Jau 18-ka metų į „Vaikų liniją“ besikreipiantys mažamečiai ir paaugliai yra ne tik išklausomi ir padrąsinami: jiems taip pat suteikiama visa svarbiausia informacija apie vaiko teises ir atsakingas institucijas, į kurias jie gali kreiptis dėl tolimesnės pagalbos.

„Paprastai per dieną sulaukiame dešimties apie prievartą arba patyčias norinčių pranešti vaikų skambučių. Dažnai „Vaikų linijos“ konsultantai būna pirmi žmonės, kuriems mažamečiai ir paaugliai išdrįsta prabilti apie patiriamus skaudžius dalykus. Praktika rodo, kad neretai jie bijo arba nežino, kam dar galėtų papasakoti apie savo problemą, kur galėtų kreiptis“, – sako dr. R. Povilaitis.

2014 metais daugiau nei 2 mln. vaikų mėgino prisiskambinti į pagalbos liniją. „Vaikų linijos“ specialistai ir savanoriai turėjo galimybę atsiliepti į 123 349 skambučius, iš kurių 2040 pranešė apie patyčias, o 1716 vaikų kreipėsi pagalbos dėl patirtos fizinės, emocinės ar seksualinės prievartos. Organizacijos vadovo teigimu, per vieną valandą „Vaikų linijos“ konsultantai vidutiniškai atsiliepia į 13 skambučių – tai maždaug 340 paauglių ir mažamečių skambučių kasdien iš visos Lietuvos.

„Netylant pagalbos telefonams, nuolat svarstome, kaip galime įveikti su didžiausiu savo iššūkiu – atsiliepti į kuo daugiau vaikų skambučių bei elektroninių laiškų. Nors telefono linijų ir darbo valandų skaičių palaipsniui didiname, toliau ieškome būdų, kaip išplėsti mūsų teikiamos pagalbos lauką, pritraukti daugiau savanorių ir informuoti visuomenę“, – teigia dr. R. Povilaitis.

Užtikrinant sklandžią pagalbos telefonu linijos veiklą Socialinės apsaugos ir darbo ministerija 2014-tiems ir 2015-tiems skyrė po 905 tūkst. Litų (daugiau nei 206 tūkst. Eurų).

„Ministerija jau eilę metų didina finansavimą psichologinei-emocinei pagalbai telefonu. Palyginimui, 2012 m. tam buvo skirta trečdaliu mažiau – 635 tūkst. litų. Finansavimas tikrai nemažės, o pagal galimybes – ir didės“, – teigia socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė.

„Vaikų linija“ siekia ne tik padėti nuo smurto, patyčių ar kitų nelaimių nukentėjusiems vaikams, bet ir supažindinti visuomenę su šiomis problemomis. Nuo 2004 m. vykdydama kampaniją „Be patyčių“, įgyvendindama įvairias prevencines veiklas, organizuodama mokymus tėvams, ugdymo įstaigų darbuotojams, organizacija aktyviai plečia savanoriškos pagalbos ratą ir stengiasi išklausyti kuo daugiau vaikų telefonu 116111 bei internetu svetainėje www.vaikulinija.lt.

„Vaikų linija“ – tai emocinės paramos tarnyba vaikams ir paaugliams, teikianti nemokamą ir anonimišką pagalbą telefonu bei internetu. Nuo 1997 m. veikiančios nevyriausybinės organizacijos veikla paremta savanorišku darbu. Šiuo metu pagalbą vaikams ir paaugliams teikia apie 130 konsultantų, iš kurių 120 – savanoriai.

Smurto prieš vaikus problemą spręsti kviečia socialinis projektas „Būkime stipresni už smurtą prieš vaikus“. Projekto iniciatorius – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Kiekvienas, palaikantis kovos su smurtu prieš vaikus idėją, kviečiamas jungtis prie pilietinės iniciatyvos socialiniame tinkle „Facebook“ adresu https://www.facebook.com/BukimeStipresniUzSmurtaPriesVaikus.