Pasipiktino peikiamais autobusų vairuotojais

 (45)
Vilniuje įvykusi tragedija, nusinešusi močiutes ir anūkės gyvybes, nepaliko nei vieno abejingo. Tai sukrėtė visus. Kiekvieną ši nelaimė palietė asmeniškai. Tarp daugybės užuojautų netektį išgyvenusiems žuvusiųjų artimiesiems galima buvo rasti ne vieną komentarą, pliekiantį vairuotojus.
© DELFI (R.Gečiūnaitės nuotr.)

Visus vairuotojus, be išimties. Nesvarbu, kad jų visų net nepažįsta, kad galbūt komentatoriaus miestelyje net nevažinėja tokie autobusai, troleibusai, arba išvis viešojo transporto neegzistuoja. Vistiek buvo pliekiami vairuotojai vardan pliekimo. Vėliau buvo publikuotas vienos skaitytojos straipsnis, taip pat pagal vieną pavyzdį pliekiantis absoliučiai visus vairuotojus, sulyginant juos į vieną eilę. Suprask, vienas padarė, vadinasi, visi taip daro.

Straipsnį rašė moteris, kuri turi stereotipinį mąstymą, jog jeigu vienas vyras blogai pasielgė, vadinasi, visi jie yra gyvūnai iš atitinkamos fermos. Jeigu vienas vairuotojas nedovanotinai smerktinai, neatitaisomai suklydo, vadinasi, visi kiti likę tūkstančiai vairuotojų taip pat yra atitinkami daiktai išlindę iš storosios žarnos ir skleidžiantys atbaidantį kvapą. Taip neteisinga.

Po tuo tekstu pasipylė komentarai iš gausybės rago. Vienai močiutei prispaudė koją, kitų autobusas nepalaukė, kol jie pribėgs, uždarė duris ir išvažiavo. Tretiems prispaudė jų augintinio uodegytę ir kitų kurioziškų faktų. Tačiau reikia atsakyti į porą svarbių klausimų - kas yra vairuotojas? Kokia jo reikšmė transporto sistemoje? Kokie yra sudaromi maršrutai? Kiek vairuotojas gali daryti įtakos savo darbo kokybei?

Noriu atkreipti dėmesį, jog maršrutų vairuotojai nesudarinėja. Vairuotojai negali savavališkai nuspręsti, kada ir kokiu laiku sustoti kiekvienoje stotelėje. Vairuotojas yra vykdantysis asmuo, tačiau ne priiminėjantis sprendimus.

Vairuotojai turi suspėti į stoteles numatytu laiku, nesvarbu, piko metu ar laisvesniu laiku. Jeigu jie nespėja, iškart eilinių stovinčiųjų stotelėse kyla didelis nepasitenkinimas... Dažnai iš minios atsiranda vienas, kuris praneša jų vadovybėms, kad atitinkamą laiką atitinkamas autobusas vėlavo. Kitaip tariant, daromas spaudimas būti kaip šveicariškam laikrodžiui, o po to tie patys keleiviai stebisi, kad vairuotojas nepalaukė bėgančiojo į autobusą.

Vairuotojai yra pastatomi tarp kūjo ir priekalo. Bet vis dėlto, jie visada turi šypsotis, būti mandagūs, klusnūs ir su mielu noru vežioti ant jų pilančius neapykantą komentatorius. Tai kaip psichologiškai mazochistinis žaidimas. Vairuotojas - viso labo tik didelio aparato sraigtelis. Tragedija - pasekmė netobulos sistemos, tačiau ne vieno vairuotojo atsakomybė. Teigti, kad tik vairuotojas už tai atsakingas, galėtų nebent labai siaurų pažiūrų žmogus, kuris toliau savo kiemo nieko nemato.

Taip pat būtų sąžininga, jog vairuotojų nesmerktų žmonės, niekada nesėdę prie vairo. Bet komentatoriai išradingi savo esamomis ir susapnuotomis istorijomis. Populiariausia smerkti, kaltinti. Tai gali padaryti ir grūdo dydžio smegenis turintis vieno gerai žinomo animacinio filmo veikėjas Houmeris. Tačiau surasti prevencinį sprendimą nuo skaudžių atvejų gali tikrai ne kiekvienas.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Vox Populi

Sausio 13-oji praėjo: ar dar nepamiršote apie didvyrius? (40)

Sausio 13-oji jaunam žmogui, kuriam neteko patirti, pamatyti, išgyventi tų įvykių, o jei ir teko, tai, ko gero, jie liko gilioje atminties gūdumoje, suteikia tą tikrąją kovos dvasią, kuria gyveno kiekvienas tą naktį gynęs mūsų visų laisvę. Kilusios diskusijos dėl simbolių, kas įprasmina pergalę, ir liūdina, ir iš dalies džiugina. Liūdina, nes ne simbolyje, o pačiame jausme yra visa pagrindinė esmė. Džiugina, nes giname, vertiname ir saugome tai, kas yra tradiciška ir mums visiems vienodai svarbu.

Vairuotojai, apie kuriuos nutylima: ar nereiktų jiems perlaikyti teisių? (281)

Visi žinome, kad neblaivus žmogus už vairo yra didelis blogis, nes yra sulėtėjusi jo reakcija, manevrai – nekoordinuojami ir t.t. ir t.t. Bet kokia yra pensinio amžiaus žmonių reakcija?

30-metį kankina darbo paieškos: nenoriu būti pasityčiojimo objektu (184)

Atviras laiškas – klausimas Seimui, Vyriausybei, LR prezidentei: dirbti ir gauti atlyginimą už darbą esi netinkamas, o atidirbti už socialinę pašalpą tinki. Kodėl?

Po A. Baukutės gesto tylėti nebegaliu: uždaryti laidos čia nepakaks (1272)

Lietuvoje šiandien turime daug ko: yra nuostabių dalykų, yra labai blogų. Yra protingų žmonių, yra kvailių. Yra praeitis, yra ir realybė, tokia, kokia yra. Ir tai normalu, taip ir turi būti. Bet mes negalime to tik priimti ir nekalbėti apie visuomenės skaudulius.

Emigravau į Angliją studijuoti – kai grįžęs pamačiau kainas, negalėjau patikėti savo akimis (262)

Esu Audrius, man 21-eri metai, gyvenu Londone. Šiuo metu dirbu ir studijuoju elektronikos, tinklų, robotikos ir kompiuterinių sistemų inžineriją.