„Matome, kad pagal pajamas 2014-ieji tikrai bus rekordiniai. Didesni gyliai uostui užtikrina ir papildomus pajamų srautus. Galime teigti, kad tokių rezultatų nebūtų pavykę pasiekti be investicijų. Uosto direkcija jau ne kartą įrodė, kad kokybiškos ir laiku atliktos investicijos sudarė visas sąlygas kurti planus ir juos įgyvendinti. Džiaugiamės, kad Uosto direkcija ir uosto operatoriai dirba kaip partneriai ir vieni kitais gali pasitikėti. Tik investuodamas Klaipėdos uostas šiemet startuoja kaip birių krovinių bei konteinerių paskirstymo centras (hub’as), įgyvendintas SGD terminalo projektas. Kitus metus pasitinkame tikrai optimistiškai, tikimės, kad augsime, toliau kursime pridėtinę vertę valstybei ir Klaipėdos miesto gyventojams. Dėkoju visiems, kurie šiais metais buvo kartu“, – teigė Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Palydint į istoriją įeisiančius 2014 metus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nusibrėžė ir aiškias plėtros gaires 2015-iesiems. Vienas esminių kitų metų uždavinių – pasirūpinti reikiamais gyliais prie krantinių, ypač pietinėje uosto dalyje, kur įsikūrusios bendrovės buvo nepelnytai pamirštos.

„Vadovaujamės nuostata, kad uostą turime vystyti tolygiai. Neužtenka išgilinti kanalo, reikia tam tikrą gylį pasiekti ir prie krantinių, kur generuojamas didelis krovinių kiekis ir prie kurių yra didžiųjų laivų poreikis. Kitais metais akvatorijos gilinimo ir gilinimo prie krantinių darbams planuojama skirti 7,118 mln. eurų“, – kalbėjo A. Vaitkus.

Uosto direkcijos atstovai teigė, kad vystant uostą, ypač svarbu laiku parengti uosto bendrąjį planą. Tuomet bus galima vystyti visas uosto dalis – tiek pietinę, tiek šiaurinę. Parengus bendrąjį planą bus išnagrinėtos galimybės rengti išorinį uostą ties šiauriniu molu. Taip pat labai svarbu suformuoti papildomus žemės sklypus pietinėje dalyje bei svarstyti III Klaipėdos vandenvietės iškeldinimo galimybes.

Neabejojama, kad naujų žemės plotų suformavimas padėtų išspręsti ir klausimą dėl Mažųjų ir pramoginių laivų prieplaukos statybų. Kiaulės Nugaros salą norima sujungti su žemynine dalimi, suformuoti naują žemės sklypą, įrengti uosto pietinius vartus. Ten atsirastų ir nemažas plotas naujajai valčių prieplaukai.

Per šiuos ir praėjusius metus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos investicijos viršijo 116 mln. eurų.

Iki 2018 m. numatyta apie 350 mln. eurų investicijų į uosto infrastruktūrą. Daugiau kaip pusė tos sumos tektų uostui gilinti.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ypatingą dėmesį ketina skirti ir privažiavimo keliams bei su jais susijusiai infrastruktūrai. Pastaraisiais metais buvo skirta bei ateinančių 4 metų laikotarpiu planuoja skirti daugiau kaip 14 mln. eurų.

Skaičiuojama, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija į Klaipėdos miesto gerovę kasmet investuoja apie 2,6 mln. eurų. Vertinant 2000–2013 m. vidutinius Uosto direkcijos pelno rodiklius, Klaipėdos miesto savivaldybei skiriamos lėšos sudaro 16,5 % kasmet nuo vidutinio grynojo pelno 2000–2013 m. laikotarpiu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją