Ko lietuviai labiausia nemėgsta prekybos centruose

 (72)
Kokybiškas kasdienis apsipirkimas šalies gyventojams neatsiejamas nuo galimybės apsipirkti greitai ir patogiai, - atskleidė š. m. gegužės mėnesį bendrovės „Maxima LT“ atliktas pirkėjų įpročių tyrimas.
© DELFI / Domantas Pipas

Spartų aptarnavimą ir galimybę greitai atsiskaityti už prekes labiausiai vertina 74 proc. šalies pirkėjų. Beveik tiek pat (76 proc.) tvirtina, jog vienas svarbiausių šalies prekybos centrų kokybės parametrų – spartus aptarnavimas prie kasų ir galimybė apsipirkti, nestovint eilėse, - rašoma bendrovės pranešime spaudai.

„Daugeliui šalies gyventojų apsipirkimas jau tapęs kasdienės rutinos dalimi, todėl nenuostabu, jog dėl spartaus gyvenimo tempo pirkėjai vis labiau vertina galimybę apsipirkti per trumpesnį laiką. Matome, jog užsukę į maisto prekių parduotuvę, pirkėjai nori tiek lengvai rasti jiems reikalingas prekes lentynose, tiek greitai atsiskaityti už jas kasoje, negaišdami laiko eilėse.

Netgi esame paskaičiavę, kad prie kasos klientai linkę praleisti ne daugiau nei 8,3 minutes, o sveriamų produktų skyriuje – ne daugiau nei 6 min. Tai skatina mus investuoti į naujas technologijas, tokias kaip greito aptarnavimo ar savitarnos kasos, taip pat nauji patogesni atsiskaitymo būdai, leidžiantys sutaupyti pirkėjų laiko ir supaprastinti apsipirkimo procesą“, – sako bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Pasak jo, šią tendenciją patvirtina ir kasdieniai pirkėjų įpročiai. 62 proc. tyrimo dalyvių sutinka, jog prie kasdienio jų apsipirkimo kokybės gerinimo reikšmingai prisideda greito aptarnavimo bei savitarnos kasų diegimas. Prekybos tinklo duomenimis, parduotuvėse įrengtomis savitarnos kasomis šiandien naudojasi apie penktadalis visų pirkėjų. Dažniausiai jose pirkėjai atsiskaito už nedidelį kiekį kasdienių prekių ir vidutiniškai išleidžia apie 9 eurus.

Šiuo metu dalyje tinklo parduotuvių jau įrengtos ir vadinamosios „WinPOS“ kasos, kuriose veikia naujos kartos kortelių nuskaitymo terminalai, palaikantys NFC (Ang. Near Field Communication) ryšį ir leidžiantys atlikti bekontakčius mokėjimus. Pasak Ž. Valkerio, diegti šią technologiją nuspręsta siekiant dar labiau supaprastinti atsiskaitymo už prekes procesą, nes, naudojant šią technologiją, mokėtojams ateityje nebereikės papildomai įvesti mokėjimo kortelės PIN kodo. Šią technologiją sparčiau vystyti šalies bankai turėtų pradėti nuo š.m. rudens.

Ko lietuviai labiausia nemėgsta prekybos centruose
© DELFI / Domantas Pipas

„Bekontakčiam atsiskaitymui išties intensyviai ruošiamės. Šiandien tokie terminalai jau veikia beveik pusėje prekybos tinklo kasų – apie 700 iš maždaug 2000“, - sako „Maxima Lt“ vadovas. Bendrovės skaičiavimais, vieno tokio terminalo įrengimas prekybos tinklui atsieina apie 2 tūkst. eurų.

Bendrovės atliktas tyrimas taip pat parodė, jog lietuviai – gana reiklūs pirkėjai. Nors didžioji dalis pirkėjų prekybos centro kokybę visų pirma sieja su šviežiais maisto produktais, tyrimo duomenys rodo, jog šalies gyventojams nemažiau svarbu ir aktualus parduotuvės asortimentas, patrauklūs kainų pasiūlymai, lanksti lojalumo sistema, taip pat patrauklus parduotuvės interjeras, patogus suplanavimas.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją