Artėjantis euras: kaip kainos keitėsi rugsėjį

 (27)
Artėjant euro įvedimui Lietuvos statistikos departamentas akylai stebi, kaip parduotuvėse keičiasi maisto produktų ir prekių kainos. Rugsėjo mėnesį pastebima, kad labiausiai pabrango pomidorai, apelsinai, šampūnas, indų ploviklis, tualetinis muilas, tačiau atpigo svogūnai, burokėliai, plautos morkos, bulvės, žaliosios vynuogės, kopūstai ir obuoliai.
© Reuters/Scanpix

Lietuvos statistikos departamentas paskelbė pagrindinių produktų kainų pokyčius rugsėjo mėnesį palyginus su rugpjūčiu. Primename, kad statistikos departamentas seka 100 vartotojų atrinktų produktų ir prekių kainų pokyčius artėjant eurui.

Per mėnesį Lietuvoje labiausiai pabrango pomidorai (27,1 proc.), apelsinai (9,5 proc.), šampūnas (5 proc.), indų ploviklis (3,7 proc.), tualetinis muilas (3,1 proc.). Labiausiai pingančių prekių sąraše – svogūnai (32,8 proc.), burokėliai (29 proc.), plautos morkos (23,4 proc.), bulvės (22,7 proc.), žaliosios vynuogės (19,9 proc.), baltagūžiai kopūstai (13,3 proc.), obuoliai (11,4 proc.).

Lietuvos statistikos departamentas teigia, kad kainų pokyčiams daugiausia įtakos turėjo taikytos nuolaidos, sezoniškumas, pakitusios gamintojų parduotos produkcijos kainos, importuotų prekių kainų pokyčiai.

100 produktų ir prekių kainų stebėsenos sąraše matyti, kad 3 proc. brango grikių kruopos, pigo (1 proc.) kvietiniai miltai. Iš mėsos produktų pigo jautienos kumpis be kaulo (-0,2 proc.), viščiukas broileris (-0,9 proc.), malta kiauliena (-0,5 proc.), tačiau brango kiaulienos kumpis (0,4 proc.), kiaulienos šoninė (0,9 proc.).

Nors Rusijai uždraudus maisto produktų importą iš Lietuvos buvo žadamas pieno pigimas, statistikos departamento duomenimis, rugsėjo mėnesį, palyginus su rugpjūčio, pasterizuotas pienas (2,5 proc. riebumo) pabrango 3 proc.

Viešojo maitinimo sektoriuje kavinėse juoda kava brango 1,5 proc., pilsomas šviesus alus – 2,3 proc., tačiau pigo dienos pietūs (1,3 proc.).

Stebimose paslaugų sektoriaus kainose neužfiksuoti kainų mažėjimai. Cheminis vyriško kostiumo valymas brango 1 proc., moteriškų batelių pakulnių pakalimas – 0,8 proc., danties plombavimas helio plomba – 2,6 proc., apsilankymas pas gydytoją kardiologą – 2,5 proc., automobilio išorės plovimas – 1 proc., važiavimas taksi iki 5 km – 0,7 proc., kino bilietas poilsio dienomis – 1,4 proc., moterų kirpimas – 1,6 proc., vyrų – 2,9 proc.

Statistikos departamento Kainų statistikos skyriaus vedėja Nadiežda Alejeva pabrėžia, kad 100 produktų ir prekių kainos stebėsena parodo tas pačias tendencijas kaip ir vartotojų kainų indekso pokyčiai. Rugsėjo mėnesį fiksuota 0,1 proc. defliacija.

“Jeigu pažiūrėtume, kaip pasikeitė paslaugų ir prekių kainos, labai akivaizdžiai matosi, kad nuo 2013 m. pradžios prekių ir paslaugų kainų tendencija buvo panaši – jos augo panašiai. Nuo 2013 m. vidurio prekių kainų didėjimo tempas sulėtėjo, tačiau paslaugų kainų didėjimo tempas išliko, o nuo šių metų vidurio net pradėjo spartėti“, - komentavo specialistė.

N. Alejevos teigimu, labiausiai paslaugų sektoriuje kainos kyla restoranuose, kavinėse, baruose, kirpyklose bei medicinos įstaigose.

Statistikos departamentas taip pat žiūri, ar prekybininkai ir paslaugų teikėjai teisingai perskaičiuoja kainas eurais. Iš visų sekamų kainų užfiksuota 2,3 proc. neteisingų kainų žymėjimų eurais.

„Manome, kad gali būti neteisingai taikomas kursas – vietoje keturių skaitmenų po kablelio (3,4528 Lt) buvo naudojami du (3,45 Lt). Antra priežastis gali būti – neteisingai apvalinama perskaičiuojant“, – kalbėjo statistikos departamento atstovė.

Kurie produktai pigo, o kurie brango rugpjūčio mėnesį, palyginus su liepa, galite rasti ČIA.

Tapkite DELFI draugais „Facebook“ ir pirmieji sužinokite svarbiausius Lietuvos ir pasaulio įvykius!

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Užduok klausimą ekspertui