Mažiausia, kuo reikia pastoviai rūpintis kiekvienam vairuotojui, tai stiklo švara, o dažniausiai pasitaikanti su stiklu susijusi „bėdelė“ – stiklo skilimas. Automobilių serviso specialistai turi keletą patarimų, kaip reikia elgtis tokiais atvejais ir kodėl nevalia ignoruoti net menkiausio skilimo.

Įdaužos stikle gali atsirasti dėl įvairių priežasčių. Dažniausiai jas padaro smulkūs akmenukai, atskriejantys iš po kitų automobilių ratų. Taip pat skilimas gali atsirasti dėl temperatūrų skirtumo, pavyzdžiui, jeigu karštos vasaros metu įkaitusį automobilio stiklą apliesite lediniu vandeniu, jis greičiausiai skils.

Taip pat vairuotojai turėtų būti atidūs žiemą valydami stiklą ir nenaudoti metalinių grandyklių. Stiklo skilimą gali lemti neatsargus valytuvo mechanizmo paleidimas keičiant valytuvus bei kitokie kontaktai su stiklu, kurie įbrėžia jį ir dėl to su laiku atsiranda įdauža.

„Šio įdaužos turi savybę plėstis toliau, kol galiausiai skyla didžioji dalis stiklo. Tai kenkia matomumui, blaško vairuotojo dėmesį. Per tą įdaužą galima nepamatyti svarbių detalių kelyje, taip sukeliant papildomą pavojų“ , - teigia automobilių serviso „Detalita“ Kaune specialistas Saulius Korsakas.

Vyras teigia, kad šiais laikais nebus taip, kad tas stiklas pilnai subyrės. Dabar priekiniai stiklai gaminami dvigubais sluoksniais, tarp jų yra plėvelė. Toks stiklas, pastebi pašnekovas, tikrai nesubyrės.

Tačiau jei vairuotojas pamato, kad jo automobilio stikle atsirado skilimas, į tai numoti ranka nederėtų.

„Jei stiklas yra skilęs, vairuotojas su tokiu automobiliu gali nepraeiti techninės apžiūros. Tai priklauso nuo skilimo vietos bei įdaužos dydžio stikle, blogiausiu atveju automobilis laikomas techniškai netvarkingu. Tiesa, jei automobilis draustas KASKO draudimu, draudimo bendrovės automobilio priekinį stiklą remontuoja nemokamai, kartais net ir gali už dyką pakeisti“, - teigia S. Korsakas.

Pagrindinis patarimas vairuotojams - laiku tvarkyti tą skilimą, nes priešingu atveju, reikės keisti stiklą. Tuo labiau, kad stiklo remontas trunka gan greitai ir nereikės keisti viso stiklo. Ne keičiant, o remontuojant stiklą tausojama gamta, mažinamas stiklo atliekų kiekis.

„Remontuojant stiklą, skilimo procesas yra stabdomas. Toje vietoje, kur yra skilimas, išgręžiama maža skylutė, kuri užpildoma tam tikromis specialiomis medžiagomis. Geri meistrai kartais taip padaro, kad net nesimato, kad ten buvo kažkoks skilimas“, - teigia S. Korsakas.

Šios technologijos taikomos tik priekiniams stiklams. Dažniausiai, jei pažeidžiamas šoniniai automobilių stiklai, jie turėtų subyrėti iš karto, nes šoniniais stiklai sudaryti iš grūdinto stiklo.

Priekinius stiklus saugumo sumetimais gamintojai padaro taip, kad jie nesubyrėtų ir kad avarijos atveju nesužalotų, nesupjaustytų vairuotojo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (52)