Klaipėdos universitetinės ligoninės ambulatorinis-konsultacinis skyrius – keisčiausia vieta, kokioje man teko būti. Registracija pas medikus telefonu įmanoma tik itin atkaklių pastangų dėka. Aš užtrukau dvi dienas, kol prisiregistravau pas endokrinologą, skambinau nuolat, nepadėdama telefono ragelio. Antrąją dieną man pavyko! Aleliuja! Tą dieną mano telefonas užfiksavo gal 120 skambučių registratūros numeriu. Atvykus pas medikus, buvau dar labiau šokiruota.

Mūsų vizito laikas pas gydytoją buvo 8.15 val. Atvykome gerokai anksčiau, tad 7.30 val. jau lūkuriavome lauke prie įėjimo, kur be mūsų eilėje jau laukė dvi dešimtys žmonių! Senyvo amžiaus ligoniai kantriai laukė, kol atsivers „dangaus vartai“ ir mus įleis į vidų. Pasiteiravus, ar čia tokia situacija tik šiandien, senyvo amžiaus vyriškis tik šyptelėjo pro ūsą ir tarstelėjo, kad reikia džiaugtis, kad jau pavasaris, nes žiemą, kai šaltukas spaudžia, lauke stovėti ir laukti dar sunkiau.

Aš negalėjau patikėti savo ausimis! Po velnių, juk tai sergantys žmonės. Kai kurie ramstėsi lazdelėmis, matėsi, kad stovėti sunku, bet lauke nebuvo nė vieno suoliuko! Išmušus palaimingajai 8 val. buvome įleisti į vidų (bent jau šalti nebereikėjo).

Manote, sunkiau stovintys žmonės ten rado, kur prisėsti? Aišku, kad ne! Eilėje stovint teko išgirsti, kad dažnai taip ir nespėjama pas gydytoją laiku, nes registratūra neefektyviai dirba savo darbą ir negali laiku aptarnauti pacientų. Ir tai nestebina, nes ir kvailiui aišku, kad jei registratūra dirba nuo 8 val., kaip ir gydytojai priima pacientus, tai užsiregistravimui laiko nelieka. Nustebino ir tai, kad ant kabinetų nėra jokios informacijos apie dirbantį mediką kabinete – nei gydytojo pavardės, nei darbo laiko ir pan. Ant kiekvienų durų užklijuoti tik dideli skaičiai (pavyzdžiui, 27, 28 ir pan.), tad kuriam kabinete dirba koks gydytojas galima sužinoti tik registratūroje.

Nekaltinu nei dirbančių medikų (čia jau kita tema), nei registratūroje dirbančių moterų, bet kur yra ligoninės vadovai? Ką jie veikia, po galais?! Nesuprantu, ką veikia Sveikatos apsaugos ministerija su gvardija valdininkų?! Negi nemato, kas darosi prie medicinos įstaigų durų?! Bet kokia privataus sektoriaus kompanija seniai bankrutuotų šitaip dirbdama. Mielieji, gal peržiūrėkite savo prioritetus? Juk valstybės – tai mes, žmonės...

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Komentarą dėl Klaipėdos universitetinės ligoninės ambulatorinio-konsultacinio skyriaus darbo pateikė vyriausiojo gydytojo pavaduotojas Gintautas Virketis:

„Dėkojame pacientui už išsakytą nuomonę. Taip pat dėkojame pacientams, kurie nepaisant laikinų nepatogumų, renkasi mus ir atvyksta į mūsų ambulatorinį konsultacinį skyrių. Kiek įmanoma detaliau ir aiškiau pakomentuosime situaciją.

Pacientų registracijos tvarka nesikeičia jau keletą metų, ir pacientai, kurie čia lankosi, žino, kad ambulatoriniame konsultaciniame skyriuje darbas pradedamas nuo 8 val. Ligoninės ambulatoriniuose konsultaciniuose skyriuose galima užsiregistruoti keliais būdais: tiesiogiai registratūroje (dvi registratūros), registruotis telefonu (4 išankstinės registracijos numeriai), internetu (http://www.ipr.kul.lt). Informacija apie registracija yra pateikta registratūrose ir ligoninės internetiniame puslapyje, lankstinukuose ir informaciniuose lapeliuose pacientams.

Tenka pripažinti, kad šiuo metu gauname nusiskundimų dėl sunkumų užsiregistruoti pas gydytojus konsultantus. Tačiau taip nėra dėl to, kad ligoninės vadovai nežino, kas darosi prie gydymo įstaigos durų. Priešingai.

Šiuo metu vykdomas naujos informacinės sistemos ir išankstinės pacientų registravimo sistemos diegimas, todėl laikinai nevykdoma išankstinė pacientų registracija internetu. Pacientai, kurie jau įprato naudotis internetinės išankstinės registracijos privalumais, laikinai registruojasi telefonu arba atvyksta į vietą. Savaime suprantama, kad registracija telefonu yra apsunkinta dėl didelio besiregistruojančių kiekio, tačiau autoatsakiklis perspėja apie tai. Atvykusiems į vietą taip pat tenka palaukti. Tai vyksta ir dėl informacinės sistemos „Sveidra“ pastarųjų dviejų savaičių epizodiškų, gan dažnų ir ilgai trunkančių gedimų, kuriems ligoninė negali daryti įtakos. Šie sutrikimai labai lėtina pacientų registravimo procesą. Ligoninės išankstinė pacientų registracija internetu bus atnaujinta jau balandžio pirmomis dienomis.

Į pastabą dėl didelių skaičių ant kabineto durų – šiuo metu vyksta remontas ir numeriai ant kabinetų durų yra laikini. Į kurį kabinetą kreiptis nurodo registratorė žodžiu, taip pat užrašo numerį ant kortelės. Informacija su kabinetų numeriais ir gydytojų profiliais nurodyta atskirame informaciniame stende. Prie kabineto durų nenurodoma gydytojo pavardė dėl pacientų paslapties ir konfidencialumo išsaugojimo.

Nuo 2015 m. vyksta ambulatorinio konsultacinio skyriaus remontas. Remonto darbai nėra vilkinami, vyksta pagal planą. Tačiau šiuo metu tenka visiems susitaikyti su laikinais nepatogumais. Ligoninės administracija stengiasi kiek įmanoma šiuos laikinus nepatogumus sumažinti, registracijos procesui užtikrinti nukreipti papildomi darbuotojai. Šių metų liepą numatomas baigiamasis etapas, tad tikimės, kad iki tol pacientai didesnių nepatogumų nepatirs. Po remonto bus įrengta pacientų laukimo salė su kėdėmis, pacientų eilių reguliavimo sistema, informacinis stendas. Manome, kad grįžus į naujas patalpas pacientams ir personalui bus daug jaukiau, erdviau ir patogiau.“

Norite pasidalyti savo mintimis? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt!