Kaip sulieknėti iki Naujųjų metųpatarimai ir dietų laikymosi mitai

 (67)
Turbūt, ne vienos moters svajonė – žiemos šventes sutikti atrodant stulbinančiai. Neretai koją šio plano įgyvendinimui pakiša keli papildomi kilogramai niekaip netelpantys į šventinę suknelę.
© Shutterstock nuotr.

Norintiems šventes sutikti pastebimai sulieknėjus klinikos „Dietos sistema“ įkūrėja, gydytoja dietologė Daiva Pipiraitė-Lazarevičienė pataria specialaus mitybos režimo pradėti laikytis jau dabar. Specialistė pateikė ir 5 konkrečius patarimus, kuriais vadovaujantys svoris pradės kristi tiesiog nepastebimai.

Per mėnesį galima atsikratyti 2-4 kg

D. Pipiraitės-Lazarevičienės teigimu, imtis drastiškų lieknėjimo būdų tikrai neverta. Jeigu laikomasi dalinio badavimo dietos ir per dieną suvartojama tik 800-1200 kcal kalorijų, organizmas įjungia apsaugos mechanizmą. Yra sumažinami poreikiai, sulėtinama medžiagų apykaita. Svoris pradeda kristi tiek riebalų, tiek liesųjų audinių sąskaita. O tai jau – labai pavojinga. Nes liesieji audiniai – tai ne tik raumenys, bet ir vidaus organai. Badaujant jie taip pat nyksta, o tai labai pavojinga sveikatai, imuninei sistemai, protinei veiklai, o kartais net gyvybei.

Dietologė pasakojo, kad per mėnesį saugiai, nepadarant žalos organizmui, galima atsikratyti 2-4 kg. Šiek tiek daugiau suliesėti pavyks tiems, kas yra stipriai nutukę.

„Svorio mažinimas – tai dalies savo kūno netekimas. Tai yra tam tikra intervencija į organizmo veiklą. Todėl intervencija turi būti atlikta protingai ir profesionaliai, net ir norint netekti 4 kg. Teisinga dieta – tai vaistas, mokantis teisingos mitybos ir sveiko gyvenimo būdo. Jeigu patys nesioperuojate apendicito, netaisote dantų, neišrašote receptų, tai ir nesigydykite savo sugalvotomis ar kažkur nugirstomis dietomis“, - patarė specialistė.

Kokius maisto produktus rinktis?

Anot jos, dietos besilaikančio žmogaus maitinimosi režimas gali būti labai įvairus: 3-5 kartai valgymų per dieną. Geras režimas yra toks, kurio metu maisto gaunama kas 3-4 val. Tokio režimo reikia laikytis ne tik norint sulieknėti, o ir siekiant nepriaugti svorio arba tiesiog norint teisingai maitintis.

„Kuo mažiau siaurinamas racionas – tuo visavertiškesnė mityba. Taigi, pagrindiniai produktai yra daržovės, nerafinuoti grūdiniai, vaisiai, pieno produktai, mėsa, žuvis, paukštiena, kiaušiniai, aliejus, riešutai, ankštiniai, na o vengti reiktų vartoti gyvūninių riebalų, transizomerinių riebalų bei cukraus ir saldumynų. Naudinga rekomendacija būtų vartoti mažiau gyvūninio maisto, daugiau augalinio“, - pasakojo gydytoja dietologė.

D. Pipiraitės-Lazarevičienės teigimu, dažnai žmonės norėdami sukontroliuoti savo svorį atsisako naudingų produktų, pavyzdžiui, duonos. Tačiau duonos atsisakymas nepadeda sumažinti svorio, tad visiškai jos atsisakyti – neprotinga.

„Arba atsisakoma kiaulienos, bet beveik kasdien vartojama riebi vištiena – tai taip pat neteisinga. Juo labiau, kad jeigu lieknėjantis žmogus kiaulienos vartos mažiau ir tik pačias liesiausias dalis, be padažo – svorio kontrolei tai nepakenks“, - populiariausius dietų laikymosi mitus pabrėžė specialistė.

Reikėtų atsisakyti rafinuotų angliavandenių, cukraus

Anot jos, svorio kontrolei labai svarbu atsisakyti arba sumažinti iki toleruojamo minimumo cukraus ir kitų rafinuotų angliavandenių. Pavyzdžiui, bulvių (dėl jose esančio krakmolo), baltų miltų gaminių. Patariama juos pakeisti pilno grūdo gaminiais. Taip pat tikslinga sumažinti kietųjų riebalų vartojimą (pavyzdžiui, gaunamų iš riebios mėsos, dešros ar sviesto).

Neigiamą įtaką sveikatai daro ir per gausus druskos vartojimas. Tačiau svorio metimui druska įtakos nedaro. Be to, maisto skaninimas druska, prieskoniais pagerina dietos toleranciją, todėl visai to atsisakyti nereiktų.

„Nusprendus atsisakyti vieno ar kito produkto, visada reikia įvertinti, ar sugebėsiu jo atsisakyti visą gyvenimą. Jeigu ne – tuomet geriau tik sumažinti, ne atsisakyti visai. Pavyzdžiui, cukrus. Saldinti gėrimai – nevartotini, bet cukraus yra saldžiuose pieno produktuose, vaisiuose. Taigi, taip nėra, kad metant svorį visai negaunama cukraus. Tačiau cukraus vartojimą reikėtų sumažinti“, - patikino D. Pipiraitė-Lazarevičienė.

Geriausia motyvacija lieknėjimui – meilė

Anot jos, laikantis dietos skaičiuoti kalorijas neverta. Tikslus jų skaičiavimas nėra įmanomas, nesvarbu, kokios lentelės ar programėlės būtų naudojamos.

„Jeigu skaičiuojant bus daroma nedidelė 10 proc. paklaida (o tai labai realu) – rezultato gali ir nebūti. Todėl nereikia skaičiuoti, reikia tiesiog sumažinti maisto kiekį, sumažinti porcijas iki reikiamo minimumo. Visos populistinės dietos paremtos vienu vieninteliu dalyku – kalorijų ribojimu. Kiekviena nauja dieta – tai tik skambus pavadinimas, keistai ar net kvailai sudėliotas racionas, o jos esmė ta, kad valgant gausite mažiau kalorijų ir tam kartui turėsite svorio kritimą. Visa kita – dietos veikimo mechanizmas, kuriuo bando suvilioti dietų autoriai – tik akių dūmimas. Teisingas požiūris yra vienintelis – ilgalaikis požiūris ir teisingo maitinimosi principų taikymas“, - patikino gydytoja dietologė.

Anot jos, geriausia motyvacija lieknėjimui yra meilė. Tačiau dar niekam nepakenkė ir pozityvumas.

5 patarimai, kaip sulieknėti iki Naujųjų metų

Gydytoja dietologė D. Pipiraitė-Lazarevičienė išskyrė 5 konkrečius patarimus, padėsiančius sulieknėti iki Naujųjų metų.

1. Pradėkite pusryčiauti
2. Padvigubinkite daržovių suvartojimą;
3. Sumažinkite mėsos (ir paukštienos) porciją, vartokite mažiau cukraus ir rafinuotų grūdinių patiekalų;
4. Gerkite nekaloringus skysčius;
5. Nebesakykite, kad valgau mažai, jeigu turite antsvorio. Tas „mažai“ Jums yra per daug.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją