Kaune dirbančios padavėjos poelgis sugraudino dešimtis tūkstančių lietuvių

 (376)
Penktadienį feisbuke pradėjo plisti įrašas apie padavėjas, pavaišinusias skurstantį senolį sriuba. Viena jų sako nesitikėjusi tokios visuomenės reakcijos ir teigia, kad šiuo gestu tiesiog norėjo padėti nepasiturinčiam senjorui.
Senolis ir jį aptarnavusios padavėjos
© Facebook nuotr.

Feisbuko įrašas, kurį socialiniame tinkle paskelbė gretimais sėdėjusi Kaune esančios kavinės „Višta puode“ klientė, susilaukė gausaus internautų dėmesio: juo pasidalijo pusšešto tūkstančio lietuvių, dar 54 tūkst. internautų paspaudė „patinka“.

Sako, kad senoliui sriubą nupirko už savus pinigus

Restorano padavėja Eglė Martinkevičiūtė, kuri su kolege Odeta Kaselyte ir sušelpė senoliui lėkštę sriubos, pasakoja, kad aprašytas senjoras, kaip ir bet kuris kitas klientas, ramiai prisėdo prie staliuko ir laukė kol jį aptarnaus. „Daviau jam meniu, – istoriją pradeda padavėja, – ir jis paprašė sriubos. Aš jam pasiūliau sultinį su vištiena. Po kurio laiko kolegė jam nunešė įrankius, o aš atnešiau sriubą ir pintinę duonos.

Jis man jau norėjo tiesti pinigėlius, bet aš pasakiau, kad jį pavaišinsime, nes tikrai mačiau, kad tam žmogui yra labai sunku. Juo labiau, jis prieš kelias minutes buvo pasakęs, kad eitų namo, bet neturi kur. Manau, kiekvienas būtų padaręs taip pat. Ta moteris, kuri viską nufotografavo, sėdėjo šalia, prie gretimo staliuko.

Aš mačiau, kad tas senolis labai sunkiai laiko tuos kelis centus savo rankoje, man buvo labai sunku į jį žiūrėti. Mačiau, kad tai – senas žmogus, negalėjau kitaip pasielgti.“

Mergina sako, kad tai padarė savo iniciatyva – sriubą nupirko ir už ją sumokėjo pati.

Ina Šapovalova ir senjorą aptarnavusios padavėjos Eglė Martinkevičiutė ir Odeta Kaselytė
Ina Šapovalova ir senjorą aptarnavusios padavėjos Eglė Martinkevičiutė ir Odeta Kaselytė
© Facebook nuotr.

Gretimais sėdėjusios klientės nuotrauka feisbuke išplito žaibiškai. E. Martinkevičiūtė sako, kad po įrašu būta ir neigiamų komentarų. „Kai paskaičiau žmonių komentarus, kad čia tiesiog pigi reklama, kad mes pasisamdėme senuką... Žiauru skaityti tokius komentarus ir liūdna, kad žmonėms sunku patikėti, kad kažkas gali tiesiog paimti ir be jokios minties nupirkti žmogui sriubos. O tie visi pikti komentarai, net nežinau, ką apie juos pasakyti“, – kalba padavėja.

Tačiau tokiu dėmesiu ji, kaip pati sako, buvo maloniai nustebinta. E. Martinkevičiūtė sako nemaniusi, kad ši istorija taip išpopuliarės ir teigia apie tai net negalvojusi.

„Draugai, kolegos labai palaikė, sakė, kad gera dirbti su tokiais žmonėmis. Kitą dieną iškart paskambino mūsų savininkas, sakė, kad labai dėkoja, kad esam šaunuolės“, – dieną po įvykio mena mergina.

Teigia skatinantys tokį elgesį

Restorano vadovė Viltė Žuromskaitė sako, kad padavėjai už šį poelgį bus atsidėkota, tačiau prideda, kad šis atvejis – ne išskirtinis. „Visi mūsų darbuotojai yra geros širdies ir laikosi panašios pozicijos. Skatiname panašų elgesį protingai, kad nebūtų nueita į kraštutinumus, nes panašiais atvejais viskas padengiama įmonės lėšomis. Esame tokia įstaiga, kuri neskaičiuoja gramas į gramą, esame humaniški tokiais atvejais. Jeigu tikrai reikia žmogui, jeigu tai tikrai sprendžia kažkokią situaciją, mes esame už, nors ir įmonė kartais pati save nusiskausmina.

Būdavo tokia senolė, kuri ateidavo, nežinau, ar ji bėra gyvųjų tarpe, bet mes jai padėdavome. Kolektyvas ir namo palydėdavo, nes jai būdavo sunku pačiai vaikščioti. Tokių atvejų yra. Dar buvo organizuojamas projektas su „maltiečiais“. Mes nesam abejingi tai visuomenės daliai“, – kalba.

Ji taip pat teigia, kad internautų reakcija maloniai nustebino: „Nustebome, kad žmonės taip reaguoja. Džiaugiamės, kad toks elgesys susilaukia tiek dėmesio. Džiugu, kad tai yra ne bloga naujiena, o gera. Žmonės yra empatiški tos socialinės grupės atžvilgiu.“

Į kavinę užsukęs senolis
Į kavinę užsukęs senolis
© Facebook nuotr.

V. Žuromskaitė teigia, kad kitos maitinimo įstaigos taip pat gali padėti skurstantiems: anot jos, daug geros kokybės maisto restoranuose yra išmetama, todėl resursų tam tikrai yra. „Tikime, kad kitos įmonės, pamačiusios šią žinią, pagalvos „o kodėl ir mums to pačio nepadaryti, aš irgi kažką galiu keisti ir galiu padėti.“

„Po žinutės buvo daug užklausimų, ar darysim kokią nors akciją, kad būtų į patiekalo kainą įskaičiuota ir porcija kitam žmogui. Vilniuje jau buvo daroma panaši akcija su kavos puodeliais. Šiuo metu galvojam, kaip tai spręsti“, – planuoja ji.

Restorano vadovė sako, kad internetinėje erdvėje visuomenės susidomėjimą restoranas pajuto, tačiau realybėje – didesnio dėmesio kol kas nesusilaukė. „Bet šią savaitę stebėsime klientus, nes visada klausinėjame, iš kur jie apie mus sužinojo, kodėl atėjo, todėl žiūrėsim, kaip bus dabar“, – kalba.

Netiki, kad tai – inscenizuotas įvykis

Marketingo strategijos specialistas Linas Šimonis sako, kad feisbuke įrašui išpopuliarėti padėjo jo sentimentalumas: „Pradėkime nuo to, kad tai yra graudinanti, sentimentali istorija. Tai nėra labai įprasta, visi mano, kad verslininkai yra kažkokie tai banditai, kurie taikosi atimti iš žmonių paskutinį centą. Visi šiuo įrašu dalinosi, nes norėjo pasakyti „ačiū“.

Tai nėra išskirtinis atvejis Lietuvoje, teigiamų dalykų skleidimas populiarėja. Ypač feisbuke paspausti „patinka“ nėra taip sudėtinga. Pavyzdžiui, jau kelis metus galime matyti, kad populiaru pasakyti „ačiū“ policininkams, kurie padeda žmonėms bėdoje. Panašūs įrašai irgi paplinta. Lietuvoje tendencija, kad geros naujienos irgi sklinda, yra.“

Linas Šimonis
Linas Šimonis
© Asmeninio archyvo nuotr.

L. Šimonis tiki, kad šis įrašas prisidės prie panašaus elgesio skatinimo ir ateityje. „Ir teigiami, ir neigiami dalykai skatina atitinkamą žmonių elgesį. Galbūt daugelis žmonių prisimins tai labai trumpai, bet pasąmonėje tie geri dalykai užsifiksuoja. Galima sakyti „lašas po lašo ir akmenį pratašo“. Daug panašių įrašų formuoja žmonių nusistatymą, kokie dalykai yra geri, kokie blogi, kaip reikia daryti, kaip nereikia.

Prisiminkime neseniai įvykusį lūžį Lietuvoje, kai buvo pradėta kovoti prieš „kelių gaidelius“. Visuomenė pasidarė pakankamai nepakanti tiems „gaidukams“. Ir ką mes matome šiandien statistikoje – labai pavyko sumažinti žuvusių avarijose statistiką. Labai. Tas sakymas visuomenei, kad neleiskime girtiems sėsti prie vairo, kad pamatę keisčiau važiuojantį skambinkime, lašas po lašo tokie dalykai prisideda“, – samprotauja marketingo specialistas.

Dalis internautų tiki, kad ši istorija – netikra, o įvykis buvo suplanuotas iš anksto kaip restorano rinkodaros triukas. Tačiau L. Šimonis sako, kad tokio scenarijaus tikimybė nėra didelė. „Aš nematau labai daug pliusų restoranui taip elgtis. Taip, galbūt į jį geriau žiūrima, bet iš kitos pusės, jeigu jį užplūs tokie žmonės, restoranui bus blogai. Kad būtų specialiai restorano suorganizuota, tikrai nėra didelė tikimybė. Tai nėra jų norimas klientas“, – teigia jis.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Kiekvienas gali būti didelis

Devyniolikmetis entuziastas kuria vieną projektą po kito: svarbu nebijoti rizikuoti (5)

Deividui Ščurui – vos devyniolika metų, tačiau jis jau spėjo įgyvendinti ne vieną projektą, o jaunuolio ateities tikslai ambicingi – jis sieks tapti geriausiu IT specialistu Lietuvoje.

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (56)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo ir kempingų sektoriuose taip pat skundžiasi, kad blogi orai kirto per apyvartas, o ne kurie tikina, jog sodybos vasaros pradžioje išvis stovėjo tuščios.

Atkirto besistebintiems vestuvių fotografų kainomis: už kokybę teks sumokėti ir 2 tūkst. eurų (433)

Artėjančios vestuvės daugumai tampa galvos skausmu: reikia galvoti ne tik apie tai, kokioje bažnyčioje sumainyti aukso žiedus, bet ir kaip tilpti į suplanuotą biudžetą.

Moterį sėkmė aplankė atsisakius uždarbio: daug kas gąsdino, kad šis sprendimas neprotingas (30)

Stebuklų nereikia toli ieškoti. Garliavoje, greta Kauno, veikiančiame „Fėjų slėnyje“, įkurtame lėlininkės, rašytojos Editos Lei, juos atranda ir maži, ir dideli. Iš noro pakeisti gyvenimą gimęs projektas kūrėjai atnešė ne vieną džiaugsmo akimirką, jomis kaunietė dalijasi ir su kitais.

Susižavėję Estija daro klaidą: Lietuvoje galimybės net geresnės (84)

Konkurencija turizmo versle itin didelė, tačiau vietą čia atranda ir nedidelės kompanijos. Vis dėlto 15-a metų veikiančios kelionių agentūros vadovas sako, kad vis dažniau pagalvoja veiklą perkelti į Estiją, kur sąlygos smulkiam verslui, anot jo, kur kas palankesnės. Vis dėlto mokesčių ekspertas šį mitą išsklaido.