Rudenį automobilį padengia vaško danga

Automobilių ir vairavimo mokymo ekspertas Artūras Pakėnas pripažino nesantis tikras stropuolis ir automobilio žiemą dažnai neplauna. Tačiau jis sutiko, kad žiemą automobilio plovimui reikėtų skirti daugiau laiko.

„Užsiimantys automobilių plovimo verslu sakys, kad žiemą plauti automobilį reikia dažniau, nes taip nesikauptų druskos. Ir čia logikos tikrai yra. Šaltuoju metų laiku važinėjame šlapiais keliais, žinome, kad jie buvo barstyti druska. Tačiau kiti sakys priešingai: kėbulas pasidengė sausu purvu ir druskos „neprasimuša“. Vis dėlto būtų visai neblogai reguliariai nuplauti automobilį“, - aiškino A. Pakėnas.

Galiausiai A. Pakėnas davė patarimą tiems, kurie žino, jog žiemą tingės pastoviai plauti savo automobilį: „Aš labai dažnai neplaunu. Bet tai nėra racionalus paskaičiavimas – daugiau dėl tingumo. Aišku, kad druska kenkia kėbului. Matosi, kad jei automobiliu nebuvo žiemą tinkamai pasirūpinta, atsiranda parūdijimų. Kadangi žinau, kad nesu atsakingas plovėjas, rudenį plovykloje nusiperku brangesnį automobilio rankinį plovimą, kai kėbulas padengiamas vaško danga. To visai žiemai neužtenka, bet bent kažkiek apsaugo.“

Kenkia ne tik druskos

Patarimų, kaip plauti automobilį žiemą, duoda ir degalinių tinklas „Orlen“. Įmonės darbuotojų teigimu, automobilį vėlyvą rudenį ir žiemą plauti daug svarbiau nei vasarą.

„Automobiliui kenkia ne tik smėlis ir sniegui tirpinti naudojamos druskos, bet ir dervos, asfalto dulkės, kurias sukelia dygliuotos padangos. Ilgai nenuvalytos asfalto dulkės ir dervos įsigeria į automobilio dažus ir vėliau jas galima pašalinti tik naudojant specialias priemones“, - teigia įmonės specialistai.

Kodėl prieš žiemą automobilį verta padengti vaško danga? Įmonės atstovų teigimu, tai padeda apsaugoti automobilio dažų dangą: „Veikiami aplinkos druskų ar industrinių nuosėdų dažyti, polimeriniai ir guminiai paviršiai išporėja ir blunka. Vaškuojant specialiomis priemonėmis, kurios pagamintos remiantis šiuolaikinėmis technologijomis ir kuriose yra mažų nanodalelių, net ir mažiausi dažytų paviršių įtrūkimai yra užpildomi vašku ir susidaro vientisa apsauginė plėvelė. Šepečiais vaškas gerai įsitrina net į kietų ir subraižymams atsparesnių dažų mikroporas. Švarus ir išvaškuotas automobilis ne taip stipriai apledėja, o ledo danga ne tik nėra maloni pačiam vairuotojui, bet taip pat kenkia automobilio paviršiui.“

Be to, įmonės plovyklų darbuotojai rudenį pataria automobilio tarpdurius sutepti silikoninėmis medžiagomis. Taip šaltis pridarys mažiau bėdos.

Kaip dažnai žiemą plauti automobilį?

Portalas washingtonpost.com, duodamas patarimus vairuotojams, rašo, kad šaltuoju metų laiku, jeigu kasdien važiuojate į darbą, automobilį turėtumėte geriausiu atveju plauti kartą per savaitę, bet nieko nenutiktų, jei tai padarytumėte ir šiek tiek rečiau – maždaug kartą per dvi savaites. Tiesa, vasarą tai daryti galima rečiau.

„Automobilį žiemą reikia plauti dažniau, kad kėbulo negraužtų druskos. Būtinai savo transporto priemonę reikia nuplauti per atlydį, nes tuomet druskos atitirpsta“, - pataria washingtonpost.com.

Taip pat pabrėžiama, kad kai lauke šalta, nereikėtų mašinos plauti karštu vandeniu. Didelis temperatūrų skirtumas gali turėti įtakos pažeisto priekinio stiklo spartesniam skilimui ir pan. Optimali temperatūra – 20 laipsnių. O vasarą vanduo gali būti ir šiltesnis, kadangi toks geriau pašalina prikibusius vabzdžius.

Vis dėlto po kiekvienos kelionės, kaip pataria specialistai, žiemą apiplauti automobilio nereikia. O jei mašiną laikote šiltame garaže, kuriame gali atitirpti posparniuose susikaupęs ledas su druska, geriau pasirūpinti, kad jo neliktų. Tokiu atveju grįžus iš tolimesnių kelionių, kai posparniai apkibę sniegu ar ledu, reikia apatinę kėbulo dalį apiplauti. To reikia, nes tokie dariniai pagreitina automobilio koroziją ir neigiamai veikia dažus.

Patarė nepamiršti ir automobilio vidaus

Panašią nuomonę DELFI yra išsakęs ir Automobilių plovyklų tinklo „Plaunu pats“ vadovas Saulius Povilėnas: „Manau, kad žiemą tikrai reikia plauti savo mašiną dažniau, nes tokiu būdu pašalinama susikaupusi druska. Ypatingai gerai reikia apiplauti posparnį ir slenkstį, kad neliktų druskos, šlapio sniego ir ledo. Jokios papildomos chemijos druskai pašalinti nereikia. Užtenka įprastų plovimo priemonių ir aukšto slėgio.“

Anot jo, druskos geriau pasišalina naudojant plovimo šepetį. Tačiau čia pat jis atkreipė dėmesį, kad reikia užtikrinti, kad šis nebūtų apledijęs: „Kai šalta, reikia pasirūpinti, kad šepetys nebūtų suledėjęs. Tai gali apgadinti kėbulą. Žiemą rekomenduojame šepetį apiplauti aukštu slėgiu, kad suminkštėtų jo plaukeliai, kad pasišalintų ledas ir sniegas.“

Anot jo, žiemą per savaitę automobilį apiplauti vertėtų du ar tris kartus. O pilnai nuplauti užtenka kartą per savaitę. Be to, S. Povilėnas ragino nepatingėti kartą per mėnesį susitvarkyti ir automobilio saloną. „Salone ištirpsta su batais patekęs sniegas, taip pat ant priekinio stiklo vidinės pusės nusėda išmetamųjų dujų dalelės. Tai gerai pasimato stiklo vidinę pusę perbraukus balta servetėle. Todėl kartą per mėnesį tikrai reikia susitvarkyti ir automobilio vidų“, - yra sakęs automobilių plovyklos vadovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)