų, kaip ir kitų eismo dalyvių, tikimasi visų kelių eismo taisyklių laikymosi ir pagarbos eismo dalyviams. Įvairių dviračių sporto renginių organizatorius Julius Kvietkauskas teigia, kad dviratininkai turi ugdytis eismo sąmoningumą. „Visais mūsų renginiais siekiame atkreipti dviratininkų dėmesį į saugumą kelyje. Norime, kad dviračių kultūra mūsų šalyje augtų ir stiprėtų taip greitai, kaip didėja dviratininkų bendruomenė," - sako J.Kvietkauskas.

Apklausos dalyviai išskyrė ir keletą dalykų, į kuriuos dviratininkai turėtų atkreipti daugiausia dėmesio. Daugiau nei 70 respondentų atsakė, kad dviratininkai, važiuodami eismo juostose kartu su kitomis transporto priemonėmis, privalo ranka rodyti posūkio signalus ir nesiblaškyti kelyje. O dviratininkams, kurie renkasi judėjimą dviračių ir pėsčiųjų takais, rekomenduojama važiuoti atsargiau ir atsisakyti pavojingo manevravimo tarp pėsčiųjų. Taip pat tarp dažniausiai pasirinktų variantų buvo rekomendacijos dviratininkams įvažiuoti į sankryžas tik degant žaliam šviesoforo signalui, nesiblaškyti po kelią važiuojant pirmąja eismo juosta bei, žinoma, nevairuoti išgėrus.

„Visada stengiamės ugdyti kultūringus ir atsakingus dviratininkus. Nuo gegužės mėnesio prasidės vadinamosios „MTB mokyklėlės", kuriose visi norintieji nemokamai galės susipažinti su važiavimo kalnų dviračiais ypatumais. Žinoma, pakeliui iki miško takų važiuosime miesto keliais ir dviračių takais. Tada dėmesį skirsime ir visų taisyklių laikymuisi. O masiniais renginiais, pavyzdžiui, gegužės pradžioje startuosiančiais Vilniaus MTB turais, siekiame populiarinti važinėjimąsi dviračiais bei didinti dviračių kultūrą Lietuvoje," - teigia dviratininkas Julius Kvietkauskas.

Anot jo, tik atsakingas ir saugus elgesys kelyje užtikrins dviratininko saugumą ir sumažins Lietuvoje skaičių skaudžių nelaimių, kuriose nukenčia dviratininkai. Pastarieji turėtų rūpintis ne tik savimi, bet ir kitais eismo dalyviais. Kai tai taps visuotine norma visiems eismo dalyviams, tiek pėstieji, tiek dviratininkai galės jaustis kur kas saugesni. 

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Rugpjūčio 23D.
2097 1895
121 112
2504 2255