Sostinės aplinkkelis atskleidė netikusį Lietuvos vairuotojų įprotį

 (359)
Šiandien Vilniuje galime naudotis dalinai baigtu Vakariniu aplinkkeliu. Kuomet dar jis buvo tiesiamas, daugelis džiaugėsi ne tik pagerėsiančia eismo situacija mieste, tačiau ir tuo, kad aplinkkelis toks platus – net trys eismo juostos kiekvienai krypčiai.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Vietiniai nepratę prie tokių plačių kelių – dažniausiai čia važiuojama dviejų eismo juostų keliu kiekvienai eismo krypčiai. Tačiau šiandien galima padaryti liūdną išvadą: ne Lietuvos piliečiams tokie platūs keliai. Lietuvos piliečiams reikia tiesti kuo siauresnius kelius, nes dažniausiai čia eismo juostos naudojamos arba automobiliams statyti, arba kelti chaosą.

Kaip išsidėsto automobiliai aplinkkelyje? Dažniausiai užimamos visos trys eismo juostos netgi ne piko metu, kas yra sunkiai suvokiama. Juk transporto srautas tuo metu būna minimalus, tačiau atrodo, kad kai kuriems vairuotojas net ir plačiausias kelias visada bus per siauras.

Jeigu važiuoji keliu, tai reikia užimti pirmą eismo juostą. Netgi Kelių eismo taisyklėse numatyta, kad reikia laikytis kuo dešiniau. Ne kvaili žmonės tas taisykles kūrė, nes suvokė, kad eismo srautas turi išsidėstyti kelyje kuo racionaliau. Jeigu aplinkkeliu važiuotų tvarkingi vairuotojai, tai transporto priemonės išsidėstytų visiškai kitaip nei yra dabar. Tvarkingi vairuotojai užimtų pirmą eismo juostą. Jie važiuotų leistinu greičiu, kuris svyruotų nežymiai. Norėdami apvažiuoti lėčiau važiuojančius, tai padarytų be problemų, nes antroje eismo juostoje vairuotojai važiuotų greičiau nei pirmojoje. Na, o trečioji juosta lyg ir nereikalinga, tačiau piko metu padeda išvengti spūsčių ir padidina pralaidumą.

Tačiau aplinkkelyje dažniausiai tokie paprasti dalykai tiesiog neveikia. Ar kalta valstybė ir vietinis mentalitetas, ar prastas vairuotojų paruošimas, sunku suprasti. Netvarkingai važiuojantys vairuotojai sukuria tikrą chaosą aplinkkelyje. Lėčiau važiuojantys užima antrą, o kartais ir trečią eismo juostą. Kai pirmąją juosta važiuojantys vairuotojai nori apvažiuoti važiuojančius lėčiau, tai padaryti būna sudėtinga, nes antrojoje eismo juostoje transporto priemonė važiuoja vos ne tokiu pačiu greičiu kaip ir pirmojoje eismo juostoje. Taigi tenka išvažiuoti į trečią eismo juostą, kurioje, tikėtina, gali būti dar greičiau važiuojantis vairuotojas.

Kiekvienas manevravimas didina susidūrimo riziką, o, atrodo, problemą galima būtų išspręsti paprastai – laikykis dešinės. Juk aplinkkelyje nėra autobusų, troleibusų ar nekokybiško kelio pirmoje eismo juostoje. Tai kurgi problema? Galbūt toks įprotis? Netgi piko metu nestebina, kai važiuojant pirmąja eismo juosta eismo srautas juda greičiau nei antrosios eismo juostos srautas.

Kelias sukurtas, kad būtų kuo saugesnis, tačiau kai kuriems vairuotojams net ir saugiausias kelias nepadės. Antraeilininko, trečiaeilininko, o ateityje turbūt ir ketvirtaeilininko sindromas tiesiog neišvengiamas. Reikalingi specialūs kursai, kad žmogus pradėtų suvokti kelią platesniu kontekstu. Dabar gi įsivaizduojama, kad esu tarsi svarbiausias ir renkuosi kaip važiuosiu pats. Kol vyraus toks mąstymas, o tiksliau nemąstymas, tol situacija keliuose negėrės. Kelias yra visumos dalis ir kuo mažiau chaoso jame, tuo daugiau saugumo visiems.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalinti savo patirtimi? Papasakoti, su kokiomis eismo problemomis susiduriate? O gal žinote, kaip jas spręsti? Jūsų minčių laukiame el.paštu pilieciai@delfi.lt arba žemiau:

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Vox Populi

Patarimai nuo ko pradėti verslą: labai svarbus aplinkinių palaikymas (64)

Matyti ir girdėti nusivylusiųjų gimtąja šalimi veidus Lietuvoje tapo taip įprasta, jog nenuostabu, kad beveik kas antras Lietuvos pilietis mintimis žemėlapyje jau skrenda „svajonių“ šalies link.

Ištekėjau už klasės gražuolio – po 20 metų sutiktas „moksliukas“ sukėlė nostalgiją (97)

DELFI Gyvenimo straipsnis, kuriame aiškinamos priežastys, kodėl sunku pamiršti pirmąją meilę, sukėlė prisiminimus ir DELFI skaitytojai. Ji pasidalino istorija, kai jaunystėje klasės „moksliukas“ visai netraukė jos dėmesio, bet sutikus jį po 20 metų, privertė viską permąstyti iš naujo.

Žmonių nuomonė pašiurpino: nesuprantu, kaip galima palaikyti eutanaziją (67)

Neseniai skaičiau apie moterį, kuri papuolė į Antakalnio ligoninę ir jos pakraupimą persipildymu. Daug komentatorių pasisakė už eutanaziją. Iš karto prisiminiau veterinarą, kuris 17 metų gydė mūsų katiną. Jis pasakė, kad gyvūnų buvimas paremtas komfortišku gyvenimu, tad kai buvo išsiaiškinta, kad serga vėžiu, pasiūlė užmigdyti.

Nebrangių atostogų idėja Lenkijoje: su žmona likome patenkinti šiuo sprendimu (43)

Galvojate kur įdomiai ir nebrangiai praleisti atostogas šią vasarą, tačiau Lietuvos pajūris nebetraukia? Rekomenduoju aplankyti Lenkijoje esančius Aukštuosius Tatrus.

Aplankytas Gardinas nuteikė maloniai: plačiai naudojamos prekės ten perpus pigesnės (72)

Smalsumas ir noras susipažinti su artimuoju užsieniu nuvedė į Gardiną, esantį Baltarusijoje. Nuo namų Lietuvoje iki Gardino centro vos 135 kilometrai.