Neseniai pasibaigę abiturientų egzaminai atskleidė švietimo sistemos spragas, nacionalinio egzaminų centro atskaitomybės trūkumą. Visuomenėje ėmė skambėti dviprasmiškos diskusijos, vertinančios egzaminus. Vieni juos laikė per sunkiais, kiti - lengvai įkandamais. Dalis kaltino mokytojų kompetencijos trūkumą. Sveikinu išlaikiusius puikiai.

Dabar Jūs turite puikią galimybę kandidatuoti į valstybės finansuojamas vietas aukštosiose mokyklose. Tik įspėju- tiek mokančius už mokslą, tiek ne - čia Jūs taip pat susidursite su bejėgiškomis ir absurdiškomis situacijomis.

Viename Lietuvos  universitete studijuoju psichologiją. Čia sutikau tikrai nuostabių dėstytojų, kurie moka dėstyti, įtraukti ir nubrėžti ribą, kad aukštąjį mokslą reikia gerbti ir svarbu ne tik komunikuoti su dėstytojais, bet ir tobulėti pačiai – mokėti mokytis.

Tačiau susidūriau su situacijomis, kurios yra sunkiai suvokiamos protu. Pateiksiu pavyzdį, kurį galėčiau apibūdinti vienu žodžiu – nekompetencija už kurios slypi žymiai didesnės problemos.

Viena iš dėstančių dėstytojų pasižymėjo itin netaktišku elgesiu darbo gynimosi metu. Teko sulaukti ne tik kritikos, kuri būtų toleruotina, bet ir patyčių bei didelės etninės diskriminacijos. Dėstytojai rūpėjo studentų tautybė buvo šaipomasi iš lenkų, rusų, klausiama, ar studento draugai taip pat yra ne lietuviškos tautybės. Didžiąją ugdymo proceso dalį užimdavo dėstytojos patyčios, neslepiamos emocijos dėl darbuose esamų klaidų, gramatinio raštingumo, nors pačios paskaitų metu pateikiamoje medžiagoje esti gramatinės klaidos. Verta paminėti, kad net pažangiausi ir nepažangiai besimokantys studentai buvo vertinami vienodai. Ir tai yra mokslų daktaro laipsnį įgijusios dėstytojos elgesys.

Būtų neteisinga sieti netaktišką dėstytojos elgesį tik su mano aukštąja mokykla. Susidūrusi su šia situacija domėjausi, ar su panašiomis problemomis susiduria ir kitų aukštųjų mokyklų studentai. Atsakymas būdavo teigiamas. Dažnai dėstytojo mokslinis laipsnis, įgytos regalijos ir parašytų mokslinių straipsnių kiekis universitetuose laikomas kompetencijos ženklu.

Paminėtu atveju, kurių yra ir kitose aukštosiose mokyklose, tai yra neapsakomai bloga valstybės ir studento ar jo tėvų mokančio už mokslą investiciją į ugdymą.

Džiaugiuosi dabartiniais abiturientais, kurie moka skųstis argumentuotai, nes būtent Jūs nebijosite ir ginsite savo teises į kokybišką mokslą savo aukštojoje mokykloje.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!