Automobiliai, galintys stabdyti patys: aklai pasitikėti neverta

 (16)
Automobilių saugumo bandymus atliekanti organizacija „Euro NCAP“ pirmą kartą išbandė ir palygino, kuo skiriasi įvairių gamintojų siūlomos sistemos, padedančios išvengti susidūrimo. Paprastai tariant, tai yra automobiliai, galintys stabdyti patys.
Honda Civic
© Organizatorių archyvas

„Euro NCAP“ į bandymų trasą išvairavo aštuonis modelius: „Fiat 500L“, „Ford Focus“, „Honda Civic“, „Mercedes-Benz“ E-klasę, „Mitsubishi Outlander“, „Volkswagen Golf VII“, „Volvo V40“ ir „XC60“.

Statistika rodo, kad autonominio avarinio stabdymo sistemos gali sumažinti susidūrimo pasekmes ketvirtadaliu ir pastebimai apsaugoti nuo sužalojimų. Todėl „Euro NCAP“ nuo 2014 m. skirs papildomus taškus modeliams, kurie siūlomi su šia technologija.

Pastebima, kad vairuotojai intensyvaus eismo metu nesilaiko saugios distancijos nuo priešais važiuojančių automobilių, todėl tai sumažina galimybę išvengti susidūrimo. Todėl pirmu testu „Euro NCAP“ bandė automatinio avarinio stabdymo sistemas važiuojant iki 50 km/val. Bandymas vyko taip: automobiliu buvo važiuojama į nejudantį objektą (šiuo atveju – į pripučiamą automobilio maketą) ir tikrinama, kaip sistema reaguoja, jeigu vairuotojas nieko nedaro. Teoriškai, automobilis turėtų sustoti pats ir apsaugoti keleivius nuo rimtesnių kaklo sužalojimų.

Antru testu automatinio stabdymo sistemos buvo tikrinamos važiuojant didesniu greičiu, kai avarijos atveju kyla kur kas rimtesnių traumų pavojus. Šiam bandymui buvo pasirinkta tokia schema: kliūtis buvo tempiama iki 80 km/val. greičiu ir tikrinama, kaip reaguoja atvažiuojantis automobilis, turintis modernią stabdymo sistemą. Bandomasis automobilis tokiu atveju neturi galimybės sustoti, tačiau jis turėtų sumažinti greitį ir palengvinti susidūrimo jėgą.

Išbandę automatinio stabdymo sistemas, saugumo ekspertai įvertino jas balais nuo 0 iki 3. Nors „Volvo“ ir yra užsitarnavęs saugių automobilių gamintojo vardą, tačiau šiame teste laimėjo ne švedai, o vokiečių „Mercedes-Benz“.

E-klasė geriausiai pasirodė bandant sistemų saugumą iki 50 km/val. ir surinko maksimalius 3 balus. „Volvo V40“ šioje kategorijoje liko antras (2,9 balo), trečias – „Outlander“ (2,1 balo). Prastesnį įvertinimą gavo „Volvo XC60“ (1,9 balo), „Fiat 500L“ (1,8 balo) ir „Ford Focus“ (1,7 balo). „Volkswagen Golf“ ir „Honda Civic“ šioje bandymų dalyje nedalyvavo.

Teste važiuojant didesniu greičiu taip pat nugalėjo „Mercedes“ E-klasė (2,7 balo), aplenkusi „V40“ (2,6) ir „Golf“ (2,2). Kiek prasčiau pasirodė „Mitsubishi Outlander“ (1,9) ir „Civic“ (0,44).

„Nors šiuo metu sistemų pasirinkimas yra ribotas, tačiau išbandydami jas galime įvardyti esminius skirtumus bei tai, kokią jie naudą duos realiomis sąlygomis. Vis dėlto mes sveikiname gamintojus už tai, kad jie šiandien turi tokias sistemas, nesvarbu, kokį jie gavo įvertinimą. Tikimės, kad mūsų pastabos padės šias sistemas vystyti toliau“, – teigė „Euro NCAP“ generalinis sekretorius Michielis van Ratingenas.

Organizacija pabrėžia, kad automatinio avarinio stabdymo sistemos tėra pagalbinės ir vairuotojai neturėtų jomis aklai pasitikėti. Pavojingose situacijose jos gali nepakankamai ar ne laiku suveikti. „Euro NCAP“ teigimu, gera keleivių apsauga išlieka svarbiausiu faktoriumi siekiant išvengti rimtų sužalojimų.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją