Kritikuoja ypač populiarią dietą: nežinote, kas jūsų laukia

 (12)
Šiuo metu tarp siekiančių numesti svorio ir patobulinti kūno linijas vis labiau populiarėja vadinamoji sulčių dieta. Ji apsiriboja šviežių vaisių bei daržovių sulčių vartojimu. Iš pirmo žvilgsnio patogus dietos variantas, atnešantis greitus rezultatus, gali sukelti ir nepageidaujamą poveikį. Apie tokios skysčių dietos privalumus ir trūkumus su DELFI skaitytojais žiniomis dalinasi specialistės.
Obuolių ir morkų sultys
© Shutterstock

„Visų pirma, sulčių dietos nevertinčiau labai teigiamai. Apskritai dieta, susidedanti iš vos vienos rūšies maisto produkto, kitaip tariant, monodieta, nėra patikimiausia priemonė. Jos nepriskiriame vertingoms bei teikiančioms ilgalaikę naudą“, – pokalbį pradėjo žinoma dietologė Jūratė Dobrovolskienė.

Pasak specialistės tai, kas madinga, populiaru, nebūtinai yra sveika ir naudinga.

Sulčių dietos privalumai

Prieš pradedant laikytis tokio pobūdžio dietos, dvi ar tris dienas rekomenduojama atsisakyti mėsos, pieno produktų, kavos, cukraus, alkoholio, taip pat gerti daugiau vandens bei į mitybos racioną įtraukti didesnį daržovių kiekį. Tokiu būdu organizmas paruošiamas dietai.

Štai dietologės Rūtos Petereit teigimu, niekas nepaneigs natūraliose sultyse esančių vitaminų, mineralų ir mikroelementų naudos.

„Vaisiuose bei daržovėse gausu organizmui svarbių skaidulinių medžiagų, kurios būtinos virškinamo trakto funkcijoms palaikyti, o ir vidurių užkietėjimo profilaktikai“, – kalbėjo sveikos mitybos ekspertė R. Petereit.

Pašnekovė pridūrė, jog siūlytų neišmesti išspaudų, kadangi kokteiliai vertingesni už grynas sultis.
„Be abejo, ši dieta padeda lieknėti, nes kuomet kas valandą ar dvi geriamos sultys, užpildomas skrandis, tad automatiškai atsiranda sotumo jausmas ir nesinori valgyti. Taip pat iš organizmo pašalinami susikaupę toksinai. Nepaisant to, ši pakankamai populiari dieta negali būti laikoma išsigelbėjimu. Sugrįžus prie įprastos mitybos, grįžta ir numesti kilogramai, dažnai net su kaupu“, – pabrėžė ilgametę patirtį turinti specialistė.

Sultys neatstos pilno komplekso

J. Dobrovolskienė, paklausta, kokių vaisių ir daržovių sultis vertėtų rinktis, atsakė, kad tai galima daryti pagal savo skonį.

„Vartojamos morkų, burokėlių, pomidorų, salierų, špinatų, žalios spalvos obuolių, agurkų, baltagūžių kopūstų, lapinių salotų sultys. Leidžiamas ir anakardžių bei migdolų pienas“, - aiškino ji.

Daugeliui iškyla klausimas, kiek laiko turėtų būti laikomasi tokios dietos tam, kad būtų pasiektas norimas rezultatas. Specialistė teigė, jog sulčių dieta griežtai netinkama ilgam periodui.

„Ilgiausiai šios galima laikytis 3 dienas. Apskritai jokios monodietos, kaip jau minėjau, nepatarčiau rinktis ilgam laikui. Norėčiau pabrėžti, kad visuomet reikėtų įvertinti su šeimos gydytoju bendrą sveikatos būklę, pasikonsultuoti su dietologu, prieš kažko imantis. Savavališki drastiški būdai į naudą neišeina“, – svarstė J. Dobrovolskienė.

Ji palankiai nevertina tiek badavimo, tiek gausaus skysčių vartojimo ilgiau nei 3 dienas: „Tikslingiausia būtų sulčių dietą rinktis kaip efektyvią priemonę iškrovos dienai, o ne kaip mitybos planą savaitei ar dar ilgiau. Praktika rodo, kad neatsakingai pasirinkus dietą, galima patirti priešingą – žalingą poveikį. Sutrikdyti skrandžio, žarnyno veiklą, pajusti įvairias alergines reakcijas: odos bėrimus, taip pat gali atsirasti dusimas, sukeltas kvėpavimo sutrikimų.“

Mitybos specialistė, J. Dobrovolskienė pateikė pavyzdį apie tai, kas vyksta pervartojus morkų sulčių: „Didelis morkų sulčių kiekis gali iššaukti pakitusią odos spalvą (gelsvą atspalvį) dėl jose esančio oranžinės spalvos pigmento karotino.“

Be to, apsiribojant vien sultimis, organizme sutrinka itin svarbių makroelementų: riebalų, baltymų, angliavandenių pusiausvyra.

Dažniausiai daromos klaidos

R. Petereit nuomonė apie tokio pobūdžio dietą irgi nėra itin teigiama.

„Mano manymu, pabandžius keletą dienų galbūt organizmui nieko blogo ir neatsitiks, tačiau būtina griežtai įvertinti savo sveikatos būklę, kadangi ne kiekvienas gali taip eksperimentuoti. Visgi, tai kiekvieno žmogaus apsisprendimas“, - kalbėjo specialistė.

Pasak dietologės, atsižvelgiant į amžių, ūgio ir svorio proporcijas, žmogaus fizinį aktyvumą, turėtų būti užtikrinta subalansuota visavertė mityba netgi dietos laikymosi metu.

„Taip pat norėčiau paminėti, kad klaidinga sulčių dietą rinktis sergantiems cukriniu diabetu bei kenčiantiems nuo skrandžio opaligės. Tiesa, pirmąsias dienas sulčių dietos besilaikantys žmonės jaučiasi kupini energijos, žvalūs, tačiau vėliau aplanko silpnumo jausmas, skundžiamasi jėgų stoka“, – pridūrė pašnekovė.

J. Dobrovolskienė kaip vieną pagrindinių klaidų įvardijo taip pat per ilgą dietos laikotarpio pasirinkimą.

„Laikantis jos ilgesnį laiką ir griežtai apribojus valgiaraštį, lėtėja medžiagų apykaita, energija naudojama labai taupiai, kinta organizmo struktūra. Būtent dėl šių priežasčių, sugrįžus prie įprastos mitybos, svoris ima augti daug sparčiau“, – svarstė gydytoja J. Dobrovolskienė.

Abi specialistės vieningai mano, kad tai labiau mados suformuotas dalykas ir šios monodietos visgi nerekomenduotų savo pacientams.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveika mityba

Į šalį plūstelėjus karščiui: keli patarimai, kaip greitai atsigaivinti (1)

Kalendorinė vasara jau eina į pabaigą, tačiau šiltos dienos dar tik įgauna pagreitį. O ir orais nelepinusi vasara, rodos, nusprendė užsukti. Šiltas metų laikas atneša į mūsų gyvenimą daugiau jėgų, puikios nuotaikos bei aktyvumo, tačiau tai tikras išbandymas mūsų odai. „Douglas“ odos ekspertė Laima Kairienė dalinasi patarimais, kurie išgelbės karštą dieną, rašoma pranešime spaudai.

Pavojingas vasaros palydovas: kelios klaidos jus gali paguldyti į lovą (3)

Sunku įsivaizduoti karštą vasaros dieną be oro kondicionieriaus – jis nuo karščio sukeliamo diskomforto saugo mus ir automobilyje, ir darbovietėje, ir namuose. Vis dėlto, netinkamai naudojamas oro kondicionierius gali ne tik tapti sąnarių bei raumenų skausmo priežastimi, bet ir sukelti nuovargį ir daugybę nemalonių susirgimų.

Išsigelbėjimas skanėstų mėgėjams: skanūs desertai, kurie neina į kūną (8)

Ne visi jaučia kaltę valgydami riebaus torto gabalėlį ir skaičiuoja, kiek valandų sporto salėje teks už jį sumokėti, tačiau visi žino, kokios įtakos sveikatai turi šios saldžios nuodėmės. Vienos iš jų yra didesnės už kitas, bet esama ir tokių desertų, kuriais galima mėgautis be jokios baimės.

Tai ne piktžolės: pamatę šiuos augalus šiukštu nepraeikite (34)

Vasarą pievos pilnos vaistų – tai puikiai žino tie, kurie moka atpažinti sveikatai naudingus augalus. Kartais net ir nemėgstama, darže paspiriama piktžolė gali tapti sveikatos ir geros savijautos šaltiniu – geriausi vaistai nuo visų ligų yra arčiau nei gali atrodyti.

Klaida, kuri gali brangiai kainuoti: kiek skysčių vasarą turime išgerti (8)

Vasarą pakilus termometro stulpeliui žmogus sušyla ir iš jo kūno greičiau pasišalina skysčiai. Kokius ir kiek skysčių reikia vartoti vasarą, kad organizmui jų netrūktų? Kokių skysčių reikia vengti? Visą tai DELFI papasakojo mitybos specialistai Andrius Pauliukevičius ir Artūras Sujeta.