Populiariausi kanalai, kuriuose žmonės ieško informacijos apie kalėdines dovanas, yra interneto parduotuvės ir prekybos centrų prekių katalogai. Juose renkasi kas antras – atitinkamai 49,7 proc. ir 48,5 proc. Maždaug trečdalis ieško dovanų idėjų nuolaidų kuponų portaluose, naršo internete naudodamiesi paieškų sistemomis arba tariasi su draugais ir pažįstamais.

Beveik penktadalis patikrina gamintojų internetines svetaines. Dar mažiau respondentų semiasi idėjų iš žurnalų, reklamos el. paštu, televizijos, Facebook, radijo.

„Svarbu tai, kad dauguma ieško dovanų idėjų įvairiuose informacijos šaltiniuose. Net jei didžioji dalis perka parduotuvėse, internetas pirmauja lyginant su kitais šaltiniais, kuriuose žmonės ieško idėjų kalėdinėms dovanoms. Šie duomenys atspindi interneto reikšmę dovanų pirkimo procese ir iliustruoja naują vartotojų elgesį“, – sako Darius Gricius, komunikacijos planavimo agentūros „OMD“ vadovas.

Klausiami apie tai, kur ketina pirkti dovanas, kas septyni iš dešimties (77,7 proc.) paminėjo, kad greičiausiai dovanų ieškos ir pirks parduotuvėse. 38,1 proc. ieškos informacijos internete ir pirks parduotuvėje, dar trečdalis (29,5 proc.) ieškos ir pirks internete, penktadalis (18,5 proc.) ieškos internete, apžiūrės gyvai ir pirks vėl internete. 

Dauguma respondentų planuoja išleisti pirkiniams tokią pačią sumą kaip ir pernai (63,9 proc.) ir skirti tiek pat laiko (70,3 proc.). Maždaug penktadalis planuoja dovanų paieškai skirti mažiau laiko ir mažesnę sumą. Populiariausios perkamos kalėdinės dovanos yra žaislai, maistas (saldumynai, kava), kosmetika, kvepalai, papuošalai, knygos, tačiau trečdalis negalėjo atsakyti, kuria savo sugalvotos dovanos idėja labiausiai žavisi.

Daugiausiai (8 proc.) savo idėja žavisi tie, kurie teiks rankų darbo dovaną arba kelionę (7 proc.). Kas penktas nežino ir kokią dovaną pats labiausiai norėtų gauti. Daugiausiai respondentų (7,4 proc.) įvardino, kad juos labiausiai pradžiugintų meilė, laimė, dėmesio parodymas ar gera nuotaika. 

Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimą apie kalėdinių dovanų pirkimo įpročius 2012 m. gruodžio 3-10 d. atliko komunikacijos planavimo agentūra „OMD“. Iš viso apklausta 1141 interneto vartotojas, kurių amžius nuo 15 iki 50 metų. Respondentų struktūra atitinka Lietuvos interneto vartotojų struktūrą pagal amžių, lytį ir gyvenamosios vietos dydį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)