Taip mano Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos istorijos mokytoja Nelė Kostinienė. Ji visus praėjusius mokslo metus praleido ne klasėje, o Valdovų rūmuose, kur vyko jos stažuotė. N. Kostinienė pripažįsta – tai buvo naudingai ir prasmingai praleistas laikas.

Pasigedo edukacinių programų

Valdovų rūmai – puikus modernus muziejus, praeitį atveriantis dabarčiai. Susidomėjimo istorija žadinimui ypač svarbi edukacinių programų ir muziejaus renginių skyriaus veikla, nes muziejus be jo informaciją aiškinančių žmonių, tai lyg knyga parašyta gražiomis, bet dar nepažįstamomis raidėmis. Informacinių stendų informaciją greitai suvokia istorinį išsilavinimą arba istorija besidomintys lankytojai, o tiems, kam mūsų istorija nepažįstama, nežinoma ar visai svetima, būtinas gyvas žodis, pasakojimas, žaidimas. Stažuotės metu pažintis su Valdovų Rūmais ir jame dirbančiais žmonėmis man paliko labai gerą įspūdį – Valdovų rūmuose dirba tikri savo amato Valdovai“, – įsitikinusi pedagogė.

Tiesa, ji pastebėjo, kad Valdovų rūmuose nepakankamai dėmesio skiriama edukacinių programų rengimui. Būtent todėl prie šios veiklos ir stengėsi prisidėti.

„Stažuotę pavadinčiau labai sėkminga. Susiklostė puikūs santykiai su Valdovų rūmų kolektyvu, daug iš jų išmokau, susipažinau su fondais, eksponatų aprašais, edukacinių programų vedimo metodika, parengiau numatytas edukacines programas“, – pasakojo N. Kostinienė.

Svajonę išpildė iš antro karto

„Ugdymo plėtotės centro tinklapyje dar prieš du metus pamačiau, skelbimą, kad pedagogai, turintys 8 metų darbo stažą mokykloje, kviečiami dalyvauti ilgalaikių stažuočių konkurse. Institucijų, kurios priima stažuotojus sąraše pamačiau Nacionalinį muziejų Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės valdovų rūmus. Žinojau, kad noriu stažuotis būtent ten ir niekur kitur – domino ne tik naujas, daug istorikų ginčų sukėlęs muziejus, bet ir jo edukacinių programų rengėjų , apie kuriuos daug buvau girdėjusi, darbo specifika, magėjo pajusti kuo šis darbas skiriasi nuo istorijos dėstytojo universitete ar mokytojo mokykloje“, – kodėl nusprendė dalyvauti stažuotėje Valdovų rūmuose pasakojo mokytoja.

Tiesa, iš pradžių viskas sekėsi ne itin gerai. Kadangi ji turėjo auklėjamąją abiturientų klasę, teko minties apie stažuotę atsisakyti – jos metu dirbti negalima.

Švietimo ir mokslo ministerija
ES struktūrinių fondų remiamas projektas „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“ prasidėjo 2012 m. Projekte vykdomos metų laiko, pusmečio ir 3 mėn. ilgalaikės pedagogų kvalifikacijos tobulinimo stažuotės.

„Pavasarį vėl pateikiau paraišką ir mano svajonė išsipildė, buvau atrinkta . Stažuotė truko metus, nuo 2013 m. rugsėjo I iki 2014 rugpjūčio 29 d. Dar prieš prasidedant stažuotei susitikau su Valdovų rūmų edukacijos ir lankytojų centro vadovu Gediminu Gendrėnu ir administratore Vida Kauniene, aptarėme stažuotės programą, numatėme veiklos planą. Mano stažuotės tikslas buvo susipažinus su VR nuolatine ekspozicija, sudaryti edukacijoms tinkamų eksponatų aprašą ir derinant su bendrojo ugdymo programomis sukurti ir išbandyti dvi skirtingas edukacines programas mokinių istorinės kompetencijos plėtotei nemokyklinėje aplinkoje“, – tai padaryti jai pavyko puikiai.

Ypač vertingos – ilgalaikės stažuotės

„Stebėjau edukacinių programų vadovų darbą, vesdavau apžvalginę ekskursiją „Susipažinkime – Valdovų Rūmai", – tai bendro pobūdžio supažindinimas su Valdovų Rūmais. O pati sukūriau dvi naujas programas – LDK valdovai: istorinių asmenybių mozaika“ ir „Bonos Sforcos palydovo Džoanio pasakojimas apie Boną, Vilniaus dvarą, Bonos vaikus ir lietuvę marčią“. Parengiau jų aprašus ir metodinę medžiagą“, – apie savo stažuotę pasakojo mokytoja.

Anot jos, Ugdymo plėtotės centras pastaruoju metu tikrai deda daug pastangų, kad suteiktų mokytojams galimybę kelti kvalifikaciją. Mokytoja pastebi, kad šiuo aspektu ypač vertingos yra ilgalaikių stažuočių programos.

„Buvo malonu bendradarbiauti su Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos III etapo projekto darbuotojais globojusiais visos stažuotės metu. Tobulinimo programų šiuo metu tikrai užtenka, svarbu, kad būtų kuo daugiau norinčių tobulėti“, – pastebėjo N. Kostinienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)