Kai sužino, kuo baigsis klastotė, gudručiai kontrolierius pasikviečia patys

 (60)
Iki šiol ne visi vartotojai žino, kokia yra šalto geriamojo vandens skaitiklių keitimo tvarka, kas atsakingas už vandentiekio vamzdžių priežiūrą daugiabučiame gyvenamajame name ir kas gresia bandantiems nenurodyti tikslaus suvartoto vandens kiekio. Į šiuos klausimus atsako UAB „Vilniaus vandenys“ Apskaitos prietaisų ir kontrolės skyriaus vadovas Vytautas Baranauskas.
Šalto vandens skaitiklis
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Bandymas pagudrauti gali kainuoti brangiau

Jis painformuoja, kad keičiami be galiojančio metrologinės patikros (seni) ir neveikiantys (sugedę) šalto vandens skaitikliai. „Vykdome planinį skaitiklių keitimą. Keičiame skaitiklius, kurių pasibaigęs metrologinės patikros laikas. Per metus esame įsipareigoję pakeisti 45 tūkstančius skaitiklių. Taip pat keičiame sugedusius skaitiklius, kurie nefiksuoja vandens vartojimo. Sugedusius skaitiklius į naujus pakeičiame per 5 dienas”, - teigia specialistas.

Ir čia pat jis paaiškina, kokia yra skaitiklių keitimo tvarka. „Suplanavę daugiabutyje keisti šalto vandens skaitiklius, prieš 5 dienas iškabiname pranešimus skelbimų lentoje ir į kiekvieno buto pašto dėžutę įmetamas pranešimas. Pranešime nurodoma, kodėl keičiami skaitikliai, telefono numeriai, kuriais galima pasiteirauti ir susitarti dėl skaitiklio keitimo laiko. Po penkių dienų mūsų darbuotojai vyksta į daugiabutį. Gyventojai, kurie praneša, kad bus išvykę, nurodo tikslų skaitiklių keitimo laiką ir palieka savo kontaktus. Tuo metu mes nesikreipiame į tuos butus. Jeigu gyventojus surandame namuose, skaitiklius pakeičiame, o jei nesurandame, vėl paliekame pranešimą. Kuomet juos pakeičiame, seni skaitikliai paliekami vartotojams”, - skaitiklių keitimo tvarką apibūdina V. Baranauskas.

Anot specialisto, tam tikra dalis gyventojų bando pateikti melagingus skaitiklių rodmenis. Nors baudos už tai netaikomos, gyventojams vis tiek tenka sumokėti už realiai sunaudotą vandens kiekį.

„Vartotojai kas mėnesį privalo deklaruoti realius skaitiklio rodmenis. Kai kurie gyventojai net nežiūri į skaitliuko parodymus ir apie vandens suvartojimą sprendžia iš akies. Deklaruoja, kad suvartojo 1 – 2 kubus, bet iš tiesų sunaudojo daugiau vandens. Toks vartotojų elgesys anksčiau ar vėliau atsisuka prieš juos pačius. Jei vartotojas kelis mėnesius iš eilės deklaruoja po vieną kubą, tuomet atsiunčiame inspektorių – kontrolierių, kad patikrintų skaitiklių rodmenis. Patikrinimo metu surašomas aktas. Per skaitiklių patikrinimą tokie vartotojai dažniausiai sako nesunaudoję tokio kiekio vandens. Būna atvejų kai gyvena 4 žmonės, o kas mėnesį deklaruojamas suvartotas vienas kubas vandens, tai iškart matosi, kad informacija klaidinga. Baudos už tai netaikomos, bet už viršytus kubus tenka susimokėti”, – sakė pašnekovas.

Be to, V. Baranauskas teigia, kad atsiranda gudruolių, kurie tiesiog neįsileidžia kontrolierių patikrinimo metu. Tačiau tokiu atveju už kiekvieną mėnesį tokie vartotojai turi susimokėti vandens vartojimo normos mokestį.

„Kai kurie vartotojai nesuteikia galimybių patikrinti skaitiklių. Tokiems vartotojams siunčiame motyvuotą raštą, registruotu laišku, kad per 30 kalendorinių dienų nuo laiško gavimo dienos neinformavus UAB „Vilniaus vandenys“ apie tinkamą laiką įleisti patikrinti, geriamojo vandens suvartojimas skaičiuojamas ne pagal skaitiklių rodmenis, o pagal savivaldybės patvirtintas geriamojo vandens vartojimo normas. Vienam gyventojui taikoma 4,2 kubo šalto vandens norma. O jeigu bute deklaruota daugiau nei vienas gyventojas, vandens kiekis padidėja smarkiai. Paprastai, kai žmonės apie tokią normą informuojami raštiškai, jie greitai kreipiasi ir noriai įsileidžia bendrovės darbuotojus, kurie patikrina skaitiklio rodmenis”, - pasakoja specialistas.

Pastatų vamzdynais turi pasirūpinti patys gyventojai

Galiausiai V. Baranauskas aiškina, kad ne visi vilniečiai žino, jog UAB „ Vilniaus vandenys“ rūpinasi vandentiekio atkarpa iki tol, kol ji pasiekia vartotojo namą. Pastato vidaus vandentiekio vamzdžiais privalo pasirūpinti patys vartotojai.

Pasak specialisto, įmonė dažnai susilaukia nusiskundimų iš gyventojų dėl netinkamos namo vamzdynų priežiūros ir kitų daugiabutyje kylančių problemų. Tačiau V. Baranauskas primena, kad UAB „Vilniaus vandenys“ pastato vidaus vandentiekio vamzdynų neeksploatuoja, už tai bendrovė neatsako ir gyventojus ragina kreiptis į namo prižiūrėtojus.

„Vamzdynai ir visos santechninės įrangos priežiūra, tvarkymas yra butų vartotojų atsakomybė. Tačiau kai kurie gyventojai kažkodėl mano, kad visa tai turi sutvarkyti „Vilniaus vandenys”. Tai yra klaidinga nuomonė. Mes bandome informuoti, įrodinėti, kalbėtis apie tai. Kai kuriems vartotojams pavyksta tai paaiškinti, bet reikalingas didelis darbas. Daugiabučiai turi savo namo prižiūrėtojus ir jiems gyventojai moka aptarnavimo mokestį. Jie turėtų rūpintis, plauti vidaus vamzdynus, atsiradus avarijai ją likviduoti. Jei kreipiasi buto gyventojas, šias pasaugas teikiančios įmonės į tai turėtų reaguoti ir vietoje spręsti iškilusius klausimus. Deja, Vilniaus mieste tikrai to trūksta – prižiūrėtojai dažnai nevykdo pareigų”, – sako V. Baranauskas.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją