Visi turbūt matėme filmą „Bumeris“ - korumpuoti policininkai, gatves skrodžiantys prabangūs BMW, seksualios merginos, nusikaltimai ir mirtis. Galiniais ratais varomi automobiliai galingi, tačiau ir sunkiau valdomi. Jie slysta gerai, o tuo mėgsta pasinaudoti ekstremalieji šonaslydžio meistrai.

Tiesa, sutiksite, kad pavojingi manevrai kelyje dažniau daromi su senesnio modelio BMW. Naujai tviskantis juodas BMW siejamas su galia, statusu, prestižu. Visi pamename ir neseną Seimo sprendimą įsigyti dešimt „BMW 520i“. Pagrindiniu motyvu įvardinta kaina  - Seimui mašinos parduotos su 40 proc. nuolaida. Žinoma, tai galima aiškinti BMW koncerno siekiu kelti mašinos statusą ją pigiau parduodant politinėms delegacijoms. Ne mažiau svarbus ir mašinos galingumas.

Seimo kanceliarijos Transporto skyriaus vedėjas Česlovas Selemonas tada DELFI sakė, kad variklio galingumas nustatytas atsižvelgiant į tai, kad Seimo automobilių vairuotojams kartais prireikia „paspausti“ skubant į renginį ar susitikimą.

„Kadangi mes važiuojame su delegacijomis, su palydomis ir t.t., šiek tiek mums reikalingas galingesnis variklis. (…) Du litrai – irgi nedidelis variklis, ekonomiškas“, - teigė jis.

Stereotipinio BMW įvaizdžio neneigė ir UAB „Krasta Auto“ generalinis direktorius Olegas Martyniukas. Tačiau, jo teigimu, tai negalioja naujiems automobiliams, kurių vairuotojai keičia visuomenės požiūrį į šį automobilį.

„Tai – stereotipas, kuris yra visiškai klaidingas, jeigu kalbame apie naujus BMW modelius ir jų vairuotojus. Matome, kad naujus BMW įsigyja sėkmingi verslininkai ir vadovai, pripažįstami savo srities specialistai. Tai žmonės, kurie jau yra nemažai pasiekę gyvenime ir kurie neturi kažko įrodinėti kelyje. Mes džiaugiamės, kad jie renkasi BMW prekės ženklą, o tai, kad jie vairuoja atsakingai, liudija draudikų statistika – jie pastebi, kad naujų automobilių vairuotojai, nepriklausomai nuo markės, yra atsargesni, nei, pavyzdžiui 10 metų senumo automobilių vairuotojai“, - sakė jis.

Kalbėdamas apie senesnių modelių vairuotojus jis korektiškai įvardijo jų įvairovę.

„Kalbant apie senesnių BMW automobilių vairuotojus, jų publika yra įvairesnė. Kadangi BMW visuomet buvo vertinami kaip sportiški, dinamiški automobiliai, tarp jų savininkų yra ne tik tie, kurie vertina šio Vokietijos gamintojo patikimumą ir automobilių teikiamą vairavimo malonumą, bet ir tokių, kurie ne visuomet priima atsakingus sprendimus, ir visuomenė tai pastebi. Tiesa, neturime statistikos, kad čia BMW vairuotojai būtų kažkuo išskirtiniai, nes vertinti tik pagal kiekį būtų klaidinga – juk BMW yra vienas populiariausių automobilių Lietuvoje apskritai. Bet kuriuo atveju, eismo saugumui labai svarbu, kad kiekvienas vairuotojas, bet kurios markės automobilio, laikytųsi kelių eismo taisyklių reikalavimų“, - pabrėžė O. Martyniukas.

Bendrovės generalinis direktorius pažymėjo, kad šio automobilio mėgėjų amžiaus amplitudė labai plati, nes ir modelių įvairovė plati, tačiau jo teigimu, „didžioji dalis klientų – 30-60 metų amžiaus asmenys“. Nors skirtingi klientai pasirenka skirtingus modelius pagal tai, kuris geriausiai atitinka jų poreikius ir charakterį, tačiau apskritai visiems jiems esą imponuoja BMW modelių dinamiškumas, dizainas, technologinės inovacijos, vokiška kokybė, aukštos automobilio vertės ilgaamžiškumas.

Aiškinamės toliau – vadinasi, kritiką ir anekdotus reikėtų kreipti ne apskritai į BMW rūšies automobilius, o į jaunesnius vairuotojus, kurie įperka tik kiek senesnius modelius? Naujai perrinkto Lietuvos BMW klubo prezidento Justino Daubaros šeimoje yra 3 automobiliai – tai E36 325i (liaudyje vadinama „kregždė“), E46 320D ir E39 525 TDS. Jo teigimu, šio automobilio įvaizdį gadina banditai, spekuliantai ir šonaslydininkai.

„Tokį požiūrį, manau, lemia tai, kad su pirmaisiais BMW Lietuvoje pradėjo važinėti to metu spekuliantai ir banditai, po to sekė filmo „Bumer“ epocha. Aišku, labai daug žalos padarė (ir šiuo metu daro) vadinami drifteriai, kurie gatvėmis lakstydavo ir statydavo „skersą“. Aišku, vėlgi pas mus yra kitokia sistema, kad vos išsilaikęs teisęs jauniklis gali sėsti prie galingos mašinos vairo. Jei tokie dalykai būtų uždrausti ir baudos būtų tikrai skausmingos, manau, ir mašinos įvaizdis gerėtų, ir tų drifterių sumažėtų“, - svarstė jis.

Nuolat su BMW šeimininkais bendraujantis pašnekovas pabrėžė, kad tikroji problema slypi ne automobilyje.

„Kalbant apie jaunus vairuotojus, tai taip – BMW galingas automobilis, varomas galiniais ratais. Bet, kaip sakoma, jei nėra proto, niekas nepadės. Žinau ne vieną jauną vairuotoją, kuris važinėja BMW ir viskas gerai, tačiau yra ir tokių žmonių - „nevispročių“, kurie atsisėdę prie galingo automobilio vairo žino tik vieną pedalą – greičio. Ir tai yra ne tik BMW markės problema“, - akcentavo J. Daubara.

Klubo prezidento teigimu, žmonėms, su kuriais jis bendrauja, BMW visų pirma yra automobilis iš didžiosios raidės.

„BMW yra automobilis, kurį arba myli, arba nekenti“, - reziumavo jis.

Galiausiai, pasidomėjome statistika. „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis informavo, kad 2014 metais dažniausiai avarijose nukentėjo „Volkswagen“ markės automobiliai – užfiksuota daugiau nei 5 tūkst. įvykių. Po VW eina „Toyota“ (3,4 tūkst. įvykių), BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Audi“ (daugiau nei po 2 tūkst. įvykių).

„Tačiau reikia turėti omenyje, kad šios markės yra populiariausios Lietuvoje, tad natūralu, kad į eismo įvykius patenka dažniau, nei retesnio gamintojo modeliai“, - pažymėjo A. Juodeikis.

„Jeigu skaičiuotume įvykių dažnį proporcingai nuo mūsų apdraustų automobilių skaičiaus, matome, kad tarp lengvųjų automobilių dažniausiai į avarijas patenka „Jaguar“, BMW ir „Škoda“, nuo jų nedaug atsilieka „Mercedes-Benz“ ir „Lexus“. „Škoda“ patenka į šį penketuką, nes šios markės automobiliais dažniausiai važinėja įmonių vadybininkai arba viduriniosios grandies vadovai, kurie daug keliauja automobiliu tiek mieste, tiek ir tarp miestų, automobilis yra pagrindinė jų darbo priemonė. Panašios paskirties yra ir todėl gan dažnai į eismo įvykius patenka ir VW, „Dacia“, „Fiat“, „Kia“ bei „Hyundai“ modeliai.

Tuo tarpu iš populiarių markių rečiausiai į eismo įvykius patenka „Mazda“, „Peugeot“, „Honda“, „Opel“. Avaringumo „vidutiniokais“ galime vadinti „Ford, „Audi“, „Toyota“ ir „Volvo““, - vardijo „Lietuvos draudimo“ specialistas.

Tai patvirtina ir Kelių policijos duomenys:

BMW nėra prie avaringiausių automobilių