Trumpas stabdymo kelias ir geros būklės padangos – tarsi du, vienas nuo kito neatsiejami dalykai. Artėjant šaltajam metų laikui, kiekvienas vairuotojas turėtų įvertinti, ar turimos padangos leis saugiai jaustis kelyje. Žinia, pirmasis sniegas netikėtai užklumpa ne tik kelininkus, bet ir vairuotojus.

„Padangos – svarbus automobilio elementas. Nuo sukibimo priklauso stabdymo kelias ir tai, ar spėsime laiku sustoti. Netinkamos padangos gali būti viena iš avarijos priežasčių, kai galbūt nukentėsite jūs ar kiti eismo dalyviai. Noriu priminti, kad vairuotojams skirtas laikas nuo lapkričio 1 iki lapkričio 10 d., kai reikia pasikeisti vasarines padangas į žiemines. Tą turėtumėte daryti ne vien tik dėl KET reikalavimų, bet ir tam, kad saugiai jaustumėtės kelyje“, – sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas, vyresnysis komisaras Dainius Šalomskas.

Šią savaitę trijuose šalies miestuose surengta akcija „Ruošk ratus žiemai“, kurios metu buvo kviečiama atkreipti dėmesį į padangų būklę. Klaipėdoje, Kaune ir Vilniuje įsikūrė mobilūs automobilių padangų patikrinimo punktai, kuriuose vairuotojai galėjo nemokamai pasitikrinti padangų protektoriaus gylį ir pasikonsultuoti su profesionalais, kaip teisingai pasirinkti, prižiūrėti ir naudoti padangas.

Kiekviename mieste padangų protektoriaus gylį tikrinosi daugmaž vienodas skaičius vairuotojų, o per tris akcijos dienas organizatoriai patikrino daugiau nei 300 automobilių. Ketvirtadienį akcija finišavo Vilniuje.

„Apie 60 proc. vairuotojų važinėja tvarkingomis padangomis, jiems priekaištų neturime nei dėl padangų būklės, nei dėl protektoriaus gylio. Tačiau likusi dalis turėtų susirūpinti ir pradėti keisti požiūrį. Pastebėjome, kad nemaža dalis padangomis nesirūpinančių vairuotojų važinėja automobiliais, ant kurių sumontuotos dvi žieminės ir dvi vasarinės padangos. Tai labai blogas derinys. Šiandien matėm ir tokių, kurie važinėja visomis keturiomis skirtingomis padangomis“, – DELFI sakė „Goodyear“ padangų Lietuvoje pardavimo vadovas Mindaugas Jasiūnas.

Jam įsiminė keletas patikrintų taksi automobilių Klaipėdoje – šios keleivius vežiojančios mašinos buvo su praktiškai „plikomis“ padangomis. Panašių pastabų sostinės taksistams organizatoriai negalėjo išsakyti – jų akcijoje Vilniuje pasirodė gerokai mažiau. Vienam jaunuoliui uostamiestyje parodžius į iššokusį guzą padangoje ir pabandžius paaiškinti, kad bet kada ji gali sprogti, šis atšovė: „O ką man daryti? Aš gi studentas“.

Pasitaikė ir tokių vairuotojų, kurie į renginį atvažiavo automobiliais, kurie „apauti“ prieš 13-14 metų pagamintomis padangomis. Tokiems drąsuoliams „Goodyear“ kompanijos specialistai neturėjo daugiau ką patarti, kaip tik kuo greičiau keisti padangas.

Nors dauguma lietuvių yra įsitikinę, kad naujas padangas reikia pirkti tik tuomet, kai senas „sudroši“ iki galo, nereikėtų pamiršti, jog mažėjant protektoriaus gyliui prastėja ir sukibimas su keliu. Tą gerai parodo žemiau esanti grafinė iliustracija. DELFI primena, kad vasarinių padangų protektoriaus gylis lengviesiems automobiliams turi būti ne mažesnis kaip 1,6 mm, o žieminių, kurias privaloma naudoti nuo nuo lapkričio 10 iki balandžio 1 d., – bent 3 mm.

Norint užtikrinti saugų važiavimą, padangų gamintojai rekomenduoja, kad vasarinių padangų protektoriaus gylis turėtų siekti mažiausiai 2–3 mm, o žieminių – bent 4 mm. Lietuvoje įstatymu reikalaujama, kad vasarinių padangų protektoriaus gylis būtų ne mažesnis kaip 1,6 mm, o žiemą – 3 mm.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (75)