Lietuvių automobilių taisymo ypatumai: vienas dalykas mus skiria nuo Vakarų Europos

 (155)
Norintys sutaupyti vairuotojai kartais nusprendžia profesionalų autoservisą iškeisti į taip vadinamą garažiuką. Tačiau kartais dėl to patiriama daugiau bėdos nei naudos. DELFI domisi, kokia Lietuvos autoservisų kokybė ir kaip jiems sekasi pritraukti savo srities profesionalus.
Mechanikas
© Shutterstock nuotr.

Ir čia pat kalbinti pašnekovai įvardijo esminį lietuvių ir Vakarų šalių gyventojų skirtumą, kuris pasirodo kalbant apie automobilių remontą. Lietuviai renkasi dėvėtas detales, kurių Vakarų šalių gyventojai stengiasi išvengti.

Lietuvos servisų įranga nenusileidžia Vakarams

Kaip sako Šiaulių autoservisų asociacijos vadovas Anatolijus Kirjazovas, mūsų šalies profesionalių autoservisų naudojama įranga nenusileidžia išsivysčiusioms Vakarų šalims. „Kokybė mūsų servisų teikiamų paslaugų iš tiesų aukšta. Į Vakarų rinką atėjome vėlai, todėl buvome priversti atnaujinti įrangą. Negalima sakyti, kad Vakarų šalys stovi vietoje, jos irgi atnaujina savo įrangą, bet Lietuvoje kartais net naujesnė įranga nei Vakarų šalyse“, - kalbėjo pašnekovas.

O kaip su specialistais? Asociacijos vadovas aiškino, kad servisai tikrai skiria didžiulį dėmesį savo darbuotojų atrankai ir sugeba pritraukti rimtus meistrus. To reikia, nes nei viena įmonė nenori rizikuoti savo reputacija.

Tačiau, A. Kirjazovo manymu, įmonės turi gerai pasistengi, kad pritrauktų profesionalus ir turi dėl jų rimtai pakovoti: „Gero specialisto reikia ilgai ieškoti arba jį reikia išsiugdyti. Lietuvoje automechanikus ruošiančių mokyklų yra, tačiau dažniausiai rengiami bendro profilio specialistai. Todėl jas pabaigę žmonės dažnai iš pradžių negali atlikti specifinių dalykų. Tačiau viskas išmokstama. Didelį dėmesį skiriame darbuotojų mokymui, nes darbai yra griežtai reglamentuoti pagal gamintojų rekomendacijas ir reikia sugebėti juos atlikti.“

Ir čia pat pašnekovas paminėjo taip vadinamus garažiukus, kurie kartais veikia net neturėdami leidimų. Vyras aiškino, kad juose dažnai pasitaiko atvejų, kai klientams suteikiamos nekokybiškos paslaugos ir galiausiai tenka padirbėti profesionalių servisų darbuotojams.

„Besinaudojant garažiukų paslaugomis atsiranda galimybė, kad vėliau tokių meistrų atliktus darbus reikės perdaryti. Paprastas garažas nėra pajėgus turėti reikiamą įrangą, kuria būtų galima atlikti tam tikrą grupę operacijų. Automobilio remontas neapima tik vienos detalės pakeitimą. Ta detalė susijusi su papildomomis operacijomis. Pavyzdžiui, pakeitus stabdžių kaladėles reikėtų patikrinti jų efektyvumą. Garaže tai padaryti sunku. Ten pigiau, bet nukenčia kokybė. Viskas dėl to, kad garažiukai neturi tokios įrangos, kokią turi servisai“, - teigė A. Kirjazovas.

Žmonės vis dar renkasi senas detales

Kad Lietuvos servisų įrangos kokybė nenusileidžia Vakarų šalių servisams, sutinka ir UAB „Martonas“ direktoriaus pavaduotojas Dainius Dambrauskas. Tiesa, jis mano, kad Vakarų valstybių servisams dirbti paprasčiau, nes šiuose valstybėse yra didesnė vairuotojų perkamoji galia ir naujesnis automobilių parkas.

„Vakarų servisams dirbti paprasčiau dėl kelių priežasčių ir todėl jų teikiamų paslaugų kokybė gali būti šiek tiek geresnė. Jų klientai nesirenka arba beveik nesirenka naudotų automobilių detalių. Išsivysčiusių šalių klientai gerokai turtingesni, todėl jie įperka originalias kokybiškas detales, jie gali sau leisti keisti visus reikiamus mazgus. Lietuvių perkamoji galia mažesnė, todėl kartais servisai priversti į automobilius dėti jau naudotas detales. Klientas neįperka naujos detalės, bet nori išvažiuoti su tvarkinga mašina. Tenka prisitaikyti, aišku, mes to vengiame. Dedame raudoną antspaudą, jei klientas atsisako, kad viskas būtų daroma pagal technologiją, jei atsisako kažkokio etapo“, - aiškino D. Dambrauskas.

Jo teigimu, norint pasiekti geriausią efektą labai svarbu visus darbus atlikti pagal technologiją. Tačiau meistras pastebi, kad vis mažiau žmonių ignoruoja specialistų patarimus.

Galiausiai D. Dambrauskas pripažino, kad geri specialistai autoservisuose labai vertinami ir visais įmanomais būdais stengiamasi juos pritraukti. „Visose srityse geri specialistai nesimėto. Manau, kad geras automechanikas yra deficitas. Servisai turi mažai darbuotojų, kurie turi kompetencijos atlikti įvairius darbus. Nemažai yra nišinių sričių specialistų: vieni tvarko variklius, kiti greičio dėžę, kiti važiuoklę, kiti daro suvedimus. Yra ir tokių, kurie gerai gali daryti viską, bet jų nėra daug“, - kalbėjo vyras.

Paklausus apie taip vadinamų garažiukų paslaugų kokybę, jis sakė, kad vienas esminių dalykų, kurį reikia žinoti, tai – atsakomybė nutikus netikėtumui. Servisai yra apsidraudę ir vairuotojui galėtų atlyginti žala, jei tokia būtų. O garažiukuose tokios galimybės nėra.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją