Tyrimai rodo, kad pirmos ir antros klasės mergaitės, metus mokytos mokytojos moters, nepasitikinčios savo matematiniais sugebėjimais, buvo labiau linkusios piešti berniuką - matematikos mokinį ir mergaitę – knygų skaitytoją.
Kitais žodžiais tariant, jei mokytoja nesijaučia stipri matematikė, mergaitės linkusios pasiduoti stereotipui, kad berniukai gabesni matematikai, o mergaitės - skaitymui. Berniukai šiuo atveju išliko tvirtesni.
Kodėl tai svarbu? Todėl, kad mergaičių, manančių, kad berniukai yra geresni matematikai, testų rezultatai mokslo metų gale yra 6 procentais prastesni, negu tų mergaičių, kurios taip nemano.
Turint omenyje, kad 90% pradinės mokyklos mokytojų yra moterys, o ir testų rezultatai rodo, kad pradinio ugdymo pedagogikos studentai silpnesni matematikoje negu bet kokių kitų specialybių studentai. Taigi nuogąstavimai, kad jūsų dukrą mokys mokytoja, nepasitikinti savo matematiniais sugebėjimais, yra gana pagrįsti.
Atrodo užburtas ratas. Moterys tampa pradinių klasių mokytojomis ir iš vaikystės atsineša nepasitikėjimą savo matematiniais sugebėjimais. Mergaitės jų klasėse perima šį stereotipą ir pritaiko sau, taip formuodamos žemą savęs vertinimą. Taigi, kitas tyrimas taip pat rodo, kad net mergaitės, suprantančios matematiką kaip ir berniukai, už juos mažiau pasitiki savo matematiniais gebėjimais. Ir jau antroje klasėje ir berniukai, ir mergaitės mano, kad berniukai yra gabesni matematikai.
Blogiausia, kad šitaip atsitinka dar prieš atsirandant bet kokiems rezultatų skirtumams. Mokytojų apklausa parodė, kad kai mergaitės įgyja taip vadinamą „berniukai gabesni matematikai“ stereotipą, jų matematikos rezultatai pradeda prastėti. Nemažai šitų mergaičių užaugusios taps mokytojomis, nepasitikinčiomis savo matematiniais gabumais – ir taip ciklas tęsis be pabaigos.
Tai ką daryti tėvams, auginantiems dukteris? Juk jie negali padėti dukters mokytojai patikėti savo matematiniais sugebėjimais. Šis tyrimas numato vieną išeitį.
Jei mergaitė persiima suaugusiųjų matematikos baime, niekada nereikėtų rodyti savo nepasitikėjimo matematiniais gabumais!
Yra nemažai moterų, sakančių: „Aš tokia bloga matematikė“ arba „Matematika - visiškai ne mano dalykas“. Yra ir daugybė išimčių, bet vis dėlto daugelis mamų nemėgsta matematikos, jaučia nerimą, kai susiduria su ja (prisiminkite, kad tokį požiūrį įgyjame jau pradinėje mokykloje ir tai tęsiasi visą gyvenimą).
Užuot besimėčiusios tokiais kategoriškais teiginiais, prisiminkite, kad vaikai klausosi. Jie įsidėmi jūsų subtilias ir ne tokias subtilias užuominas. Jūsų mintis mergaitės labai greit pritaiko sau ir susidaro vaizdą, kam jos yra gabios ir kam – ne. Todėl turėtumėte būti pasitikėjimo pavyzdys. Net jei tokia nesate. Netgi jei meluojate, sakykite: „Matematika gali būti linksma, įdomi“. Turite suvaidinti, kad vaikai tai įrodytų.