Nustebino grožio salonų kainos: kiekvienam skirtingos?

 (50)
Manikiūro kaina gali priklausyti ne tik nuo įdėto specialisto darbo ar sunaudotų medžiagų, tačiau ir nuo meistro nuotaikos ar tiesiog kliento išvaizdos. Bent jau tokį vaizdą galima susidaryti iš klientų istorijų, kuriomis jie pasidalino su DELFI.
© DELFI / Tomas Vinickas

„Užėjau į vieną grožio saloną Žvėryne, paklausiau, kiek kainuoja manikiūras. Man pasakė – 12 eur. Kaina buvo tenkinanti, tad užsirašiau kontaktus, vėliau susisiekiau ir norėjau ten užsiregistruoti, tačiau tada man pasakė, kad ta procedūra kainuos 15 eur. Buvau nustebusi, nes kainos tame salone nenurodytos, panašu, kad jie ten neaišku kaip jas sugalvoja“, – istorija dalinasi DELFI skaitytoja.

Kita mergina pasakoja, kad jai nuėjus į grožio saloną, manikiūrininkė pasiūlė nagus sutvarkyti už 16 eur., tačiau sužinojusi, kad mergina kitoje vietoje už tą pačią paslaugą moka mažiau, kaina nukrito iki 10-ies eur.

„Kitą kartą man tą pačią procedūrą padarė už 8 eur. Tai net nesuprantu, pagal ką tas kainas nustato“, – pasakoja mergina.

Priklauso nuo daugelio dalykų

Lietuvos kosmetikų ir kosmetologų asociacijos pirmininkė Rūta Bražiūnienė tikina labai abejojanti, kad grožio salonai kainas nustato pagal konkrečius klientus. Jos teigimu, kaina gali keistis ir dėl objektyvių priežasčių.

Nustebino grožio salonų kainos: kiekvienam skirtingos?
© Fotolia nuotr.

„Kainos grožio salonuose dažniausiai nurodomos nuo iki. Ir kaina tikrai nepriklauso nuo to, kaip klientas atrodo ir kiek jis gali mokėti. Kaina gali priklausyti nuo pačio kliento dydžio, nuo to, kiek medžiagų išsinaudoja specialistas.

Gali priklausyti nuo to, kad vieną kartą lakas buvo pigesnės firmos, kitą kartą buvo brangesnės firmos. Lakavimas juk gali būt vienspalvis, gali būti ir kaip tapyba. Galų gale kaina gali priklausyti nuo sugaišto laiko. Pavyzdžiui, jei klientas ateina su labai apleistomis rankomis, manikiūras darytas labai senai, tai meistras sugaišta daugiau laiko tvarkydamas tas rankas“, – įsitikinusi R. Bražiūnienė.

Nustebino grožio salonų kainos: kiekvienam skirtingos?
© Shutterstock nuotr.

Pašnekovė teigia pati apie tokius atvejus negirdėjusi, tačiau sako, kad jei klientai yra nepatenkinti, tada gali tiesiog eiti į kitą įstaigą, kur juos kainos ir aptarnavimas tenkintų, nes šioje srityje pasirinkimas yra iš ties didelis.

Specialistai vertina neigiamai

Tarptautinio nagų estetikos mokymo centro įkūrėja Viktorija Borovikova sako, kad jai pačiai apie tokią nesąžiningą grožio paslaugas teikiančių įmonių veiklą nėra tekę girdėti, tačiau jei skaitytojų papasakotos istorijos yra tiesa, ji tai vertina neigiamai.

Nustebino grožio salonų kainos: kiekvienam skirtingos?
© Vida Press

„Mes, kaip mokymo centras, mokome būsimus meistrus visada prie savo darbo vietos nurodyti labai tikslų kainoraštį. O jei kaina nurodyta nuo iki, tai atėjus klientui reikia iškart pasakyti, kiek tiksliai viskas kainuos.

Jei meistras nenurodė tokio kainoraščio, aišku, klientas tokiu atveju tikrai gali būti apgautas. Tokią veiklą aš vertinu blogai. Juk atėję į parduotuvę, mes matome kainą ir žinome, kiek turime pinigų, kiek galime išleisti. Lygiai taip pat turėtų būti ir su grožio paslaugomis“, – įsitikinusi V. Borovikova.

Toks verslas ilgai negyvuos

Ekonomistė Rūta Vainienė tikina, kad tai nėra labai normalus verslo modelis, tačiau jis taikomas.

„Tai vadinama kainų diskriminavimu, kai už tą pačią paslaugą būna imamos skirtingos kainos. Bet tai retai būna viešojo aptarnavimo sektoriuje, kuomet paslaugos teikiamos gyventojams. Paprastai kaina būna vieša, nurodoma matomoje vietoje ir visiems vienoda.

Kainų diskriminavimas būdingesnis, pavyzdžiui, telekomunikacijų bendrovėse arba verslas verslui srityje, kuomet įvertinami mąstai ir panašūs dalykai.“

Rūta Vainienė
Rūta Vainienė
© DELFI / Tomas Vinickas

Vis dėlto ekonomistė įsitikinusi, kad didelės problemos nėra, kadangi grožio salonų apstu, todėl jei klientų netenkina situacija, jie be problemų gali rinktis kitą paslaugos tiekėją.

„Bet žiūrint iš paslaugos tiekėjo pusės, tai nėra labai draugiška praktika ir ilgainiui nuo tokių paslaugos tiekėjų vartotojai linkę nusisukti. Nes klientams aiškumas patinka, kuomet kainos viešos, neslepiamos, apie akcijas viešai pranešama, o ji ne iš po stalo ištraukta“, – sako R. Vainienė.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Kiekvienas gali būti didelis

Atkirto besistebintiems vestuvių fotografų kainomis: už kokybę teks sumokėti ir 2 tūkst. eurų (394)

Artėjančios vestuvės daugumai tampa galvos skausmu: reikia galvoti ne tik apie tai, kokioje bažnyčioje sumainyti aukso žiedus, bet ir kaip tilpti į suplanuotą biudžetą.

Moterį sėkmė aplankė atsisakius uždarbio: daug kas gąsdino, kad šis sprendimas neprotingas (29)

Stebuklų nereikia toli ieškoti. Garliavoje, greta Kauno, veikiančiame „Fėjų slėnyje“, įkurtame lėlininkės, rašytojos Editos Lei, juos atranda ir maži, ir dideli. Iš noro pakeisti gyvenimą gimęs projektas kūrėjai atnešė ne vieną džiaugsmo akimirką, jomis kaunietė dalijasi ir su kitais.

Susižavėję Estija daro klaidą: Lietuvoje galimybės net geresnės (81)

Konkurencija turizmo versle itin didelė, tačiau vietą čia atranda ir nedidelės kompanijos. Vis dėlto 15-a metų veikiančios kelionių agentūros vadovas sako, kad vis dažniau pagalvoja veiklą perkelti į Estiją, kur sąlygos smulkiam verslui, anot jo, kur kas palankesnės. Vis dėlto mokesčių ekspertas šį mitą išsklaido.

Rėžė tiesą į akis: neleidžiate atsiskaityti kortele? Gali būti, kad slepiate mokesčius (404)

Nieko jau nebestebina galimybė banko kortelėmis atsiskaityti maitinimo įstaigose, viešbučiuose ar prekybos centruose. Tačiau DELFI skaitytoja Audra pastebi, kad šalyje esančiuose grožio salonuose ir kirpyklose vis dar nėra tokios galimybės. Ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad tai gali būti susiję su šešėline ekonomika.

Šias klaidas darantys niekada nesukurs sėkmingo verslo (22)

Ar išlaikyti esamus ir pritraukti naujus klientus padeda aktyvus reiškimasis feisbuke, ar įmanoma mažoje įmonėje visus darbus atlikti vienam ir ko nedaryti sukūrus naują verslą – šie klausimai smulkiesiems verslininkams iškyla kone kasdien. Ekspertai pabrėžia, kad bene svarbiausias sėkmingo verslo bruožas – jo išskirtinumas, rašoma pranešime spaudai.