Padangų pirkimas labai dažnai vairuotojams prilygsta vizitui automobilių servise – kankina šiokia tokia nežinomybė, o išlaidos yra neišvengiamos. Vis dėlto išmanyti apie padangas pravartu kiekvienam vairuotojui, o ypač svarbu mokėti skaityti ant jų esančią informaciją – tai tarsi padangų ABC. Taigi, ką reiškia įvairios raidės ir simboliai?

Kiekvienos padangos šoninė sienelė atrodo taip:

Padangos plotis milimetrais

Pirmas padangos išmatavimo skaičius informuoja apie plotį. Padangos plotis matuojamas milimetrais nuo vienos šoninės sienelės iki kitos. Ši padanga yra 215 milimetrų pločio.

Matmenų santykis

Tai yra padangos skerspjūvio aukščio ir pločio santykis. 65 reiškia, kad padangos aukštis yra lygus 65 % jos 215 mm pločio.

Diametras

Šis skaičius parodo vidinį padangos diametrą, jis matuojamas coliais nuo vieno galo iki kito. Šio rato skersmuo yra 15 colių. Jeigu prieš šį skaičių yra raidė R, tai reiškia radialinę padangą.

Apkrovos indeksas

Taip yra nurodoma maksimali apkrova svarais, kurią gali išlaikyti tinkamai pripūsta padanga. Skačius 96 rodo, kad viena padanga gali išlaikyti 1565 svarus, o bendrai visos keturios padangos – 6260 svarų. Didesnį nei 100 indeksą turi mažai padangų.

Greičio simbolis

Dar vienas simbolis, kuriuo nurodomas didžiausias galimas padangos eksploatacinis greitis. Pavyzdžiui, aukščiau matomoje padangoje V reiškia, kad maksimalus eksploatacinis padangos greitis yra 240 km/val. Reikia prisiminti, kad šis simbolis parodo tik didžiausią galimą padangos greitį, tačiau jokiu būdu ne rekomendaciją viršyti greitį.

DOT kodas

Tai reiškia, kad padanga atitinka JAV Transporto departamento (DOT.) nustatytus saugumo standartus. Šalia DOT žymos yra padangos atpažinimo arba serijos numeris – ne ilgesnis nei 12 simbolių ir sudarytas iš skaičių bei raidžių. Bene svarbiausi – keturi paskutiniai DOT kodo skaičiai, kurie parodo, kada buvo pagaminta padanga. Pavyzdžiui, skaičius 3813 reiškia, kad padangos pagamintos 2013 metų 38 savaitę.

Nusidėvėjimo indikatoriai – šios vietos parodo, kada padanga pasiekia leistiną nusidėvėjimo lygį.

Informacija apie konstrukciją – tai informuoja apie padangos karkaso konstrukciją, kiek ir kokių medžiagų panaudota.

UTQG ženklų grupė:

UTQG trumpinys šifruojamas kaip „Uniform Tire Quality Grading“, tai yra vieninga kokybės vertinimo sistema, kurią sukūrė JAV Transporto departamentas (DOT). Reikalaujama, kad visas lengvųjų automobilių padangas, išskyrus žiemines, gamintojai klasifikuotų trim būdais: pagal protektoriaus dėvėjimąsi, sukibimą ir atsparumą temperatūrai.

Protektoriaus dėvėjimasis – „Treadwear+skaičius“. Šis parametras parodo kontroliuojamomis sąlygomis testuotos padangos dėvėjimosi laipsnį. Sutariama, kad 100 yra pagrindinis kokybės standartas. 200 klasės padanga bandymų metu dėvisi dukart ilgiau nei 100 klasės padanga. Daugiau nei 100 reiškia geresnę kokybę, 100 parodo vidutinę kokybę, o mažiau nei 100 – prastesnę kokybę. Tiesa, reikia atkreipti dėmesį, kad protektoriaus dėvėjimosi klasės palygina tik to paties gamintojo padangas. Norint palyginti skirtingų gamintojų padangas tai negalioja.

Sukibimas – „Traction+raidė“. Sukibimo klasė parodo, kaip padanga gali sustoti ant šlapios dangos. Klasė įvertinta remiantis staigaus stabdymo testais, todėl ji neparodo padangos galimybių posūkiuose. A – geriausia klasė, B – vidutinė, C – patenkinama

Temperatūra – „Temperature+raidė“. Temperatūros klasės parodo padangos atsparumą didėjančiai šilumai. A – geriausia klasė, B – vidutinė, C – patenkinama. Reikia atkreipti dėmesį, kad pagal JAV federalinius įstatymus visos padangos turi atitikti bent jau C klasės normatyvus.

Maksimalus leistinas apkrovimas ir oro slėgis – tai parodo, koks yra galimas maksimalus padangos slėgis ir apkrova. Nemaža dalis vairuotojų jį supranta klaidingai ir galvoja, kad tai yra rekomenduojamas slėgis. Vis dėlto rekomenduojamą padangos slėgį nurodo automobilio gamintojas, šią informaciją galima rasti įvairiose automobilio vietose (pavyzdžiui ties B statramsčiu arba keleivio pusėje esančioje daiktadėžė).

„Reinforced“ – jeigu aptikote šį žodį, jūsų padangos kordas yra sustiprintas. Tai reiškia, kad padanga yra atsparesnė šoniniams smūgiams ir gali atlaikyti didesnę apkrovą. Be to, šis parametras dažniausiai žymimas XL simboliu.

ECE tipas – tai parodo, kad padanga atitinka griežtus Europos ekonominės komisijos reikalavimus.

Be to, yra dar ne vienas simbolis, kurio šiame paveiksliuke nepavaizduota:

M + S (arba M&S, MS) – ši santrumpa parodo, kad padanga yra padidinto pravažumo (M ir S šifruojasi kaip „mud and snow“, t.y. purvynei ir sniegui), bet tai nereiškia, kad ji yra universali ir skirta visiems metų laikams.

AW (arba AS) – taip žymimos universalios padangos. Ant padangų taip pat galima aptikti ir tokių paveiksliukų: saulė rodo, kad tai vasarinė padanga, skėtis – vasarinė lietaus padanga, o snaige žymimos žieminės padangos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (68)