Treniruokliai, kainuojantys milijonus: kokie jie ir kam jų reikia?

 (7)
Valdyti keleivinius lėktuvus – rimta ir atsakinga užduotis. Pilotai turi ilgus metus mokytis, kad pagaliau galėtų valdyti didelių, komercinius skrydžius vykdančių lėktuvų šturvalą.
Simuliatorius (asociatyvi nuotr.)
© RIA/Scanpix

Vienas svarbių etapų – skrydžiai tikrus lėktuvus imituojančiuose simuliatoriuose. Juose pilotai mokomi valdyti tam tikro tipo lėktuvo modelį, susidoroti su ekstremaliomis sąlygomis ir sėkmingai jį nutupdyti.

Simuliatorių inžinierius Artūras Bartkevičius sutiko parodyti, kaip veikia šie treniruokliai, naudojami vadinamom tipo mokymo paskaitoms.

Tipo mokymas reiškia, kada pilotas mokosi skraidyti konkrečiu lėktuvo tipu arba, paprastai tariant, konkrečiu lėktuvo modeliu, nes pilotai gauna licenciją konkrečiam modeliui, ir negali pilotas, turintis licencija Boeing 737, skraidyti su Airbus 320 arba atvirkščiai. Visų pirma, skiriasi tiek skrydžių charakteristikos, tiek valdymo mygtukai, tiek filosofija visa gali skirtis, netgi, kaip bebūtų baisu, tam tikros avarijų suvaldymo procedūros gali būti skirtingos“, – pasakojo jis.

Simuliatoriai gaminami pagal įvairius lėktuvų modelius – Airbus, Boeing, SAAB. Filmavimas vyko būtent Boeing 737 CL lėktuvo modelyje, vidutiniškai talpinančiame 160-180 keleivių.

„Ypatingas jis tuo, kad tai vienas iš trumpo ir artimo nuotolio naudojamų lėktuvų. Jie vis dar naudojami tiek Europoje, tiek kituose geografiniuose regionuose. Jo konkurencinė klasė panaši kaip Airbus a320“ savo dydžiu, keleivių kiekiu, trauka ir skrydžių charakteristikomis“ – sakė A. Bartkevičius.

Simuliatorių inžinierius atskleidė, kad nors šie treniruokliai savo brangumu lėktuvams neprilygsta, kaina – tikrai milžiniška. Priklausomai nuo modelio, nusidevėjimo ir kitų faktorių – ji gali svyruoti nuo 1 iki 8-10 mln eurų.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją