Lietuvą užkariauja Vakaruose pamėgta paslauga: verslininkai siūlo nebevažiuoti į parduotuves

 (44)
Kartais gaminti – didžiulis iššūkis. Ne visada lengva rasti laiko ir drąsos išbandyti naują receptą ar juo labiau suruošti šventę draugams. Būtent tokiu ne vienos namų šeimininkės ar šeimininko galvos skausmu pasinaudoję verslininkai atrado puikią nišą pasiūlyti savo maisto į namus paslaugas. Šiandien siūlančių išeitį iš alkaniausio akligatvio Lietuvoje vis daugėja.
Maisto gaminimas
© Shutterstock nuotr.

Veža produktus į namus

DELFI jau anksčiau yra rašęs apie vakarienės prenumeratą į namus - tai paslauga, kai į namus atvežami ne tik visi vakarienei reikalingi maisto produktai, bet ir receptai. Nors tokia idėja Vakarų Europoje itin populiari, Lietuvoje ši paslauga dar visai nauja.

Maisto produktų pristatymą į namus siūlanti verslininkė Živilė Jokimčiūtė pasakoja, kad verslo idėja ją susirado stebint aplinką, o laiku sutikti investuotojai padeda ją įgyvendinti.

Vakarais žmonės daug laiko praleidžia parduotuvėje. Didelės eilės prekybos centruose, kurie yra pakeliui į miegamuosius rajonus. Taip žmogus, užuot laiką skyręs šeimai, draugams, laisvalaikio pomėgiams ir kt., praleidžia apie valandą–pusantros prekybos centre“, - teigė „Skanu.lt“ įkūrėja Ž. Jokimčiūtė.

Živilė Jokimčiūtė
Živilė Jokimčiūtė
© Įmonės nuotr.

Panašiai verslą teigė sugalvojusi jau ir anksčiau DELFI kalbinta „Vakarienės prenumeratos“ sumanytoja Jurgita Levickienė.

„Man buvo didžiulis galvos skausmas, kai vyras grįždamas namo skambindavo vakarais ir klausdavo, ką nupirkti parduotuvėje. Tas klausimas varė mane į neviltį, nes aš pati tikrai nesu iš tų virtuozių, kuri gali iš kirvio pagaminti košę visai šeimai. Man užsiimant vaiku ir keičiant sauskelnes visiškai nekyla minčių, ką reikės vakare gaminti ir apskritai buvo sunku gyventi“, - teigė ji.

Abi maisto pristatymo į namus paslaugą teikiančios įmonės siūlo užsisakyti produktus bei receptus vakarienėms dviems žmonėms arba šeimai. Tiesa, viena įmonė veža produktus trims vakarienėms, o kita - keturioms.

„Siūlome tris vakarus iš eilės nevažiuoti į parduotuvę taip padėdami spręsti laiko trūkumo klausimą, kuris šiandien yra opus daug dirbantiems žmonėms“, – sako Ž. Jokimčiūtė. Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad namuose gamintas maistas yra kur kas sveikesnis negu, pavyzdžiui, maistas, ruoštas kavinėje ar restorane, nes patys gamindami puikiai žinome, kokius produktus naudojame.

Maisto gaminimas
Maisto gaminimas
© Shutterstock nuotr.

Ugdo skonį ir plečia akiratį

Kaip DELFI teigė Ž. Jokimčiūtė, siekiant išsiaiškinti, ką žmonės gamina vakarais, jų įkurtos įmonės užsakymu buvo atliktas tyrimas. Jo metu, pasakoja pašnekovė, paaiškėjo, kad dažniausiai vakarienės valgiaraštį sudaro vos 3–4 variantai.

„Daugelis apsiriboja 3–4 receptais, kuriuos nuolat gamina, ir tik savaitgaliais leidžia sau papramogauti ruošdami kitokius negu įprasta patiekalus. Tad siūlome savo klientams kitaip maitintis ir išbandyti naujus dalykus. Siekiame, kad receptai būtų nauji nesudėtingi ir tiktų visai šeimai“, – atskleidžia vadovė. Įmonei receptus kuria keli laisvai samdomi šefai ir receptų knygų autoriai, pavyzdžiui, tinklaraščio „Sezoninė virtuvė“ ir kelių receptų knygų autorė Renata Ničajienė.

Verslininkė taip pat teigia, kad jų paslauga gali naudotis ir vegetarai - jiems sudarytas valgiaraštis. Anot pašnekovės, tokio maisto poreikis vis auga, nes vegetariška mityba artima ne tik patiems vegetarams, bet ir sportininkams ar tiesiog sveika gyvensena besidomintiems žmonėms.

Skanu.lt vakarienė
Skanu.lt vakarienė
© Įmonės nuotr.

Brangiau negu parduotuvėje, bet pigiau negu restorane

Užsakant pirmą kartą ir be nuolaidų vienos vakarienės kaina žmogui „Skanu.lt“ kainuoja apie 4 eurus. Kaina priklauso nuo to, ar užsakoma šeimai, ar dviems žmonėms. Vakarienė dviems kainuoja apie 8 eurus, trijų dienų vakarienė – apie 26 eurus.

„Kainas lyginome su apsipirkimu prekybos centre ir vakarieniavimu restorane. Mūsų vakarienės kainų požiūriu yra per vidurį: pigesnės negu restorane ir šiek tiek brangesnės už tas, kai gaminama iš produktų pirktų parduotuvėje. Į namus maistą pristatome nemokamai“, – aiškina Ž. Jokimčiūtė.

Anot jos, pristatomi ingredientai yra tiksliai apskaičiuoti, kad nebūtų nei per daug, nei per mažai. Todėl, teigia ji, taip galima sutaupyti, nes apsiperkant parduotuvėje neįmanoma nusipirkti būtent tiek, kiek reikia, pavyzdžiui, tik vienos prieskonių šakelės ir pan.

Tiksliai pasvertus produktus gauna ir „Vakarienės prenumerata“ besinaudojantys pirkėjai. Kaip jau buvo rašyta, dviems asmenims užsiprenumeruoti keturias vakarienes per savaitę kainuoja 42 eurus. Keturių asmenų šeimai ši paslauga kainuoja 68 eurus. Taigi, vienam asmeniui vakarienė kainuoja maždaug 5 eurus.

Maisto gaminimas
Maisto gaminimas
© Shutterstock nuotr.

Gelbsti ir nemėgstančius organizuoti švenčių

Kartais nuo švenčių šventimo atbaido vien baimė, kad reikės gaminti, o juk giminaičiams ar iš užsienio atvykusiems draugams įtikti ne visada užtenka minimalių įgūdžių. Todėl pamažu oficialiai kuriasi verslai, siekiantys palengvinti ir švenčių dalią. Vienas iš tokių verslininkų – Andrius Viteika, turintis 15 metų virėjo patirtį.

Jo įkurta įmonė „Little kitchen“ savo aktyvią veiklą pradėjo praėjusių metų lapkritį. Verslininkas ruošia įmantrius vieno kąsnio užkandžius, salotas, šaltas sriubas ir net silkę.

Keičiasi ne tik laikai, bet ir tradicijos. Greitas ritmas skatina greitai bendrauti, todėl kartu keičiasi maisto tiekimas. Pavyzdžiui, pastebi verslininkas, anksčiau vestuvės buvo neįsivaizduojamos be didelio stalo, o dabar svečiai vaišinami dar prieš ceremoniją lauke.

„Vieno kąsnio užkandžiai – tiems, kurie nori laisvai dinamiškai bendrauti ir judėti. Jais skatinamas paprastumas ir laisvumas“, – sako A. Viteika.

Idėja kurti nuosavą verslą vyrui brendo penkerius metus, bet pavyko ne iškart. „Pavyko ne iš pirmo karto, gal tik iš trečio. Iš pradžių pats bandžiau viską daryti: fotografuoti, kurti interneto puslapį. Bet reikėjo pagalbos, nes negali pats ir įdomų logotipą sukurti, ir gražiai fotografuoti“, – pasakojo jis. „Geriau išmanau, kaip gaminti maistą, o ne rinkodarą“, – priduria.

Andrius Viteika
Andrius Viteika
© Įmonės nuotr.

Vienas sumuštinis - 0,8 euro

Atrodytų, karštuosius patiekalus gaminti yra sunkiau, tačiau A. Viteika akcentuoja, kad yra atvirkščiai.

„Ruošti užkandžius užtrunka ilgai, nesvarbu, ar dešimt, ar penkiasdešimt jų bus ruošiama“, – paaiškina. Vieno užkandžio vidutinė kaina yra apie 80 euro centų, bet minimalus užsakymo kiekis – 20 vienetų vienos rūšies užkandžių.

