Verslo sėkmės paslaptis: jei klientas kitur rado pigiau, taikome nuolaidą

 (11)
Per dešimtmetį – nuo vienos iki penkių sėkmingai veikiančių parduotuvių. Ši sėkmingo smulkaus verslo istorija įrodo, jog puoselėjant ambicingus planus ir kryptingai jų siekiant, verslą auginti įmanoma net ir ekonominio nuosmukio metu.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tiesa, jokio naujo sėkmės recepto šio verslo savininkės neišrado: „Tiesiog stengiamės, kad klientai būtų patenkinti mūsų produkcija, o darbuotojai – išklausyti“, – sako kėdainiškė Jolanta Zdanavičienė kartu su seserimi valdanti baldų salonų tinklą „ELB baldai“.

Versle – visa šeima

Daugiau nei dešimtmetį veikiančią įmonę „ELB baldai“ galima vadinti šeimos verslu. Kaip pasakojo Jolanta, verslo pamatus padėjo jos mama, tačiau kiek vėliau, 2003 metais verslo vairą perėmė ji kartu su seserimi.

„Nors prieš tai neturėjome jokios verslo valdymo patirties, prekyba baldais mums pasirodė įdomi sritis, todėl jos drąsiai ėmėmės. Mūsų įmonė augo nuosekliai: pradžioje atidarėme vieną baldų saloną Kėdainiuose, o verslui sėkmingai įsivažiavus, palaipsniui plėtėmės ir į kitus miestus“, – verslo pradžią prisimena pašnekovė.

Šiandien penki ELB įmonės salonai yra įsikūrę Kėdainiuose, Panevėžyje ir Jonavoje. Juose klientai gali rasti itin platų Lenkijoje pagamintų baldų asortimentą – nuo kėdės iki virtuvės baldų komplekto. Tiesa, kartu su trimis dešimtimis darbuotojų čia dirba ir verslo savininkių sutuoktiniai, o po keleto metų komandą papildys ir atžalos.

„Mūsų vaikai po aukštojo mokslo studijų planuoja sugrįžti į gimtąjį miestą ir dirbti kartu su mumis. Taigi turėsime ne tik papildomų rankų, bet ir naujų idėjų. Tikimės, kad tai mums padės klestėti ir toliau,“ – ateities perspektyvas vertino p. Zdanavičienė.

Pašnekovė neslepia ambicingų verslo plėtros planų: „Kartu su seserimi esame drąsios moterys, apie verslo plėtros galimybes galvojame kasmet, o sprendimus priimame nesibaimindamos rizikos. Juk žinote posakį: „Kas nerizikuoja, tas negeria šampano“. Šiuo metu intensyviai ruošiamės naujų salonų Vilniuje ir Kaune bei elektroninės parduotuvės atidarymui.“

Nuolat salonuose

Pašnekovė sako puikiai suprantanti, jog verslui įsivažiavus, negalima užmigti ant laurų. Todėl iki šiol abi su seserimi aktyviai dalyvauja kasdieniame įmonės gyvenime: kasmet vyksta į baldų parodas, kur atsirenka naujus gaminius, tiesiogiai bendrauja su baldų gamintojais, atidžiai stebi įmonės finansus, prižiūri baldų ekspozicijas parduotuvėse bei sprendžia daugybę kitų kasdienių klausimų.

„Esame reiklios versle, tačiau nesitikime, kad visus darbus atliks darbuotojai. Su seserimi stengiamės nuolat pačios lankytis salonuose ir būti įvykių sūkuryje. Iškilus problemoms, padedame rasti sprendimus ir, jei reikia, tiesiogiai konsultuojame klientus“, – apie darbo kasdienybę pasakoja Jolanta.

Pasak jos, geras kolektyvas – tai vienas svarbiausių sėkmingo verslo komponentų, todėl daug dėmesio skiriama gerų santykių palaikymui: „Mūsų santykiai su darbuotojais išties artimi – esame kaip viena šeima. Be to, kad kasdien su visų parduotuvių darbuotojais bendraujame ir aptariame dienos įvykius, domimės ir žmonių asmeniniais džiaugsmais bei rūpesčiais. Kartu švenčiame šventes ir padedame nelaimės atveju. Už tai darbuotojai atsidėkoja savo nuoširdžiu darbu ir lojalumu, o tai išties svarbu smulkiam verslui.“

Klientas visuomet teisus

Bendrovėje laikomasi nuostatos, jog kiekvienas į saloną užsukęs klientas yra svarbus. Nepriklausomai nuo to, kokia prekė jį sudomintų – televizoriaus stalelis ar svetainės baldų komplektas, salono darbuotojos stengiasi pasiūlyti patraukliausią kainą.

„Rūpinamės, kad kiekvienas klientas įsigytų kokybišką daiktą už jam priimtiną kainą ir mūsų saloną paliktų patenkintas. Tik taip galime tikėtis, kad jis sugrįš ir kitąkart. Taigi nuolat sekame situaciją šalies baldų rinkoje ir stengiamės pasiūlyti geriausias kainas. O jei klientas prasitaria, kad kitoje parduotuvėje tokį pat daiktą rado pigiau, esame pasiruošę taikyti nuolaidas. Taip ir mes didiname bendrovės apyvartą, ir klientas lieka patenkintas,“ – kainodaros principus paaiškina „ELB baldai“ direktorė.

Tiesa, konkuruoti su kitomis baldų parduotuvėmis vien kaina – sudėtinga. Kaip pasakojo pašnekovė, šiandieninis pirkėjas yra įnoringas – ieško ne tik geros kainos, bet ir kokybės bei nori išgirsti daug informacijos apie gaminius: siūles, baldų dydžius, audinių asortimentą, kokybę ir spalvingumą. Tad norėdami suteikti visą reikalingą pagalbą, bendrovės darbuotojai turi gerokai pasistengti. Kad galėtų klientams išsamiai paaiškinti apie baldus. Pardavimų vadybininkai nuolat vyksta į baldų parodas, dalyvauja specialiuose seminaruose, domisi naujausiomis baldų tendencijomis. Klientų patogumui taip pat siūlomos baldų projektavimo, atvežimo ir montavimo paslaugos.

Pasak J. Zdanavičienės, dauguma konkurentų to paties pasiūlyti negali, todėl jos bendrovė įgijo nemažą pranašumą. Be to, ELB salonuose klientai už prekes gali atsiskaityti mokėjimo kortele, o mokant dideles sumas tai yra daug patogiau nei nešiotis grynuosius pinigus.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją