Kam reikėtų rinktis kietą, o kam – minkštą padangų gumos mišinį?

 (58)
Iki lapkričio 10-os, kai nebebus galima naudoti vasarinių padangų, lieka vis mažiau laiko. Tačiau renkantis naują „apavą“, vairuotojai bene mažiausiai žino, kokie yra skirtumai tarp kieto ir minkšto gumos mišinio. DELFI klausia specialistų, į kokius kriterijus reiktų atsižvelgti renkantis kieto arba minkšto gumos mišinio padangas.
© Shutterstock nuotr.

Dygliuotos padangos užsienyje gali sukelti problemų

Padangų gamintojų atstovų ir prekybininkų nuomonė šiuo aspektu vienoda: sprendžiant, kokias padangas išsirinkti, esminiai kriterijai, kuriuos būtina įvertinti, – jūsų gyvenamoji vieta ir keliai, kuriais dažniausiai važinėjate.

Michelin“ atstovas Paulius Gaurilčikas įsitikinęs, kad jei kasdien susiduriate su prastai valomais ir apledėjusiais keliais, vertėtų gerai pagalvoti apie dygliuotas padangas. Anot jo, tokių padangų kasmet parduodama vis daugiau, tačiau didžiosios pyrago dalies jos kol kas nesudaro.

Jo žodžiais tariant, tokio tipo padangos labiausiai tinka gyvenantiems užmiestyje arba dar atokesniuose regionuose.

Apskritai dygliuotos padangos labiausiai sutviska dažnai važiuojant apledėjusiu keliu. Tuomet jų stabdymo kelias, palyginti su kieto arba minkšto mišinio padangomis, yra trumpiausias. Vadovaujantis optimistiškiausiomis prognozėmis, dygliuotos padangos šiuo aspektu visas kitas gali aplenkti iki dešimties kartų. Be to, dygliai garantuoja geresnį sukibimą posūkiuose.

Kita vertus, kaip sako pašnekovai, nereikėtų pamiršti, kad tokios padangos turi ir minusų. Jų geriau nepirkti jei žinote, kad teks važiuoti į užsienį. Yra nemažai valstybių, kuriose eksploatuoti tokias padangas uždrausta.

Taip pat jas perkant reikia atkreipti dėmesį į tai, kad jos bus gerokai triukšmingesnės už visas kitas. Be to, tiems, kurie dažnai važiuoja šlapia kelio danga, jų irgi geriau nesirinkti, kadangi tokiomis sąlygomis jų stabdymo efektyvumas sumažėja.

Minkštas mišinys – atšiauriai žiemai

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris atskleidė, kad naujų galingų automobilių savininkai, kuriems prie širdies sportiškas vairavimo stilius, minkšto mišinio padangų dažniausiai neperka. „Jei daug važinėji, tokios padangos greičiau susidėvės. Be to, tokių geriau nesirinkti ir sportinio stiliaus mėgėjams. Jiems minkšto mišinio padangos irgi ilgai nelaikys“, - teigė pašnekovas.

Apskritai nereikėtų užmiršti, kad kuo minkštesnė guma, tuo žemesnis ir greičio indeksas.
Goodyear Dunlop“ padangų prekybos vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas savo ruožtu teigė, kad provincijoje gyvenantys neturėtų rinktis kieto gumos mišinio, kadangi atokesnių vietovių keliuose gali dažniau pasitaikyti ledo.

„Jeigu svarbu geras sukibimas esant ledui, dažniau važiuojama už miesto, kur rečiau valomi keliai, geriau rinktis minkštą mišinį“, - kalbėjo P. Gaurilčikas.

Iš esmės minkšto mišinio padangos, kitaip dar vadinamos skandinaviškojo tipo, geriausiai tinka atšiauresniam klimatui: esant žemesnei nei 10 laipsnių temperatūrai, apsnigtam ir apledėjusiam keliui. Be to, šios padangos patrauklios ir tuo, kad skleidžia mažiausiai triukšmo.

Kita vertus, specialistai atkreipia dėmesį į tai, kad jei temperatūra žiemą bus aukštesnė, o kelio danga šlapia arba sausa, transporto priemonė, „apauta“ tokiomis padangomis, bus mažiau stabili. Be to, tokiomis sąlygomis gerokai pailgėja ir stabdymo kelias.

Kietas mišinys – geriau nuvalytiems keliams

O kada geriau tinka kieto mišinio padangos? P. Gaurilčiko teigimu, jas geriausia rinktis tiems, kurie dažniau važinėja neblogai kelininkų prižiūrimomis miesto gatvėmis ir magistraliniais keliais.

M. Jasiūno žodžiais tariant, kieto mišinio padangos geriausiai tinka važiuojant sausu arba šlapiu keliu. Be to, jų didelis greičio indeksas, užtikrinantis stabilų važiavimą ir esant didesniam greičiui.
Tačiau jei kelio danga apledėjusi, kietu mišiniu geriau pernelyg nepasitikėti, kadangi palyginti su minkšto mišinio ir dygliuotomis padangomis, stabdymo kelias bus ilgesnis.

Apskritai, M. Jasiūno nuomone, tinkamas gumos mišinio pasirinkimas užtikrina važiavimo komfortą. Anot jo, jei šis pasirenkamas neteisingai, vairuotojai dažniausiai suabejoja produkto kokybe. „Visų pirma reikia atsižvelgti į tai, kokiomis sąlygomis važinėjama. Jeigu bus pasirinktos netinkamo tipo padangos, pasijus diskomfortas. O produktas gali būti labai geras. Jei žiemą mieste, kur gatvės gerai nuvalytos ir pabarstytos, bus važinėjama dygliuotomis padangomis, aišku, nebus išvengiamo diskomforto“, - aiškino pašnekovas.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją