Beveik dvejus metus girdžiu Vilniaus valdžios raginimus palikti automobilį kieme ir į darbą vykti viešuoju transportu. Mano akimis, nuveikta buvo nemažai. Įdiegti papildomi maršrutai, kuriais važinėja greitieji autobusai „G“. Jie iš tiesų yra pakankamai nauji, patogūs ir iš taško A į B nuvažiuojantys taip pat greitai kaip automobilis.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Sugalvotos plačiai nuskambėjusios ir daug prieštaravimų iš vairuotojų sukėlusios A juostos, padidinančios viešojo transporto pralaidumą, kurios tikrai leidžia tūkstančiams žmonių greičiau keliauti. Įdiegta „Vilniečio kortelė“ ir „M-ticket“, kurie dar nė karto nenuvylė ir veikia nepriekaištingai. Vilniustransport.lt internetiniame puslapyje išsamiai surašyti maršrutai neleidžia pasiklysti. O ir bilietų kainos „nesikandžioja“. Transportas važinėja daugmaž pagal tvarkaraštį, todėl skųstis nėra dėl ko.

Prieš mėnesį sugedo mano automobilis, kurį teko savaitei palikti autoservise. Kito automobilio negavau, o važinėti taksi būtų buvę per daug švaistūniška. Gyvenu Antakalnyje, vos 1,5 km nuo miesto širdies, čia autobusų infrastruktūra puikiai išplėtota, todėl nusprendžiau persėsti į viešąjį, plačiai išreklamuotą miesto transportą.

Pirma savaitė prabėgo greitai, aplankė ramybė, nebeliko nervingų situacijų, kurios kildavo dėl nemandagių ir prieš pat automobilio nosį landžiojančių vairuotojų, nebeliko ilgų stovėjimų spūstyse ir galvos skausmo, kur pastatyti automobilį. Troleibuse nereikia apie nieką per daug galvoti, gali būt išsiblaškęs, užsimiegojęs, žiūrėti per langą į besikeičiančią nuostabią Vilniaus panoramą. Gali užsidėti ausinuką ar skaityti knygą.

Viešuoju transportu į darbą keliaujantis vilnietis: kaskart netenku trupučio savigarbos
© DELFI skaitytojo nuotr.

Viskas būtų labai gražu, bet visa tai galima daryti tik tada, kai atvažiuoja naujas troleibusas, kuris yra erdvus, tyliai veikia, o langai nerasoja. Kai atvažiuoja senas ir, mano nuomone, nebetinkamas sostinės centre važinėti transportas, bet kokias teigiamas emocijas galima pamiršti. Noriu pasidalinti nuotrauką, kuri daryta 4 troleibuse, apie 17 valandą ties Mindaugo tiltu – ją matote prie straipsnio.

Taip būna beveik kiekvieną kartą, kai grįžtu iš darbo ar rytais važiuoju į jį. Nežinau, kas nutinka šiomis dienomis, gal transporto būna mažiau, bet akivaizdu, kad seni troleibusai talpina per mažai žmonių ir niekas, atrodo, nebando spręsti šios problemos. Žmonės tiesiog grūste susigrūda, atrodo, kad viršijami bet kokie leistini vežamų keleivių kiekiai, pamirštamas bet koks saugumas, o dažnai nuskriaustieji netelpa ir laukia kito transporto, kuris, beje, taip pat atvažiuoja perpildytas. Miesto valdžia puikiai padirbėjo gerindama transporto paslaugas, bet, panašu, buvo pamiršta apie elementarų dalyką - patogumą ir pagarbą keleiviui, vilniečiui ar miesto svečiui. Gyvename XXI amžiuje ir šiems troleibusams Vilniuje važinėti ne vieta.

Viešuoju transportu į darbą keliaujantis vilnietis: kaskart netenku trupučio savigarbos
© DELFI skaitytojo nuotr.

Po savaitės mano automobilis buvo sutvarkytas, bet šiandien jis vis dar stovi kieme, į darbą toliau važinėju viešuoju transportu. Per šį mėnesį sutaupiau apie 100 eurų, gal Vilniuje oras nepašvarėjo, bet bent 4,5 metrais padaugėjo laisvos vietos gatvėse. Kaip bebuvę, dėl visų gerų jausmų kuriuos patyriau atsisakius automobilio, kantrybė senka ir jau mąstau grįžti prie senojo keliavimo būdo, nes su kiekviena diena, grūdantis ir kovojant dėl vietos lopinėlio drebančiame ir per visus galus vėjui švilpiančiame „trandaliete“, išplėšiama po gabalėlį mano savigarbos.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI situacijos komentaro kreipėsi į SĮ „Susisiekimo paslaugas“. Situaciją pakomentavo l.e.p. direktorė Modesta Gusarovienė:

„Šiuo metu darbo dienomis į 18 troleibusų ir 76 autobusų maršrutus išvažiuoja 185 troleibusai ir 323 autobusai, trečdalis kurių – žemagrindžiai. 4 Antakalnis–Centras–Žemieji Paneriai troleibusų maršrute važiuoja 16 transporto priemonių, iš kurių 12 – ŠKODA markės, ir jie talpina 100 keleivių bei 4 SOLARIS žemagrindžiai troleibusai, kuriais vienu metu gali važiuoti iki 150 keleivių. Šiame maršrute troleibusai piko metu kursuoja kas 6-9 min., ir jais kasdien važiuoja tūkstančiai vilniečių.

Didelį keleivių skaičių, ypač – piko metu, viešajame transporte lemia įvairūs veiksniai. Pavyzdžiui, pasibaigus darbo valandoms, visi vienu metu nori grįžti namo, ir tai nori padaryti kuo greičiau. Be to, išaugus eismo intensyvumui gatvėse, įvykus eismo įvykiui ar esant prastoms oro sąlygoms, neretai susidaro spūstys, kurių neišvengia ir viešasis transportas. Tai trukdo užtikrinti jo reguliarumą, o papildomų nepatogumų patiria tiek stotelėse laukiantys, tiek ir autobusais bei troleibusais jau vykstantys keleiviai. Kuomet autobusai ir troleibusai dėl spūsčių vėluoja, į norimo maršruto transporto priemonę bando patekti daugiau žmonių. Deja, ne visada tai pavyksta padaryti dėl prieš tai išvardintų priežasčių, todėl daliai vilniečių tenka laukti kito autobuso ar troleibuso.

Bendras keleivių skaičius tikrai neviršija maksimalaus vienoje transporto priemonėje leistino vietų skaičiaus. Gali atrodyti, kad transporto priemonės važiuoja perpildytos. Tačiau, taip nėra – kai kada dalis keleivių tiesiog būriuojasi ties autobuso ar troleibuso durimis, nes važiuoja vos kelias stoteles, kai ties transporto priemonės viduriu dar būna pakankamai laisvos vietos.

Reguliariai vykdome keleivių srautų tyrimus, kuriais siekiame nustatyti esamą bendrą viešojo transporto poreikį Vilniaus mieste, įvertinti naudojimosi viešuoju transportu pokyčius paros laikotarpyje, išsiaiškinti, kuriuose Vilniaus gyvenamuosiuose rajonuose pastebimi didžiausi keleivių srautai, įvardinti paklausiausias stoteles. Galiausiai, įvertinti kelionių pasiskirstymą tarp skirtingų viešojo transporto rūšių bei jų maršrutų.

Keleivių srautų tyrimus atliekame naudodamiesi automatine keleivių skaičiavimo įranga – ji įrengta dalyje Vilniuje eksploatuojamų dviašių autobusų, o juose esantys infraraudonųjų spindulių jutikliai fiksuoja įlipusių ir išlipusių keleivių skaičių, ir natūriniais keleivių srautų stebėjimais. Pastarojo tipo stebėjimus vykdo stebėtojai viešojo transporto priemonėse, fiksuodami keleivių srautus kiekvienoje stotelėje. Abiejų šaltinių gauti duomenys yra sisteminami ir kaupiami keleivių srautų duomenų bazėje, o duomenys analizuojami įvairiais pjūviais.

Remiantis šiais keleivių srautų tyrimais parenkamas viešojo transporto priemonių skaičius bei jų talpa, keičiamos maršrutų trasos, viešojo transporto eismo intervalas, darbo laikas, modeliuojami keleivių srautai. Patikiname, jog nuolat stebime situaciją visuose Vilniaus miesto viešojo transporto maršrutuose ir, esant poreikiui siūlome priimti atitinkamus sprendimus dėl susisiekimo viešuoju transportu galimybių gerinimo.“

Galbūt norite išsakyti savo nuomonę apie viešąjį transportą Vilniuje? Jos laukiame el.paštu pilieciai@delfi.lt. Taip pat rašinius galite siųsti naudodamiesi žemiau esančia nuoroda:

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nori sugriauti mitus: ekonomiškai tobulėjame žvėriškais tempais (295)

„Kai esi miręs, nežinai, kad tu miręs. Tik kitiems sunku. Lygiai taip pat yra, kai esi...

Kauno pokyčiai: net latviai ar estai klausia, kas čia vyksta (345)

Rašau kaip Kauno pilietis, kuris didžiuojasi vykstančiomis pertvarkomis mieste. Beveik neabejoju,...

Patarimai nuo ko pradėti verslą: labai svarbus aplinkinių palaikymas (67)

Matyti ir girdėti nusivylusiųjų gimtąja šalimi veidus Lietuvoje tapo taip įprasta, jog...

Ištekėjau už klasės gražuolio – po 20 metų sutiktas „moksliukas“ sukėlė nostalgiją (103)

DELFI Gyvenimo straipsnis, kuriame aiškinamos priežastys, kodėl sunku pamiršti pirmąją meilę ,...

Žmonių nuomonė pašiurpino: nesuprantu, kaip galima palaikyti eutanaziją (105)

Neseniai skaičiau apie moterį, kuri papuolė į Antakalnio ligoninę ir jos pakraupimą...

Top naujienos

Orai: paskutinį vasaros savaitgalį – šioks toks pagerėjimas (2)

Antroje savaitės pusėje orai bus vėjuotesni, vieną šalies pusę lietus merks labiau nei kitą....

Liūdna žinia: L. Lekavičius dėl traumos priverstas praleisti Europos čempionatą (79)

Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad per rungtynes su Islandija Lukas Lekavičius patyrė sunkesnę...

Individualių statybininkų įkainiai priartėjo prie įmonių tarifų (174)

Būsto rinkos aktyvumas didina statybininkų darbo įkainius. Nors individualiai dirbantys meistrai...

Metė gerai apmokamą darbą Škotijoje ir grįžo į Lietuvą: nežinau, kur žmonės mato tiek negatyvo (171)

Agnė Butautaitė iš emigracijos grįžo pernai ir iškart ėmėsi veikti – Panevėžio centre,...

Atsarginį variantą jau paruošęs D. Adomaitis pyko: taip ir įvyksta kvailos traumos (18)

Sausakimšoje „Šiaulių“ arenoje Lietuvos rinktinė be didesnio vargo 84:62 susitvarkė su...

Be susižeidusio L. Lekavičiaus likusi Lietuvos rinktinė pranoko Islandiją (217)

Europos čempionatui besirengianti Lietuvos krepšinio rinktinė kontrolinėse rungtynėse Šiauliuose...

Jaunasis filosofas įvardijo, ko trūksta šiuolaikinei kartai (24)

Klasikinių mokslų magistro studijas Kembridže ( Jungtinė Karalystė ) su pagyrimu baigęs ir šiuo...

Nustebsite pamatę: dizaineris sukūrė išskirtinius vandens mylėtojų kostiumus (6)

Žmonėms, kuriems vanduo, jūros bangos ir smėlis yra visas gyvenimas, mados dizaineris Thomas...

Įspūdingomis asmenukėmis išgarsėjęs vaikinas visose savo nuotraukose slepia žinutę vienam žmogui (3)

Natūralu, kad tėvai paprastai nerimauja, kai jų vaikams tenka vykti į užsienį. Tad norėdamas...

Šį bruožą turintys žmonės labiau linkę į neištikimybę (23)

Visi, kurie būna neištikimi savo antrajai pusei, turi vieną bendrą bruožą. Tokią išvada...