Vairuotojai net nesusimąsto, kaip praranda pinigusTV laida „Ne vienas kelyje“

 (44)
Pastaruoju metu vis daugiau kalbama apie degalų taupymą ir CO2 emisijų mažinimą. Mažai kas susimąsto, kad degalus taupyti itin padeda padangų slėgio matuoklis – juk tik teisingai pripūsta padanga gali garantuoti idealų pasipriešinimą riedėjimui.
© Stopkadras

Tyrimai rodo, kad daugiau nei pusė automobilių važinėja padangomis, kuriose oro slėgis nėra pakankamas. Jei visų automobilių padangos būtų pripūstos teisingai, tai labiau sumažintų bendras CO2 emisijas negu kad visi automobiliai būtų „apauti“ ekologiškomis padangomis, mažą pasipriešinimą riedėjimui turinčiomis padangomis.

Oras padangoje jai suteikia stabilumą ir leidžia atlaikyti didelį svorį. Jei padangoje yra per daug oro, nutinka štai kas: ji į kelią nesiremia visu savo plotu. Per daug pripūstos padangos forma panaši į balioną, todėl tik padangos centras liečiasi su kelio danga. Tai reiškia, kad sukibimo plotas – mažesnis.

O jei padangoje yra per mažai oro, ją ant kelio laikys tik padangos kraštai. Dėl to jie labai stipriai dėvėsis, o padanga taps itin pažeidžiama.

Plačiau apie netinkamai pripūstų padangų pavojus žiūrėkite TV laidos „Ne vienas kelyje“ siužete.

TV laidą „Ne vienas kelyje“ žiūrėkite sekmadieniais, 17 val. per LNK.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją