Liūdną vaizdelį vyras pastebėjo Vilniuje, Naujamiesčio mikrorajone apie 13.30 val. Vilnietis pasakojo atkreipęs dėmesį, kaip mokomuoju ženklu pažymėtas automobilis, nepaisydamas KET, iš šalutinio kelio išsuko į pagrindinį, tačiau į vairuotojo daromas klaidas nekreipė dėmesio – juk jis tik mokosi.

„Kantriai elgiausi stebėdamas, kaip vos judantį automobilį vairuoja iš pažiūros itin susikaupęs, atidžiai kelią stebintis mokinys. Padariau prielaidą, kad tai viena pirmųjų pamokų. Vis dėlto, man kilo klausimų, kas vyksta tame automobilyje“, – pasakojo vyras.

Jo kantrybė trūko pamačius instruktorių, palinkusį prie lango.

„Man pasirodė, kad jis kalbėjo telefonu ir beveik snaudė. Nenoriu gilintis į tai, kokios kokybės paslaugą jis teikia mokiniui, man kilo kitų klausimų. Pirmiausiai, ar šiam instruktoriui visai nerūpi kelių eismo taisyklės. Antra, kokį pavyzdį jis rodo savo mokiniui, būsimam vairuotojui? Galiausiai, kaip mes galime kalbėti apie saugumą keliuose, jei taip elgiasi instruktoriai ir taip elgtis moko savo mokinius?“ –piktinosi Kristoforas.

Vyras sakė girdėjęs, kad už mokinio saugumą ir vairavimo įgūdžius atsakingas instruktorius, tad tuo atveju, jei įvyktų avarija ar mokinys elgtųsi nepaisydamas KET, turėtų atsakyti būtent mokytojas.

„Todėl man buvo labai pikta matant instruktoriaus abejingumą“, – sakė vilnietis.

Kaip DELFI patvirtino Vilniaus apsk. policijos atstovas Paulius Radvilavičius, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 21 straipsnio „Mokymas vairuoti“ 6 punktas nurodo, kad „asmuo, kuris moko vairuoti, yra prilyginamas vairuotojui. Jis privalo laikytis vairuotojams nustatytų reikalavimų ir užtikrinti, kad mokymo metu būtų laikomasi KET.“ Tai reiškia, kad instruktorius mokymo metu negalėjo be laisvų rankų įrangos kalbėtis telefonu.

Kaip DELFI patvirtino ir vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas, jei nuotraukose užfiksuotas mokomasis automobilis, ant jo trūksta žymėjimo ženklų – gale trūksta papildomo „M“ ženklo, kuris turėtų būti užklijuotas.

Kaip nurodo KET, motorinių transporto priemonių (jų junginių), kuriomis mokoma vairuoti, priekis ir galas turi būti pažymėti baltu lygiakraščio trikampio formos skiriamuoju ženklu su raudonu apvadu ir juoda raide „M“ viduryje. Trikampio kraštinės ilgis – 200–300 mm, apvado plotis – 1/10 kraštinės ilgio.

Instruktorius taip pat patvirtino, kad nematyti, jog būtų pritvirtinti papildomi veidrodėliai mokytojui – jie taip pat yra būtini.

Kadangi skaitytojo fotografuotose nuotraukose nematyti vairavimo mokyklos pavadinimo, su ja DELFI susisiekti negalėjo.

Daugiau žinančius apie situaciją ar norinčius pasidalyti savo patirtimi po vairavimo pamokų, kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (59)