Ruduo kelyje – pavojingiausias metų laikas

Drėgni lapai rudenį ant kelio kelią pavojų, o vairuotojai ypač budrūs turėtų būti, kai važiuoja pro lapuočių mišką, kelio vingyje, sako Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis. „Kai lyja ir kelio danga šlapia, lapai suplūkami ir tada tampa dar pavojingiau. Tokiu atveju vairuotojai turėtų ne stabdyti, o sulėtinti greitį ir važiuoti atsargiau, nes automobilio galima ir nesuvaldyti“, – primena specialistas.

Jo teigimu, kai kelio danga šlapia ir daromas posūkis, ir įvyksta daugiausia skaudžiausių eismo įvykių: „Pavyzdžiui, išnagrinėjus trejų metų statistinius duomenis pastebėta, kad 13 mirtinų įvykių įvyko labai panašiomis aplinkybėmis.“

Anot V. Pumpučio, jau dabar į žiemines pakeitus automobilio padangas važiuoti būtų saugiau, nes su vasarinėmis padangomis, kietesnio mišinio, esant slidžiai kelio, ant kurios prikritę lapų, dangai automobilis gali prarasti stabilumą. „Taigi rekomenduojama padangas į žiemines pasikeisti anksčiau. Juo labiau kad nustatyta, jog žieminių padangų dilimas pastebimas nuo 12–15 °C, o 10 °C jokios įtakos padangai tikrai neturi“, – tikina specialistas.

Žvyrkeliuose, net jeigu ten irgi prikritę lapų, sako V. Pumputis, mažiau pavojinga nei ant asfalto, nes lapai susimala su žvyru.

„Vairuotojams norėčiau priminti, kad ruduo pats pavojingiausias metų laikas, rudenį žūsta daugiausia žmonių – tiek pėsčiųjų, tiek vairuotojų. Ir pėstieji turėtų labiau saugotis keliuose, nes, deja, tendencijos tos pačios kiekvienais metais. Rudenį, ypač tamsiu paros metu, žūsta daugiausia pėsčiųjų“, – teigia V. Pumputis.