Įspėja vairuotojus: vien gesintuvo gali nepakakti – verta vežiotis ir „bambalį“ vandens

 (94)
Dalis vairuotojų automobiliuose vežiojasi sovietmečiu pagamintus ir iki šiol dar nė karto netikrintus gesintuvus. Taip teigiantys priešgaisrinės saugos specialistai labai abejoja, ar tokie gesintuvai suveiktų kilus gaisrui ir primena, kad jie turi būti tikrinami kiekvienais metais.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Ugniagesių gelbėtojų mokyklos Mokymo skyriaus viršininkas Gintaras Paulauskas DELFI teigė, kad automobiliuose naudojami gesintuvai galioja tą laiką, kuris nurodytas ant jų korpuso priklijuotame lipduke. Pasibaigus šiam laikui gesintuvą privaloma patikrinti.

Apskritai, anot jo, gesintuvų keisti nereikia. Jie patikrinami, jeigu reikia – bandomi, užpildomi ir toliau gali būti naudojami. Tik svarbu nepamiršti, kad patikrinimas galioja vienerius metus. Gesintuvų patikrą atlieka priešgaisrinės apsaugos srityje besispecializuojančios firmos, kurios turi specialią įrangą.

„Šiuo metu galiojantys teisės aktai numato 2 kg miltelių gesintuvą lengvajam automobiliui. Neteisinga galvoti, kad du po 1 kg gesintuvai gali atstoti 2 kg gesintuvą. Norinti užgesinti pradėjusį degti automobilį rekomenduoju ne mažesnį, negu 2 kg miltelių gesintuvą su viršslėgiu, o ne su paleidimo balionėliu. Optimalu – 4 kg miltelių gesintuvas su viršslėgiu“, – patarė patyręs specialistas.

Neteisinga galvoti, kad du po 1 kg gesintuvai gali atstoti 2 kg gesintuvą. Norinti užgesinti pradėjusį degti automobilį rekomenduoju ne mažesnį, negu 2 kg miltelių gesintuvą su viršslėgiu, o ne su paleidimo balionėliu.
Gintaras Paulauskas

Pasidomėjus, kaip jis vertina prekybos centruose įsigytus gesintuvus, pašnekovas aiškino, kad visos prekės, patenkančios į rinką, yra sertifikuojamos. Anot jo, prekybos centre įsigytas gesintuvas gali būti tiek pat patikimas, kaip ir gesintuvas, įsigytas gaisrine įranga prekiaujančioje įmonėje. Tik skirtumas toks, kad gesintuvas, įsigytas gaisrine įranga prekiaujančioje įmonėje, ir ateityje galės būti tos įmonės prižiūrimas, ji galės atlikti patikrinimus ir papildymus.

Kaip teigė G. Paulauskas, automobiliuose naudojami gesintuvai pagal veikimo pobūdį yra kelių tipų: aerozoliniai, milteliniai, kuriuose yra viršlėgis, milteliniai, su paleidžiamuoju balionėliu ir angliarūgštiniai. Iš visų šių gesintuvų perkant naują jis rekomenduoja pasirinkti miltelių gesintuvą, kuriame yra viršlėgis.

„Šalia tokio gesintuvo paleidimo rankenėlės yra manometras, kuris rodo, koks slėgis yra gesintuvo viduje. Jeigu manometro rodyklė yra žaliame fone, gesintuvas yra parengtas darbui. Jeigu rodyklė raudoname fone, gesintuvą reikia vežti į specializuotą įmonę, kuri prižiūri gesintuvus. Ji sutvarkys gesintuvą ir jis vėl bus parengtas darbui. Kalbant apie kitų rūšių gesintuvus, negalima akivaizdžiai pamatyti, ar jie tvarkingi ar ne, todėl gaisro metu galite turėti nemalonią situaciją, kai gesintuvas nesuveiks. Gesintuvai su paleidžiamuoju balionėliu viduje ne visada suveikia dėl kelių priežasčių. Pirmiausia paleidžiamasis balionėlis gali būti tuščias, antra priežastis, kad pradūrus balionėlio membraną, adata įstringa membranoje ir dujos neišeina. Tokiu atveju reikia ištraukti adatą iš membranos. Bet kai dega automobilis, ne visada galite laiku susiorientuoti“, – teigė specialistas.

Pasakė, kaip tikrinami gesintuvai

Kaune veikiančios VšĮ „Priešgaisrinių paslaugų garantas“ komercijos direktorius Remigijus Jonevičius vairuotojams taip pat priminė, kad gesintuvus būtina patikrinti kartą metuose.

„Dabar policija gana intensyviai patikrina, ar nepasibaigęs gesintuvo galiojimo terminas. Anksčiau tai mažai kam rūpėjo. Turi gesintuvą – gerai. Gali ir nuo sovietmečio nebūti tikrinamas. Kai kada tokių ir surandama. O dabar gesintuvai apžiūrimi nuodugniau, ypač per reidus. Be to, ir atliekant techninę apžiūrą vertinama, ar gesintuvas tinkamas naudoti“, – kalbėjo pašnekovas.

Norint atitikti minimalius reikalavimus, lengvajame automobilyje privalu vežiotis 2 kg gesintuvą, tačiau čia pat R. Jonevičius pridėjo, kad neprošal būtų vežiotis 1,5 litro talpos plastikinį butelį, pripildytą vandeniu.

„Papildoma gesinimo priemonė gali būti vanduo. Tikrai nepakenktų su savimi vežiotis „bambalį“ vandens. Užsidegus padangai gesintuvu užgesini ratą, bet įkaitusios detalės gali vėl užsidegti. Vandeniu jas galima atvėsinti“, – dėstė gesintuvus pildančios įmonės atstovas.

Anot jo, išpurkštų gesintuvų išmesti nereikia. Atvežus specialistams jie gali būti pripildyti ir tarnaus dar ilgus metus.

Pasidomėjus, kas tikrinama gesintuvų apžiūros metu, vyras sakė, kad skirtingų tipų gesintuvai tikrinami skirtingai. Pavyzdžiui, kalbant apie vienų populiariausių miltelinių gesintuvų patikrą, atliekama manometro rodyklės, dažų dangos, žarnos, paleidimo mechanizmo, sandarumo patikrinimas. Taip pat esant poreikiui persijojami gesinimo milteliai ir gesintuvas iš naujo užpildomas. O miltelinių gesintuvų korpusų hidraulinis bandymas atliekamas kas dešimt metų.

Gesintuvai tikrinami ir techninės apžiūros metu

UABTuvlita“ technikos vadovas Tomas Balčius pripažino, kad atliekant automobilių techninę apžiūrą vertinami ir gesintuvai. Anot jo, techninės apžiūros metu tikrinama, ar nepasibaigęs gesintuvo galiojimo terminas, ar gesintuvas užplombuotas, ar nėra mechaninių pažeidimų. Taip pat įvertinama, ar jis atitinka minimalaus svorio reikalavimus.

Tačiau jei gesintuvas reikalavimų ir neatitiktų, dėl to antrą kartą grįžti į techninės apžiūros įstaigą netektų, nes tokie neatitikimai laikomi nedideliu trūkumu. Ir čia pat T. Balčius pridėjo, kad tokie neatitikimai yra ganėtinai dažni.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją