R. Vyšniauskas-Vyšniukas pradėjo dar vieną rizikingą versląplanuoja didelę plėtrą

 (161)
Profesionalaus sportininko karjerą baigęs garsusis sunkiaatletis Ramūnas Vyšniauskas sau kelia naujus iššūkius. Į gana rizikingą viešojo maitinimo sektorių pasukęs R. Vyšniauskas atidarė kavinę „Vyšnia“ ir planuoja didelę plėtrą. Kavinę, kurioje siūlomi greiti, tačiau sveiki patiekalai, jau įvertino ir būrys įžymybių.
R. Vyšniausko kavinė "Vyšnia"
© DELFI (V.Spurytės nuotr.)

Kulinarija – ne svetima

Paklaustas, kodėl pasirinko viešojo maitinimo sritį, o ne kokį nors kitą, mažau rizikingą verslą, R. Vyšniauskas pasakojo, jog kulinarija jam visada patiko.

„Kai profesionaliai sportavau, o ir viengungis buvau iki 33 metų, maisto gaminimas buvo neatsiejama mano gyvenimo dalis. Dažnai tekdavo sėdėti ant dietų, o dietinis maistas tikrai nėra skanus. Todėl prisigalvodavau visokiausių receptų, kad patiekalai būtų ir dietiniai, ir skanūs. Tačiau kulinarija man ir šiaip labai patinka. Skaitydavau kulinarines knygas, eksperimentuodavau virtuvėje, tik dabar laiko šiam pomėgiui trūksta. Todėl kavinės atsiradimas mano gyvenime buvo pakankamai natūralus“, – kalbėjo R. Vyšniauskas.

Tačiau jis pripažino, jog tikrai neplanavo, net minčių neturėjo atidaryti kavinę. „Galbūt pasvajodavau, kad kokį restoranėlį turėsiu senatvėje – ir svajonę įgyvendinsiu, ir prie pensijos prisidursiu“, – juokėsi pašnekovas.

Prieš metus miesto centre jis atidarė internetinę kavinę „Haker Lounge“. Jos paskirtis buvo sukurti kompiuterių aistruolių klubą, erdvę, kurioje rinktųsi informacinių technologijų specialistai.
Kavinėje buvo ir kelios vietos, kur žmonės galėjo ne tik prisėsti dirbti kompiuteriu, pasikonsultuoti su programuotojais, užsisakyti interneto svetainės kūrimo paslaugas, tačiau ir pasivaišinti kava.

„Ji mane labiausiai ir užkabino. Kai sportavau, kavos negalėdavau gerti, bet kai pradėjome ją siūlyti žmonėms, labai susidomėjau ir pats. Net kavos mokykloje apsilankiau, klausiausi paskaitų. Per tą kavą pamažu atėjo mintis ir apie ypatingą kavinukę“, – pasakojo R. Vyšniauskas.

Kūrė taip, kad pačiam patiktų

Todėl jis ėmėsi rekonstrukcijos – miesto centre esančias patalpas pertvarkyti taip, kad naujoje kavinėje žmonės jaustųsi lyg namuose. R. Vyšniauskas apgalvojo kiekvieną interjero detalę, noriai ėmėsi ir statybos darbų.

„Dažnai žmonės daro tai, kad patiktų kitiems, realizuoja jų norus. Man jau tie laikai praėjo. Todėl ir sugalvojau, kad darysiu taip, kad patiktų man, tai, ką iš tikrųjų noriu daryti, o ne kam nors pataikauti“, – teigė R. Vyšniauskas.

Taip ir gimė „Vyšnia“, kuri yra ir kavinė, ir baras, ir bistro. Prieš šio kavinės pavadinimo nemažai prisidėjo ne tik R Vyšniausko pavardė, bet ir renginių organizatoriaus Jogailo Morkūno nei lietuvių kalbos puoselėtojo, buvusio Seimo nario ir Klaipėdos vicemero Vytauto Čepo pastabos.

„Iš pradžių kavinės pavadinimą galvojau susieti su savo pavarde, tačiau angliškai „Cherry“ (lietuviškai „vyšnia“ – DELFI). Jogaila ėmė patarinėti, jog pavadinimą reikia koreguoti. Jis turėjo skambėti „Cherry by Vyšniukas“. Jau ir logotipą buvome sukūrę, bet tada savo žodį tarė V. Čepas, kuris daugybę metų kovoja už švarią lietuvių kalbą. Jis labai aiškiai pasakė, kad jei būčiau Čeriauskas, tada kavinė galėtų vadintis „Cherry“, bet esu Vyšniauskas, todėl turi būti „Vyšnia“. Labai džiaugiuosi šiuo prekės ženklu, matau, kad žmonėms jis patinka, sukelia šypseną, malonius jausmus. Su šiuo prekės ženklu sieju daug plėtros planų, apie kuriuos kol kas nenoriu kalbėti“, – teigė R. Vyšniaukas.

Siūlo firminę Vyšniuko kiaušinienę

Kavinės „Vyšnia“ interjerą buvęs sportininkas kūrė pagal savo norus, o ne atsižvelgdamas į kieno nors pageidavimus. „Dabar kavinė „Vyšnia“ yra mano gyvenimas, todėl nusprendžiau,kad joje turi būti dalis manęs. Jei kam nors nepatinku, gali čia ir neiti, aš ne euras, kad mane visi mylėtų. Svarbiausia, kad padariau taip, jog pačiam būtų gera, bet smagu, kai iš daugelio klientų išgirstu, kad jie čia jaučiasi kaip namuose, kad čia jauku“, – kalbėjo R. Vyšniauskas.

Kavinės sienas puošia didžiulės nuotraukos, kuriose įamžintos R. Vyšniausko gyvenimo akimirkos – ir sporto, ir visuomeninės veiklos, ir linksmybės su draugais.

„Taip visai netikėtai kavinė tapo tokia savotiška mano biografija. Tačiau mano gyvenime buvo tokie etapai, kodėl turėčiau nuo jų bėgti. Priešingai, planuoju sienas papuopšti dar daugiau nuotraukų iš savo gyvenimo, kuriame daug visko buvo“, – intrigavo R. Vyšniaukas.

„Vyšnia“ išskirtinė ne tik interjeru, bet ir siūlomais gėrimais, patiekalais. Joje galima paragauti daugybės rūšių kavų, tarp kurių – ir stipriausia pasaulyje, kokios neįmanoma rasti nė vienoje Lietuvos kavinėje. Klientams siūlomi ir ekologiški desertai. Tačiau esmė – greitas, bet sveikas maistas.

„Aš pats pakankamai atsakingai rūpinuosi savo mityba, todėl norėjau suteikti ir kitiems galimybę tai daryti. Pas mus galima pavalgyti greitai, bet sveikai. Kodėl reikia kimšti mėsainius, kai galima pasirinkti gardžias ir sočias salotas? Kai sportavau, labai mėgau lavašus. Ir tai perkėliau į kavinę. Lavašus mums specialiai kepa armėnai, o geriausiose pasaulio restoranuose dirbęs lietuvis virtuvės šefas sukūrė patiekalų iš lavašų – jautienos, lašišos suktinukų, kurie yra ir sotūs, ir sveiki“, – kalbėjo R. Vyšniauskas.

Kavinės meniu yra ir jo firminė kiaušinienė, kuri siūloma pusryčiams. „Ji kepama pagal mano receptą. Pats ją iškepčiau per penkias minutes, nes esu įgudęs, tačiau mūsų virėjams teko ne vieną dublį daryti, kol pavyko atkartoti taip, kad tai tikrai būtų R. Vyšniausko kiaušinienė“, – juokėsi pašnekovas.

Dar vienas R. Vyšniausko kūrinys – „Olimpiečių“ kava. Į ją dedami proteinai, smulkinti avižų dribsniai, kiti ingredientai, todėl tokia kava yra energijos užtaisas visai dienai.

Verslininko teigimu, kavinėje yra ir patiekalų tautai: bavariškų ar grilio dešrelių su keptomis bulvytėmis, kepsių, įprastų užkandžių.

Dažnas nustemba dėl kainų. „Kažkaip visi galvoja, kad jei kavinė miesto centre, tai viskas turi būti brangu. Pas mus tikrai yra pigiau nei tinklinėse kavinėse. Pavyzdžiui, brangiausias patiekalas kainuoja 5,5 euro ir tai yra vištienos kepsnys su ananasų ir paprikų padažu“, – tvirtino R. Vyšniaukas.

Įvertino ir J. Morkūnas

Jis nenusiteikęs dejuoti, jog trūksta klientų, o siekia visais įmanomais būdais didinti „Vyšnios“ gerbėju skaičių. „Atidaryti kavinę – vienas reikalas, bet ją įsukti – jau visai kas kita. Galiu drąsiai sakyti, jog bandysime prisitaikyti prie kiekvieno kliento. Pavyzdžiui, vasaros olimpines žaidynes transliuojame ir naktį, jei yra lietuvių startų. Operatyviai informaciją apie tai, ar naktį dirbsime, pateiksime socialiniame tinkle „Facebook“, – teigė R. Vyšniauskas, pats dalyvavęs ketveriose vasaros olimpinėse žaidynėse.

Buvęs profesionalus sportininkas tiki verslo sėkme, tačiau neabejoja, kad jai reikia daug pastangų. „Apskritai mane į verslą atvedė biografinė knyga apie Styvą Džobsą. Mane sužavėjo jo požiūris į verslą, kaip jis turi tarnauti žmonėms. Išties, pasižiūrėkite į „Apple“ kūrinius – jau įdėklas yra meno kūrinys. Kavinėje taip pat siekiu kokybės. Nors neturime gausaus meniu, tačiau siūlomi patiekalai tikrai yra aukštos kokybės. „Vyšnioje“ jau lankėsi Jogaila Morkūnas, Audrius Siaurusevičius, kiti draugai. Prisipažinsiu, jog J. Morkūno nuomonė man buvo labai svarbi, juk jis yra gurmanas, estetas. Kai jis pasakė,kad lavašo suktinukai ir salotos yra nuostabios, man net lengviau pasidarė“, – šypsojosi R. Vyšniauskas.

Nors viešojo maitinimo sektorius ir yra rizikingas verslas, buvęs sportininkas drąsiai priėmė šį iššūkį ir planuoja plėtrą. „Pas mus kavinių savininkai verkšlena, jog nėra klientų, jog daug žmonių emigravo. Taip, tai yra tiesa, tačiau reikia daryti viską, kad pas mus ateitų tie žmonės, kurie gyvena Klaipėdoje. Išties smagus yra procesas kurti, galvoti, kaip turėti kuo daugiau klientų. Sportas mane išmokė, kad jei suklupai, reikia atsistoti. Ne tas yra čempionas, kuris stovi ant pjedestalo, o tas, kuris suklumpa, bet sugeba atsistoti ir vėl viską pradėti iš naujo. Tikiu, kad bus ir klaidų, tačiau atsistosiu ir eisiu į priekį, nes labai noriu, kad „Vyšnia“ taptų viena patraukliausių vietų klaipėdiečiams ir miesto svečiams“, – ryžtingas buvo R. Vyšniauskas.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Kiekvienas gali būti didelis

Atkirto besistebintiems vestuvių fotografų kainomis: už kokybę teks sumokėti ir 2 tūkst. eurų (394)

Artėjančios vestuvės daugumai tampa galvos skausmu: reikia galvoti ne tik apie tai, kokioje bažnyčioje sumainyti aukso žiedus, bet ir kaip tilpti į suplanuotą biudžetą.

Moterį sėkmė aplankė atsisakius uždarbio: daug kas gąsdino, kad šis sprendimas neprotingas (29)

Stebuklų nereikia toli ieškoti. Garliavoje, greta Kauno, veikiančiame „Fėjų slėnyje“, įkurtame lėlininkės, rašytojos Editos Lei, juos atranda ir maži, ir dideli. Iš noro pakeisti gyvenimą gimęs projektas kūrėjai atnešė ne vieną džiaugsmo akimirką, jomis kaunietė dalijasi ir su kitais.

Susižavėję Estija daro klaidą: Lietuvoje galimybės net geresnės (81)

Konkurencija turizmo versle itin didelė, tačiau vietą čia atranda ir nedidelės kompanijos. Vis dėlto 15-a metų veikiančios kelionių agentūros vadovas sako, kad vis dažniau pagalvoja veiklą perkelti į Estiją, kur sąlygos smulkiam verslui, anot jo, kur kas palankesnės. Vis dėlto mokesčių ekspertas šį mitą išsklaido.

Rėžė tiesą į akis: neleidžiate atsiskaityti kortele? Gali būti, kad slepiate mokesčius (404)

Nieko jau nebestebina galimybė banko kortelėmis atsiskaityti maitinimo įstaigose, viešbučiuose ar prekybos centruose. Tačiau DELFI skaitytoja Audra pastebi, kad šalyje esančiuose grožio salonuose ir kirpyklose vis dar nėra tokios galimybės. Ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad tai gali būti susiję su šešėline ekonomika.

Šias klaidas darantys niekada nesukurs sėkmingo verslo (22)

Ar išlaikyti esamus ir pritraukti naujus klientus padeda aktyvus reiškimasis feisbuke, ar įmanoma mažoje įmonėje visus darbus atlikti vienam ir ko nedaryti sukūrus naują verslą – šie klausimai smulkiesiems verslininkams iškyla kone kasdien. Ekspertai pabrėžia, kad bene svarbiausias sėkmingo verslo bruožas – jo išskirtinumas, rašoma pranešime spaudai.