Atnaujinta „Infostatyba“ palengvins darbą

 (20)
Šių metų vasario 1 d. pradėjo veikti modernizuota elektroninių statybų leidimų sistema „Infostatyba“. Nespėjus jai „įsivažiuoti“ pasigirdo kritikos, kad sistema veikia prastai, o dokumentų išdavimas stringa. Tačiau statybų specialistai tikina, kad procedūrų skaitmeninimas – būtina konkurencingumo sąlyga, o laikini nepatogumai baigiami išspręsti.
Teikti prašymus bus dar paprasčiau
© AM

Nesklandumai baigiami ištaisyti

Kaip ir kiekvieno naujo produkto naudojimo pradžioje, pradėjus veikti sistemai „Infostatyba“ kilo šiokių tokių nesklandumų. Vis dėlto dauguma atnaujintos sistemos paslaugų teikiama be sutrikimų jau nuo vasario, o šiuo metu baigiami išspręsti ir buvę techniniai nesklandumai. Sankcijų sulaukė ir „Infostatyba“ kūrėja „Asseco Lietuva“. Jos pareikalauta pusei metų pratęsti garantinės priežiūros terminą, taip pat jai nebus sumokėtas sutartimi nustatytas mėnesinis mokestis už sistemos palaikymą.

„Svetainės nauda bus didžiulė. Pirmiausia bus trumpinamas dokumentų pateikimo terminas, viskas vyks daug greičiau ir operatyviau. Labai svarbu, kad dokumentus bus galima suderinti elektroniniame formate. Tai mažins biurokratiją. Yra tam tikrų nesklandumų, kuriuos operatyviai sprendžiame“, – sako aplinkos viceministrė Daiva Matonienė.

„Jau galima naudotis ir atestuotų asmenų registrais – Statybos produkcijos sertifikavimo centro ir Architektų rūmų sudarytais sąrašais – sudaryta galimybė pasitikrinti, ar statybos pagrindinių veiklos sričių vadovai, pavyzdžiui, statinio projekto vadovas, yra atestuoti nustatyta tvarka. Atsižvelgus į savivaldybių atstovų nusiskundimus dėl dokumentų išdavimo terminų rodymo, įdiegtas patogesnis tikrinimo terminų pavaizdavimas – jie rodomi projektus tikrinančių institucijų sąraše“, – pasakoja svetainę administruojančios VTPSI vyriausioji specialistė Vida Aliukonienė.

Dalis nesklandumų buvo kilę dėl pačių interesantų nežinojimo, kaip prisijungti prie sistemos ar pateikti elektroninius dokumentus, pasirašyti elektroniniu parašu. Bene sudėtingiausias elektroninis procesas buvo statybas leidžiančių dokumentų išdavimas. Vis dėlto per naująją sistemą išduodamų dokumentų skaičius pastebimai auga.

Savivaldybės dirba sklandžiau

Su „Infostatyba“ daug dirba ir šalies savivaldybės. Didžiosiose savivaldybėse dėl administracijos organizacinės struktūros skirtumų kilo neaiškumų dėl užduočių formavimo, jų kuratorių ir vykdytojų funkcijų. Tokiais atvejais su sistemos naudotojais buvo dirbama ir individualiai. Kauno rajono savivaldybės Urbanistikos skyriaus vedėjas Marius Torrau tikina, kad specialistams iš pradžių buvo sudėtinga dirbti su sistema dėl techninių klaidų.

„Sistema prastai veikė. Pavyzdžiui, suvedinėjant duomenis „užlūždavo“, kompiuterio ekrane pasirodydavo užrašas apie sistemines klaidas, buvo sudėtinga pasirašyti elektroniniu parašu, buvo ir kitų techninių nesklandumų“, – sako jis.

Kilus neaiškumų dėl „Infostatyba“ veikimo, VTPSI rengė ir papildomus mokymus. Atvykę specialistai savivaldybės darbuotojams pristatė sistemą ir jos naujumus. Patarta, kaip galima atlikti norimus veiksmus, atsižvelgiant į savivaldybės administracijos vidaus procesus. „Dabar sistema veikia geriau. Negirdėjau iš mūsų specialistų, kurie dirba su statybų projektais, kad sistema strigtų. Techniniai dalykai susitvarkė“, – kalbėjo skyriaus vedėjas.

Papildomų mokymų planuojama surengti ir daugiau. Balandžio mėnesį numatoma organizuoti tris mokymų sesijas: projektus tikrinančių subjektų atstovams, savivaldybių administracijų darbuotojams ir projektuotojams.

Siūlo investuoti į mokymus

Statybininkų asociacijos prezidentas Dalius Gedvilas sako, kad bet kokia investicija į procesų skaitmeninimą valstybei atsiperka šimteriopai.

„Šiandien mes neinam prie taksofono, kad paskambintumėm, nes turim mobiliuosius. Jei norim išsiųsti laišką, mums nereikia prieiti prie kompiuterio, nes internetą turime telefone. Taip ir su informacinėmis sistemomis. Jei galiu iš bet kurios vietos internetu užsakyti paslaugas ar pasirašyti dokumentus, tai – didžiulė pažanga ir laiko sąnaudų taupymas“, – sako asociacijos prezidentas. D.Gedvilo nuomone, tam kad ši ir panašios informacinės sistemos gerai veiktų, labai svarbu investuoti į darbuotojų mokymus.

„Reikia investuoti į specialistų valstybės sektoriuje mokymą, kad jie pakeltų savo telekomunikacinį raštingumą, išmoktų naudotis elektroniniu parašu, sistemomis, kurios sukurtos. Tada, manau, labai greitai pajustume paslaugų kokybę“, – tikina jis ir siūlo kurti simuliacijas bei svetainės gidą, kad darbuotojai ir vartotojai galėtų patogiai naudotis atnaujinta sistema.

Skaitmeninių statybos srities paslaugų pranašumo pripažinimą tiek dėl laiko sąnaudų, tiek ir dėl procedūrų skaidrumo liudija ir praeitų metų pabaigos statistika – daugiau kaip 70 proc. visų su statyba susijusių prašymų buvo pateikta nuotoliniu būdu.

Per atnaujintą „Infostatybą“ iki kovo 29 d. išduota daugiau kaip šeši šimtai statybą leidžiančių dokumentų. Per vasarį šis skaičius nesiekė nė šimto.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją