Namų kinas: racionali moteriška meilė DVD filmuose „Maištingoji Džeinė“ ir „Žiaurus gailestingumas”

Kadras iš filmo „Žiaurus gailestingumas“

Abu šie filmai pastatyti pagal tikrus faktus, abu jie apie realiai egzistavusius asmenis. Abiejų pagrindiniai personažai – garsios moterys, išgyvenusios šlovę, sėkmę, bet drauge ir sunkius išmėginimus. Jų fone abiejų filmų herojės pademonstravo moterims būdingą racionalią meilę.

Tokią, kuria siekiama kuo geresnio likimo artimam žmogui, net jei save tektų ir pamiršti.

Pirmojoje istorijoje toks pasirinkimas tiesiog liūdnas, antrojoje jis baigiasi tragiškomis pasekmėmis. Nenuostabu, kad pagrindines herojes įkūnijo žinomos aktorės: Anne Hathaway ir Julianne Moore.

„Maištingoji Džeinė“

Komedijoje „Ir velnias dėvi „Prada“ išgarsėjusi aktorė Anne Hathaway kviečia mus į Viktorijos epochos Angliją. 1795-ieji. Daugiavaikė šventiko Ostino (akt. James Cromvellis) šeima stengiasi kuo greičiau ištekinti dukras Kasandrą (akt. Anna Maxwell Martin) ir Džeinę (akt. Anne Hathaway). Pirmajai gana greit surandamas vyras, o maištingoji Džeinė nenori tekėti už jai į vyrus parinkto vietinio aristokrato ir laukia tikros tyros meilės, laisvalaikiu apie tai rašydama savo pirmąją knygą. Meilė ateina, kai Džeinė susipažįsta su jaunu airiu Tomu Lefrojumi.

Kadras iš filmo „Maištingoji Džeinė“

Tomas yra neturtingas teisės studentas iš Londono, kuris iš pradžių panašus į eilinį sostinės snobą. Jis įžūlus, mėgstantis įvairiausius nuotykius, pvz., boksą smuklėse. Greitai Džeinė pastebi, jog už išorinių Tomo kaprizų slypi jai gimininga maištaujanti siela ir griežtoms normoms nepasiduodantis protas. Džeinė ir Tomas puiki pora. Juo labiau, kad Tomą vaidina visų žiūrovių širdžių ėdikas – gražuoliukas škotų aktorius James McAvoy („Atpirkimas“).

Atrodytų, laiminga pabaiga ne už kalnų. Deja... Filmas pasakoja apie tipišką Anglijos visuomenę 1800-aisiais metais, kurioje buvo labai ryškus klasių susiskirstymas. Šioje epochoje moterys turėjo aiškiai apibrėžtą vietą, ir jų pareiga buvo atiduoti save suplanuotam materialiai aprūpintam vyrui ir tapti pareiginga žmona bei motina. Aišku, už pasipriešinimą nusistovėjusiai moralei niekas nesiruošė sudeginti ant laužo Džeinės ir Tomo, tačiau tokios moterys kaip Džeinė tuo metu neturėjo jokių galimybių uždirbti pinigus ir išlaikyti savo šeimą.

Vienintele išeitimi buvo santuoka su turtingu vyru. Ta problema buvo ypač svarbi kaip tik daugiavaikėms šeimoms. Tėvai negalėjo garantuoti jos aprūpinimo ir prabėgus romantinei filmo įžangai, ji užduoda mylimajam Tomui klausimą: „kaip tu pragyvensi, dirbdamas pasirinktą darbą, atsisakęs nekenčiamo dėdės palikimo ir turėdamas tiek daug įsipareigojimų?“

Tomas karštakošiškai žada, jog viskas bus gerai. Džeinė žino, jog priimdama Tomo kvietimą, ji neigiamai paveiks mylimo žmogaus gyvenimą. Pirmas jos pasirinkimas buvo tuomet, kai ji atsisakė nemylimo jaunikio ir atvirai pasirinko Tomo meilę. Šis pasirinkimas buvo sunkus, tačiau žymiai sudėtingesnis yra antrasis, kuomet Džeinė mintyse modeliuoja savo būsimos šeimos perspektyvas.

Tokie pasirinkimai subrandino Džeinę Ostin – garsią anglų meilės romanų autorę, su kurios kūryba mes esame neblogai susipažinę (Lietuvoje buvo populiari jos romano „Išdidumas ir prietarai“ ekranizacija), bet apie jos gyvenimą faktų išlikę nedaug. Filmas remiasi žinoma istorija apie Džeinės Ostin oficialių vedybų žlugimą ir vos keliais jos laiškais, išlikusiais iki mūsų dienų. Tuo įdomiau pasinerti į režisieriaus Juliano Jarroldo versiją, kurioje gražiai atkurti ne tik Anglijos aristokratų dvarai, baliai, bet ir žmonių papročiai.

Filmo treileris:

„Žiaurus gailestingumas”

Kompaktinis diskas
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)

Šis filmas taip pat kalba apie aukštuomenės papročius ir „sėkmingą“ santuoką. Jo dėmesio centre amerikiečių kino žvaigždė Julianne Moore, pasakojanti dar vieną moters pasiaukojimo istoriją. Tik jau XX-ajame amžiuje. Julianne Moore vaidina tikrai egzistavusią jauną ir gražią amerikietę Barbara Deili, kuri ištekėjo už turtingo anglų kilmės verslininko Brukso Beiklendo ir pateko į aukščiausių socialinių klasių elitą. Su savo vyru ir sūnumi Toniu ji gyveno prašmatnų, bohemišką gyvenimą, bendravo su žinomais menininkais, verslininkais, kol vieną dieną buvo rasta žiauriai nužudyta savo name.

Filmas remiasi šiurpia istorija, kuri 1972-ais metais sukrėtė visuomenę abejose Atlanto pusėse ir buvo išsamiai aprašyta žinomiausiuose laikraščiuose. Ši istorija pakankamai garsi, tad filmo autoriai puikiai suprato, kad visos istorijos paslaptys publikai bus žinomos. Todėl filmo esmė – ne priblokšti kriminaline kronika, bet parodyti terpę, kurioje ši tragedija subrendo.

Panardindami mus į užburiančio europietiško dekadanso stilių, tą jie daro labai meistriškai ir patraukliai. Režisierius Tomas Kalinas sukuria kažką panašaus į A.Mingelos „Talentingąjį Misterį Riplį“. Tomas Kalinas turi analitiko talentą, mėgsta nagrinėti psichologines nusikaltimų priežastis. Paėmęs knygą, aprašiusią Barbaros Deili istoriją, jis sukūrė keisto stiliaus reginį su juodojo humoro potekste ir europietiško trasho elementais. Filme matome Barbaros istoriją nuo jos sūnaus gimimo 1946-aisiais metais iki tragiškos žūties 1972-aisiais.

Joje derinasi smagus turtuolių gyvenimas su incestu, homoseksualizmu, narkotikų vartojimu, grupiniu seksu…Labiau intriguojančios reklamos filmui nesugalvosi. Įdomiausia, kad šiuo atveju viskas tikra. Ne veltui sakoma, kad tiesa būna šiurpesnė nei išgalvotos istorijos.

Kritikai, teigiamai įvertinę šį filmą 2007-ųjų Kanų festivalyje, pabrėžė, kad jis primena žymaus dramaturgo Tennessee Williams`o dvasią. Aktorė Julianne Moore nusipelnė pagarbos, atlikdama fiziškai sunkų vaidmenį. Ji rodo savo heroję nuo jaunystės iki vėlyvo amžiaus, keliauja su mumis erdvėje ir laike.

Jai puikiai padeda jos sūnų Tonį suvaidinęs jaunas britas Eddie Redmayne`as. Jis sugeba būti patrauklus merginoms, tuo pačiu sugerdamas visas jį supančio pasaulio klaidas ir pamažu grimztantis į pateisinamą beprotybę. Įdomu, kad Tonį vaikystėje suvaidino penkiolikmetis anglas Barney Clarkas, mums pažįstamas kaip Oliveris Tvistas Romano Polanskio filme.

Filmo treileris:

www.DELFI.lt
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Kinas

Kino ekranuose – kunigo pastangos gimstamumui gerinti

2014 rugpjūčio mėn. 28 d. 14:08
Vinko Brešano komedija "Kunigo vaikai"
Organizatorių nuotr.
Prezervatyvų subadymas adata ir kiti išradingi metodai gimstamumui didinti bus atskleisti kino ekrane, kroatų komedijoje „Kunigo vaikai“ (rež. Vinko Brešan, 2013). Pernai Tarptautiniame Kauno kino festivalyje pristatytas ir į žiūrovų mėgstamiausiųjų trejetuką patekęs filmas didžiųjų miestų kino teatruose bus rodomas nuo rugpjūčio 29 d.

Prasidedant seniausiam pasaulyje kino festivaliui, į Veneciją renkasi žvaigždės

2014 rugpjūčio mėn. 28 d. 12:03
Festivalio viešnios
AOP nuotr.
Venecijoje trečiadienį prasidėjo kino festivalis, į kurį žvaigždės atvyksta vandens taksi ir kurio programoje dominuoja režisūrinis kinas bei istorijos apie karą, poeziją ir mafiją.

Kultinio serialo apie mafiją kūrėjai: Tonis Sopranas nemirė (6)

2014 rugpjūčio mėn. 28 d. 11:01
Garsusis mafijos vadeiva Tonis Sopranas nemirė milžiniško populiarumo sulaukusio televizijos serialo paskutiniame sezone, trečiadienį atskleidė jo kūrėjai.

Filme „Dar kartą, iš naujo“ K. Knightley ir M. Ruffalo mėgins muzika pavergti Niujorką

2014 rugpjūčio mėn. 27 d. 13:53
Filmas "Dar kartą, iš naujo" su K. Knightley (ACME Film nuotr.)
Šį rugsėjį muzikalių ir romantiškų filmų mėgėjus dainomis juostoje „Dar kartą, iš naujo“ (angl. „Begin Again“) džiugins Keira Knightley. Širdies skausmą muzika numalšinti nutarusi jos herojė nė nenutuoks, kad atsitiktinė pažintis bare, kur ji nutarė pasidalinti ilgesinga melodija, virs atradimų kupina kelione į svajonių išsipildymą.

Ž. Pipinytė: lietuviškas kinas yra niekam neįdomus (28)

2014 rugpjūčio mėn. 27 d. 13:07
„Lietuviškas kinas įdomus tik žemiausio lygio lietuviškam kino vartotojui“,- „Žinių radiją“ patikino kino kritikė Živilė Pipinytė, apgailestaudama, kad šiandien prasidėsiančiame Venecijos kino festivalyje nebus Rytų ir Centrinės Europos filmų.
HAMLETAS William Shakespeare
HAMLETAS
2014 rugsėjo 06 d. 19.00 val.
DUGNE Maksimas Gorkis
DUGNE
2014 rugsėjo 07 d. 19.00 val.
Oskaras Koršunovas apie prestižinėje Venecijos bienalėje gimusį spektaklį: „Tai buvo sprogimas“ Praėjus penkiolikai metų režisierius Oskaras Koršunovas vėl sugrįžo į prestižinę Venecijos bienalę. Šiemet organizatoriai siekė pakviesti devynis įdomiausiai šiuo metu kuriančius Europos teatro menininkus, tarp kurių – ir lietuvių režisierius, savaitę trukusiose kūrybinėse dirbtuvėse Antono Čechovo „Žuvėdros“ tema dalinęsis patirtimi su profesionaliais italų aktoriais. Tiek laiko pakako gimti spektakliui, nustebinusiam ir patį režisierių.
Oskaras Koršunovas apie prestižinėje Venecijos bienalėje gimusį spektaklį: „Tai buvo sprogimas“
2014 rugpjūčio 27 d.