Mergina nurodė, kad nepaisant to, jog važiuoja netgi greičiau nei leistinas greitis, visi vairuotojai demonstratyviai ją lenkia ir piktinasi. Jos nuomone, taip vyksta dėl ant automobilio priklijuoto „klevelio“.

DELFI surengė eksperimentą, kurio metu buvo norima išsiaiškinti, kaip iš tiesų vairuotojai kelyje reaguoja į klevo lapo ženklą. Šį kartą „kleveliu“ tapo buvęs lenktynininkas BMW akademijos įkūrėjas ir instruktorius Darius Jonušis.

Eksperimentą suskirstėme į dvi dalis. Pirmą kartą profesionalas, inicijuodamas erzinančias situacijas Vilniaus keliuose, riedėjo be klevo lapo, o antrąjį - su klevo lapo ženklu.

Anot profesionalo D. Jonušio, daugelis neseniai vairavimo pažymėjimą gavusių vairuotojų klevo lapo ženklo vengia.

„Panašu, kad pirmais metais vairuojantys vairuotojai patys jaučiasi nepatogiai dėl savo patirties stokos. Gal jie mano, kad yra kažkuo prastesni. Bet iš tiesų tai tik reklamos, socialinės diskusijos ir mados klausimas. Mano nuomone, jauni vairuotojai tikrai be reikalo nedėvi identifikacinių ženkliukų,“ – teigė BMW akademijos įkūrėjas.

Kurdamas erzinančias situacijas kelyje, vairuotojas stengėsi provokuoti kitus vairuotojus. Vis dėlto net šiuo metu prieštaringai mūsų visuomenėje vertinamos BMW markės automobiliu išprovokuoti kitų vairuotojų agresijos nepavyko.

Ant automobilio užklijavus klevo lapą situacija beveik nesikeitė. Kai kurie vairuotojai elgėsi įžūliau, kiti pareigingai laikėsi Kelių eismo taisyklių. Eksperimento metu visi vairuotojai provokuojami tiek „klevelio“, tiek patyrusio vairuotojo elgėsi kone identiškai. Agresijos ar nepakantumo nei BMW automobilio vairuotojas, nei „klevo lapas“ nepatyrė.

„Aš manau, kad realaus skirtumo tarp klevo lapo ir kitų vairuotojų tikrai nėra. Jeigu vairuotojas yra, atsiprašau už išsireiškimą, „asilas“, tai nesvarbu, ar tu važiuosi vienu, ar kitu automobiliu, ar su klevo lapu, ar be. Toks vairuotojas kelyje nepraleis, signalizuos, elgsis nepakančiai absoliučiai visiems. Jeigu vairuotojas profesionalus, sąžiningas ir pareigingas, klevo lapas jam duoda tik pozityvų signalą“, – sakė eksperimente dalyvavęs D. Jonušis.

Verta priminti, kad itin svarbu skatinti vairavimo kultūrą kelyje. Prie to galime prisidėti kiekvienas iš mūsų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (210)