Traukinyje vyrą gaivinęs liudininkas papasakojo savo versiją: man labai pikta ir apmaudu

 (111)
Šių metų gegužės 9 dieną vykau traukiniu iš Vilniaus į Plungę. Kelionės metu vienam iš keleivių pasidarė bloga – vyras neteko sąmonės, jo kvėpavimas sutriko, buvo akivaizdu, kad žmogus miršta. Aš buvau vienas iš tų dviejų vyrukų, kurie bandė gaivinti vyrą, todėl jaučiu pareigą ir norą papasakoti savo versiją.
© DELFI / Tomas Vinickas

Man labai pikta ir dar labiau apmaudu, kad visi straipsniai, kuriuos perskaičiau, mano akimis, nelabai atitinka tikrovės, informacija iškreipta – „Lietuvos geležinkeliai“ tarsi bando išsisukti, sako, kad jie viską padarė kaip reikia.

Mano manymu, yra trys dalykai, kurie galbūt būtų padėję išvengti šios tragedijos. Trys dalykai, kurie galbūt būtų padėję išsaugoti šeimai, jei ją jis turėjo, tėvą ir vyrą. Trys dalykai, kurie galbūt būtų neleidę užgesti dar vienai gyvybei.

1. Kondicionierius. Traukinyje buvo labai karšta, kondicionierius nebuvo įjungtas, langai buvo atviri, tačiau tai nelabai gelbėjo situaciją. Priežasčių, dėl kurių jis nebuvo įjungtas, aš nežinau, tačiau jei tai buvo dėl mažų vaikų, tai kodėl vienas vagonas negali būti skirtas šeimoms su mažais vaikais? Jei priežastis yra ta, kad tai „Lietuvos Geležinkeliams“ tiesiog per brangu, tada aš neturiu žodžių – jie taupo žmonių sveikatos sąskaita;

2. Apmokytas personalas ir pirmosios pagalbos reikmenys. iškviečiau palydovę ir pasakiau, kad vienam iš keleivių yra labai blogai, ji iš karto susisiekė su traukinio viršininku, tačiau aš ir dar vienas keleivis pradėjome žmogų gaivinti darydami širdies masažą. Paklausus ar yra traukinyje pirmosios pagalbos rinkinys (pavyzdžiui, defibriliatorius arba deguonies kaukė), palydovė pasakė kad nėra nieko. Likusį laiką jie tik stovėjo ir žiūrėjo, kaip mes pakaitomis gaiviname žmogų (mums neblogai sekėsi: vyras buvo pradėjęs kvėpuoti, buvo atgavęs veido spalvą). Taigi, akivaizdu, kad personalas nėra paruoštas suteikti būtiniausią pirmąją medicininę pagalbą. Kaip matau dabar iš straipsnių apie šią istoriją, „Lietuvos geležinkeliai“ tikina, jog jie padarė viską. Mano akyse, jie nepadarė nieko;

3. Man taip pat kyla klausimas, ar buvo tinkamai informuoti medikai apie keleivio būklę – mano manymu, turėjo atvykti reanimobilis, o ne GMP, taip pat atvykusi felčerė, mano manymu, buvo tiesiog fiziškai nepajėgi tęsti širdies masažo, tad net ir esant medikams aš toliau tęsiau gaivinimą. Deja, kaip sužinojome iš LNK žinių reportažo, žmogus mirė pakeliui į ligoninę.

Man kyla klausimas, kaip keleiviai gali jaustis saugūs kelionės metu ir būti tikri, kad jiems bus suteikta pagalba? Ši sistema, kuri yra dabar, tiesiog neveikia ir pokyčiai yra būtini. Galbūt šio vyro nebuvo galima išgelbėti, tačiau žinojimas, kad buvo padaryta viskas, kas įmanoma, leistų man jaustis daug ramiau.

Mano didžiausia užuojauta velionio šeimai ir jei jie nuspręstų kreiptis į teismą, juos palaikau. Labiausia norėtųsi, kad ši istorija atneštų pokyčius ir traukinyje dirbtų žmonės ne vien kavai ir arbatai pilstyti, bet ir pasiruošę padėti nelaimės atveju. Tačiau abejoju, ar kas keisis, nes jau dabar matyti iš atsakingų asmenų pareiškimų, kad jie tik gina savo monduro garbę.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į AB „Lietuvos geležinkeliai“, kurios atstovė spaudai Inga Čiuberkytė sutiko pateikti komentarą į skaitytojo išsakytas pastabas:

„Dėkojame keleiviui, kuris nesutriko ir padėjo sunegalavusiam žmogui. Suprantame jo susirūpinimą įvykio aplinkybėmis ir tikimės, kad mūsų atsakymai paaiškins rūpimus klausimus ir išsklaidys abejones. AB „Lietuvos geležinkeliai“ suinteresuota išsiaiškinti ir nustatyti tikrąsias įvykio aplinkybes ir, esant poreikiui, apie jas informuoti visuomenę.

Patikiname, kad „Lietuvos geležinkeliai“ deda visas pastangas, kad kelionės metu keleiviai jaustųsi saugiai ir patogiai. Nuolat vykdome keleivių apklausas, siekdami išsiaiškinti, ar kelionė traukiniu jiems yra patogi, ką jie norėtų pakeisti ar patobulinti. Šis skaudus atvejis mus paskatins atlikti tam tikrus pakeitimus keleivių aptarnavimo srityje, kad ateityje nekiltų dviprasmiškų situacijų.

Kaip jau buvo informuota ankstesniuose bendrovės pranešimuose, pajudėjus traukiniui kondicionierius veikė ir tik pačių keleivių prašymu buvo laikinai išjungtas, tačiau pradarant vagone įrengtas orlaides. Mūsų žiniomis, temperatūra vagone nebuvo tokia aukšta, kokią nurodo keleivis, tačiau tai galėsime patikslinti tik pabaigę tyrimą.

Nesutinkame, kad traukinio personalas neapmokytas teikti pirmąją pagalbą. Visi palydovai yra apmokyti teikti pirmąją pagalbą, nuolat vyksta papildomi apmokymai. Remiantis vagono palydovės žodžiais, vyrui sunegalavus, vienas iš keleivių pasakė, kad jis medikas ir paprašė netrukdyti.

Traukinyje yra vaistinėlė – pirmosios pagalbos rinkinys, kurio turinys atitinka ir yra patvirtintas Sveikatos apsaugos ministro įsakymu „Dėl sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų kompetencijos teikiant pirmąją medicinos pagalbą, pirmosios medicinos pagalbos vaistinėlių ir pirmosios pagalbos rinkinių“.

Traukinyje nevažiuoja medicinos personalas, tad kitų priemonių, kurias gali naudoti tik medikai, traukinyje nėra.

Manome, kad apie keleivio sveikatos būklę medikai buvo informuoti tinkamai. Iš karto kviestas reanimobilis. Pačių medikų teigimu, į iškvietimo vietą tokiu atveju visada vyksta du ekipažai, kad pasikeisdami galėtų gaivinti žmogų. Kuris ekipažas atvyks pirmas, mes negalime atsakyti.

Dar kartą, apgailestaujame dėl šios skaudžios nelaimės ir reiškiame užuojautą mirusiojo artimiesiems.“

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Vox Populi

Kauno pokyčiai: net latviai ar estai klausia, kas čia vyksta (326)

Rašau kaip Kauno pilietis, kuris didžiuojasi vykstančiomis pertvarkomis mieste. Beveik neabejoju, kad tai yra Visvaldo Matijošaičio nuopelnas.

Patarimai nuo ko pradėti verslą: labai svarbus aplinkinių palaikymas (67)

Matyti ir girdėti nusivylusiųjų gimtąja šalimi veidus Lietuvoje tapo taip įprasta, jog nenuostabu, kad beveik kas antras Lietuvos pilietis mintimis žemėlapyje jau skrenda „svajonių“ šalies link.

Ištekėjau už klasės gražuolio – po 20 metų sutiktas „moksliukas“ sukėlė nostalgiją (99)

DELFI Gyvenimo straipsnis, kuriame aiškinamos priežastys, kodėl sunku pamiršti pirmąją meilę, sukėlė prisiminimus ir DELFI skaitytojai. Ji pasidalino istorija, kai jaunystėje klasės „moksliukas“ visai netraukė jos dėmesio, bet sutikus jį po 20 metų, privertė viską permąstyti iš naujo.

Žmonių nuomonė pašiurpino: nesuprantu, kaip galima palaikyti eutanaziją (96)

Neseniai skaičiau apie moterį, kuri papuolė į Antakalnio ligoninę ir jos pakraupimą persipildymu. Daug komentatorių pasisakė už eutanaziją. Iš karto prisiminiau veterinarą, kuris 17 metų gydė mūsų katiną. Jis pasakė, kad gyvūnų buvimas paremtas komfortišku gyvenimu, tad kai buvo išsiaiškinta, kad serga vėžiu, pasiūlė užmigdyti.

Nebrangių atostogų idėja Lenkijoje: su žmona likome patenkinti šiuo sprendimu (87)

Galvojate kur įdomiai ir nebrangiai praleisti atostogas šią vasarą, tačiau Lietuvos pajūris nebetraukia? Rekomenduoju aplankyti Lenkijoje esančius Aukštuosius Tatrus.