„Continental“ koncerno eksporto ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims ir Ukrainai Arūnas Kiaušas pasidalino mintimis ir patarimais apie naujausias žiemines padangas ir kokias padangas verta rinktis Lietuvos vairuotojams.

Kokias žiemines padangas patartumėte rinktis Lietuvos vairuotojams? Minkšto mišinio ar švelniai europinei žiemai skirtas padangas? Kaip pasirinkti optimalų variantą Lietuvos gyventojui, gyvenančiam mieste, bet kelis kartus per savaitę išvažiuojančiam į užmiestį (kartais net ten, kur keliai valomi rečiau).

Arūnas Kiaušas: Mano požiūriu, sprendimą priimti neturėtų būti sudėtinga jei įvertinsime permainingą mūsų klimatą bei tuos atvejus, kai sniegu ar šlapdriba padengti keliai dar nėra tinkamai nuvalyti. O jei įvertinti taip dažnai „juodo ledo“ keliamą pavojų, kuris vairuotojų tyko anksti ryte arba vakare, tuomet nebebūtų abejonių, kad minkšto mišinio padangos yra tinkamiausias sprendimas jūsų saugumui ir mobilumui užtikrinti.

Minkšto mišinio padangos išsiskiria pačiu „intelektualiausiu“ gumos mišiniu, kuris sugeba akimirksniu prisitaikyti prie greitai kintančių oro sąlygų. Jos buvo kuriamos tokiems iššūkiams kaip itin žema temperatūra, krituliais ar ledu padengti kelio paviršiai bei manevruojant atsiradusios traukos jėgos. „Continental“ minkšto mišinio padangų konstrukcija yra tokia pažangi, kad padangos žymimos „T“ greičio indeksu (iki 190km/val.) ir gali būti montuojamos ant galingų automobilių ar itin dinamišką vairavimo stilių mėgstančių vairuotojų automobilių ratų.

Taip pat visos „Continental“ padangos pasižymi itin precizišku valdymu ir stabiliu riedėjimu. Protektoriaus mišinyje yra ne tik didelė dalis natūralaus kaučiuko bet ir silikos, silano elementų, kurie saugo važiuojant krituliais padengtais keliais, mažina pasipriešinimą riedėjimui ir užtikrina padangos ilgaamžiškumą. Šias padangas rekomenduojame įsigyti net automobilių su 19 ar 20 colių dydžio ratlankiais savininkams.

Kaip įrodyti žmogui, kurio automobiliui ką tik buvo atlikta techninė apžiūra, kad visgi laikas pasikeisti padangas, nors protektoriaus gylis dar tinkamas?

A.K.: Padangos mišinyje yra daug elementų, kurie turi senėjimo savybių ir dėl to praranda savo technines charakteristikas, kurios itin svarbios žieminėms padangoms. „Continental“ padangų mišinyje yra brangių antioksidantų, apsaugančių nuo ozono poveikio, saulės ar aukštos temperatūros. Tobulus cheminius elementus turinčios padangos neskleidžia kvapo, o tai reiškia, kad padangoje esantys cheminiai elementai negaruoja ir ji taip greitai nepraranda savo savybių.
Tai labai svarbu žinoti pigias padangas besirenkantiems pirkėjams. Neapdairiai sutaupę jie ne tik rizikuoja savo saugumu ir turi tenkintis mažesniu komfortu, bet ir važinėja padangomis, kurios tarnauja gerokai trumpiau. Be to, žemos kokybės padangų savybės kelyje kartais pasikeičia jau po sezono ar dviejų. Na, o „Continental“ rekomenduoja keisti padangas po penkerių metų naudojimo.

Ar nemanote, kad vairuotojai vis dar neįvertina gerų padangų naudos? Jų argumentas – jei važiuosiu atsargiai, tiks ir pigios padangos. 

A.K.:  Jei jodamas žirgu ramiai ir tvirtai įsikibęs sėdėsi balne, tai dar nereiškia, kad namo grįši nenusisukęs sprando. Tokie vairuotojai atsargų važiavimą dažniausiai supranta kaip lėtą judėjimą antroje eismo juostoje. Ir tai jau yra pavojinga! 

Ribotos žinios apie padangos poveikį saugumui gali turėti itin skaudžias pasekmes. Pavyzdžiui, daugelis vairuotojų nesuvokia su kokia galinga smūgio jėga susidurs avarijos metu. Tarkime, sutaupėte kelias dešimtis litų įsigydami nekokybiškas padangas ir įsidėjote į bagažinę alaus dėžę. Juo netrukus planuojate pavaišinti draugus rudens išvykoje į sodybą ir pasigirti pigių padangų pirkiniu artėjančiai žiemai. Pakeliui šlapiame kelyje įvyksta eismo įvykis ir jūs trenkiatės į kliūtį 50km/val. greičiu. Jūsų ką tik pirkta dėžė įsirėš į galines sėdynes maždaug 720 kg jėga ir sukels itin rimtus keleivių sužalojimus.

Kokiomis padangomis važinėja Lietuvos vairuotojai?

A.K.:  Automobilyje man tenka praleisti daug laiko, todėl visada atkreipiu dėmesį į automobilių, patekusių į eismo įvykį padangas. Deja, bet mano asmeninė statistika pesimistinė. Net trys ketvirtadaliai žiemos metu ar per lietų į avariją patekusių automobilių turėjo arba pernelyg sudilusias arba tiesiog žemesnės kokybės padangas. Vėlyvą rudenį atkreipkite dėmesį į galimai eismo įvykio kaltininko padangas ir atsakymą turėsite patys.

Kokių galima tikėtis naujų technologijų padangų gamyboje po 10 ar 20 metų?

A.K.: Technologijos progresuoja taip dinamiškai, kad 20 metų į priekį aš net nedrįstu spėti. Paprasčiau yra prognozuoti dešimtmečiui. Tikiu, kad padangos turės integruotas intelektualias sistemas ir nuolat bendraus su automobilio kompiuteriu, kad užtikrinti saugų, ekonomišką ir precizišką važiavimą. Be to, jau po dešimtmečio turėtų pasirodyti ir visiškai automatizuotos automobilio valdymo sistemos. 

Dėkojame už pokalbį!