„Vieno kąsnio užkandžiai yra skirti pavaišinti, o ne, kaip daugelis galvoja, pavalgyti. Jais pasisotinti yra gana sudėtinga. Mano kurtas valgiaraštis yra išbandytas ir patikrintas laiko. Vienas užkandis gaminamas iš 3–4 ingredientų, valgiaraštį kūriau pats. Gaminu taip, kad būtų šviežia ir skanu, todėl užsakymus priimu iš anksto tam, kad išlaikyčiau kokybę“, – teigia A. Viteika.

„Skaičiuojama, kad dviejų valandų renginiui yra skirti 6–8 kąsniai žmogui. Vadinasi, vidutiniškai vienam žmogui kainuoja apie 5–8 eurus“, – pasakoja jis.

Verslininkas šiuo metu rūpinasi tiek maistu, tiek jo pateikimu. A. Viteikia teigia atsisakęs įprasto maisto pateikimo su baltomis staltiesėmis. Maistą vyras pristato su stalais ir padėklais. Anot jo, dekoruoti šiltų spalvų paties pagaminti kompaktiški stalai ir mediniai padėklai kuria minimalistinį stilių, o estetikos prideda maisto patiekimas stikliniuose induose.

„Little kitchen“ užkandžiai
„Little kitchen“ užkandžiai
© Įmonės nuotr.

Išgąsdino konkurencija

Vieno kąsnio užkandžių verslu užsiimantis vyras neslepia, kad turėjo minčių atidaryti kavinę, bet didelė konkurencija ir didelės nuomos kainos paskatino ieškoti kitų būdų idėjoms įgyvendinti. Dabar jis maistą ruošia savo sode įrengtoje pusiau profesionalioje virtuvėje ir sako, kad nereikia bijoti oficialių institucijų, nes jos viską paaiškina ir tik padeda.

Šiuo metu verslininkas ketina į valgiaraštį įtraukti veganiškus pasiūlymus, nes ne tik pačiam įdomu, bet ir parduotuvėse vis daugėja reikiamų produktų. Atsakydamas į klausimą, ko reikia sėkmingam verslui, pabrėžia, kad svarbu turėti gerai išgvildentą idėją, nesistengti visko daryti pačiam ir ieškoti pagalbos iš šalies. „Pinigai ne visada padeda, nes reikia kruopščiai atsirinkti, kad viskas būtų taip, kaip tu pats nori. Žinoma, būtinai reikia sėkmės ir užsispyrimo. Nepasiduoti, eiti iki galo ir kad idėja neišblėstų“, – pataria A. Viteika.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Kiekvienas gali būti didelis

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (25)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo ir kempingų sektoriuose taip pat skundžiasi, kad blogi orai kirto per apyvartas, o ne kurie tikina, jog sodybos vasaros pradžioje išvis stovėjo tuščios.

Atkirto besistebintiems vestuvių fotografų kainomis: už kokybę teks sumokėti ir 2 tūkst. eurų (408)

Artėjančios vestuvės daugumai tampa galvos skausmu: reikia galvoti ne tik apie tai, kokioje bažnyčioje sumainyti aukso žiedus, bet ir kaip tilpti į suplanuotą biudžetą.

Moterį sėkmė aplankė atsisakius uždarbio: daug kas gąsdino, kad šis sprendimas neprotingas (29)

Stebuklų nereikia toli ieškoti. Garliavoje, greta Kauno, veikiančiame „Fėjų slėnyje“, įkurtame lėlininkės, rašytojos Editos Lei, juos atranda ir maži, ir dideli. Iš noro pakeisti gyvenimą gimęs projektas kūrėjai atnešė ne vieną džiaugsmo akimirką, jomis kaunietė dalijasi ir su kitais.

Susižavėję Estija daro klaidą: Lietuvoje galimybės net geresnės (82)

Konkurencija turizmo versle itin didelė, tačiau vietą čia atranda ir nedidelės kompanijos. Vis dėlto 15-a metų veikiančios kelionių agentūros vadovas sako, kad vis dažniau pagalvoja veiklą perkelti į Estiją, kur sąlygos smulkiam verslui, anot jo, kur kas palankesnės. Vis dėlto mokesčių ekspertas šį mitą išsklaido.

Rėžė tiesą į akis: neleidžiate atsiskaityti kortele? Gali būti, kad slepiate mokesčius (406)

Nieko jau nebestebina galimybė banko kortelėmis atsiskaityti maitinimo įstaigose, viešbučiuose ar prekybos centruose. Tačiau DELFI skaitytoja Audra pastebi, kad šalyje esančiuose grožio salonuose ir kirpyklose vis dar nėra tokios galimybės. Ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad tai gali būti susiję su šešėline ekonomika.