Specialistė pateikia keletą patarimų, kurie gali padėti išvengti daugelio išvardytų problemų.

Kaip tinkamai įrengti darbo vietą?

Labai svarbu baldus pritaikyti pagal vaiko ūgį. Besirūpinantys šeimos narių sveikata ir taupantys gali naudoti kartu su vaikais „augančius“ baldus. Reguliuojamo aukščio baldai pritaikomi kiekvienam vaikui individualiai ir gali būti didinami jam augant.

Dėl netinkamai įrengtos darbo vietos vaikas gali pradėti kūprintis, padidėja stuburo apkrova, formuojasi netaisyklinga laikysena.

Koks darbo stalas vaikui yra tinkamiausias?

Stalo aukštis turi būti reguliuojamas. Svarbu jį sureguliuoti taip, kad dirbant rankos nebūtų per daug pakeltos arba pernelyg nuleistos, riešai ir alkūnės turi būti neutralioje padėtyje. Tokia rankų padėtis leidžia sėdėti patogiai. Per alkūnės sąnarį, kai rankos padėtos ant stalo, turėtų susidaryti 90 laipsnių kampas.

Kaip parinkti kėdę?

Kėdės aukštis turi būti lengvai reguliuojamas ir toks, kad sėdint kojos remtųsi į grindis. Esant tinkamam kėdės aukščiui, padėjus kojas ant žemės per čiurnos sąnarį, kelius, klubo ir juosmens sąnarius susidaro 90 laipsnių kampai. Prireikus po kojomis galima padėti pakylą (pvz., mažesnę kėdutę).

Kėdė turėtų turėti juosmeninį išlinkimą, kuris sėdint būtų užpildytas.

Sėdint ant kėdės, kuri neturi atramos apatinei nugaros daliai, gali kilti juosmeninės nugaros dalies skausmas, nes raumenys bus nuolat įtempti, kad išlaikytų kūną normalioje padėtyje. Kėdės atlošas turi baigtis ties kaklo pradžia.

Rekomenduojama kėdė be atramų rankoms (ranktūrių).

Koks turėtų būti darbo vietos apšvietimas?

Pagrindinis šviesos srautas turėtų kristi iš kairės pusės (jei vaikas kairiarankis – atvirkščiai).

Mokantis atstumas nuo akių iki knygos (sąsiuvinio) turi būti 35–40 cm.

Atstumas nuo akių iki monitoriaus turėtų būti apie 70 centimetrų, nuo akių iki klaviatūros – 30–40 centimetrų.

Svarbus pakankamas apšvietimas, kad nereikėtų įtemptai žiūrėti.
Ruošiant pamokas namie, be bendro patalpos apšvietimo, galima naudoti stalinę lempą.

Po įtempto 15–20 min. skaitymo ar rašymo reikėtų įprasti pažiūrėti pro langą į tolį.

Kokia fizinė veikla rekomenduojama?

Dėl ilgo sėdėjimo vienoje padėtyje, mažo fizinio aktyvumo silpnėja dėmesys, atmintis, darbingumas. Ilgai sėdėti vienoje vietoje ypač sunku pradinių klasių mokinukams. Todėl mokykloje ar namuose ruošiant pamokas rekomenduojama daryti trumpas – 2–4 min. – pertraukėles ir geriausia stovint, toli nenueinant nuo sėdimosios vietos, kad nebūtų per daug blaškomasi.

Vertėtų atlikti įvairius įdomius vaikui fiziniai pratimus. Jie turėtų atitikti vaiko amžių, fizinį pasirengimą, savijautą, individualias savybes.

Taip pat nereikėtų pamiršti daugiau laiko praleisti gryname ore. Vaikų gerai savijautai turi įtakos įvairūs judrūs žaidimai, pvz., estafetės, įvairių kliūčių įveikimo pratimai.

Parinkti tinkamą darbo stalą, kėdę, įprasti daryti pertraukėles ir paisyti kitų kineziterapeutės rekomendacijų reikia ne tiek finansinių išteklių, kiek noro ir atsakomybės.

Kineziterapeutė ragina būti atidesnius savo ir savo vaikų sveikatai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją