Laivui-dujų saugyklai „Independence“ – naujas išbandymas

 (149)
Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivui-saugyklai „Independence“ kelioms dienoms teks pasitraukti iš įprastos vietos, nes po juo prisikaupė nemažai dumblo, kurį išvalys specialiai į Klaipėdos uostą atplaukusi Belgijos bendrovei priklausanti žemsiurbė.
Žemsiurbė „AL IDRISI“
© DELFI (V.Spurytės nuotr.)

„Laivas „Indepencence“ yra naujas ir jis gali naviguoti ne tik Klaipėdos uoste, bet ir vandenynuose. Todėl tikrai neturėtų kilti kliūčių jį patraukti nuo SGD terminalo. Numatoma, kad „Independence“ nuo terminalo bus atšvartuotas šeštadienį ir prišvartuotas prie netoli esančios „Klaipėdos Smeltės“ krantinės. Laivas, aišku, bus atjungas nuo dujų perdavimo įrangos, užsandarintas. Panašiai Klapėdos uoste švartuojami ir atšvartuojami tanklaiviai“, – aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Jis nenorėjo įvardinti, kiek ilgai laivas „Independence“ bus prišvartuotuotas prie „Klaipėdos Smeltės“ krantinės. „Tiek, kiek reikės, kiek truks dugno valymo darbai. Viskas tiksliai apskaičiuota, tačiau įtakos planams gali turėti oro sąlygos“, – tvirtino A. Vaitkus.

Krantinė prie SGD terminalo iki 16,5 metro buvo išgilinta prieš dvejus metus. Per juos susikaupė apie 2 metrai dumblo, nešmenų sankaupų, todėl gylis dabar siekia apie 14 metrų. Tačiau laivui „Independence“ tai netrukdė, nes jo grimzda yra kiek daugiau nei 12 metrų.

„Tas gylis ir vieta prie SGD terminalo yra tarsi dumblo ir nešmenų gaudyklė. Tai nieko netikėto, viskas taip buvo planuota, skaičiuota. Taip lengviau išvalyti laivybos kanalą nuo nešmenų, kai jie praktiškai susikaupia vienoje vietoje“, – aiškino A. Vaitkus.

Jis neatmetė galimybės, jog po dvejų metų „Indepencence“ laivą vėl reikės patraukti, kad būtų galima išvalyti uosto aktvatorijos duugną ties SGD terminalu.

Viliamasi, kad darbai jau bus atliekami su specialiai pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymą pastatyta žemsiurbe-žemkase.

„Jau baigiama rengti techninė dokumentacija, o tada galėtume skelbti konkursą projektuoti žemsiurbę, o vėliau – ją statyti. Norime, kad ji būtų pritaikyta būtent Klaipėdos uostui, nes jis gana specifinis dėl savo krantinių. Be to, siekiamybė yra tokia, kad žemsiurbėje būtų sumontuotas variklis, leisiantis naudoti SGD, nes tai labai atpigintų žemsiurbės ekploatacija“, – teigė A. Vaitkus.

Jo žodžiais, labai tikimasi, jog Klaipėdos uostas savo žemsiurbę-žemkasę turės maždaug po dvejų metų. Kol kas skaičiuojama, kad ji gali kainuoti apie 40 mln. dolerių.

Šią savaitę Klaipėdos uosto laivybos kanalo valymo darbus pradės žemsiurbė „AL IDRISI“. Ji priklauso didžiausiai pasaulyje gilinimo ir valymo kompanijai „Jan DE Nul N.V“. Klaipėdos uoste ši belgų bendrovė darbuosis pirmą kartą.

„Tai, kad į Klaipėdos uostą ateina dirbti bendrovė, kuri pasaulyje yra numeris vienas, rodo, kad mes dirbame skaidriai, konkrečiai ir maksimaliai greitai atsiskaitome už darbus“, – teigė A. Vaitkus.

Numatyta, kad žemsiurbė iš Klaipėdos uosto akvatorijos išvalys apie 600 tūkst. kubinių metrų sąnašų. Jos bus palaidotos jūroje, specialiuose rajonuose.
Sutarties vertė – 2,9 mln. eurų.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Verslas Klaipėdoje

„Klaipėdos nafta“ pasirašė ilgalaikę sutartį su baltarusiais (7)

Naftos produktų krovos terminalą valdanti AB „Klaipėdos nafta“ ir Belarusskaja neftenaja kampanija (BNK) pasirašė pusantrų metų trukmės mazuto krovos sutartį. Tai pirmoji ilgalaikį bendradarbiavimą įprasminanti baltarusių kompanijos ir „Klaipėdos nafta“ sutartis.

„Bloomberg“ teigia, kad Lietuva norėtų pirkti mažiau dujų SGD terminalui (179)

Lietuva dėl sumažėjusios paklausos svarsto galimybes mažinti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD), kurias perka iš Norvegijos, importą per Klaipėdos terminalą, remdamasis „Bloomberg“ praneša vz.lt.

„Klaipėdos nafta“ Uosto direkcijai įsipareigojo sumokėti 33,7 mln. eurų (3)

Bendrovė „Klaipėdos nafta“ Uosto direkcijai jau privalės pradėti grąžinti investicijas į SGD terminalo infrastruktūrą. Jų suma – 33,7 mln. eurų. Numatoma, kad šias investicijas SGD terminalo operatorė – bendrovė „Klaipėdos nafta“ grąžins per 20 metų.

Į Lietuvą atplaukęs SGD krovinys sukėlė sumaištį (354)

Suskystintų gamtinių dujų krovinį šeštadienį į Klaipėdos uostą atgabenęs dujovežis „Golar Seal“ sukėlė sumaištį. Dėl jo į Klaipėdos uostą numatytu laiku nebuvo įleisti keli laivai. Jie buvo priversti užleisti kelią dujovežiui.

„Klaipėdos nafta“ verslo plėtrą planuoja kartu su SGD rinkos lydere (1)

„Klaipėdos nafta“ ir Vokietijos „Bomin Linde LNG“ pasirašė savitarpio supratimo memorandumą, kuriuo remiantis bendrovės glaudžiai bendradarbiaus siekdamos kartu plėtoti suskystintųjų gamtinių dujų (SGD), kaip jūrinio kuro, rinką bei reikalingą infrastruktūrą.