Pasieniečiai sukilo - nenori traukti automobilių iš aikštelės

 (26)
Pastaruoju metu daug ir dažnai kalbama apie Lietuvos politinį ir ekonominį saugumą, galimas provokacijas ar net intervencijos grėsmę iš kaimyninės valstybės. Valstybės vadovai sprendžia kaip apsaugoti Lietuvą, kaip užtikrinti visų valstybės institucijų ir jėgos struktūrų pasirengimą galimiems nenumatytiems atvejams. Didelę atsakomybę saugant valstybės sieną jaučia ir valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnai.
© DELFI / Tomas Vinickas

Jie atsako už radiacinę kontrolę, ginklų, narkotinių medžiagų, kontrabandos gabenimą, nelegalių migrantų sulaikymą pasienyje. Istorinė patirtis rodo, jog pasieniečiai visada pirmi susiduria su provokacijomis ir pirmi stoja ginti savo valstybės.

Kai visa šalis telkiasi ir vienijasi prieš galimas grėsmes, kai kurios valstybės įmonės, tokios kaip „Tarptautinis Vilniaus Oro Uostas“, o, tiksliau sakant, jo administracija, siekdama pelno deda visas pastangas, kaip demoralizuoti pareigūnus nuo kurių darbo priklauso ir oro uosto, ir keleivių, ir net valstybės saugumas.

Valdydama pakankamai didelę teritoriją ji nutarė atsikratyti pareigūnais, tiksliau jų automobiliais iš šalia darbo esančių stovėjimo aikštelių ir išnuomoti jas privačioms kompanijoms. Nors pareigūnams reikia tik keliasdešimties automobilių stovėjimo vietų.

Tai kelia nuostabą, ypač žinant, kad jau esamose komercinėse aikštelėse apie trečdalis stovėjimo vietų yra tuščios. Taip VĮ „Tarptautinis Vilniaus Oro Uostas“ daro pelną. Maža to, manydami, kad pareigūnas - tai „trečias brolis Jonas“, pasiūlė statyti automobilius už dviejų kilometrų nuo darbo vietos ir tie du kilometrai – tai prastai apšviesti narkomanų praminti takai, o pasiūlyta automobilių stovėjimo aikštelė netoli „čigonų taboro – narkomanų rojaus“. Žinant visa tai, apie pareigūnų automobilių ir pačių pareigūnų, o ypač pareigūnių, saugumą kalbėti galima tik labai sąlyginai, kaip ir apie skubų atvykimą į tarnybą iškilus pavojui ar esant būtinybei.

Nesinorėtų manyti, jog valstybės įmonė veikia prieš valstybę, tačiau tokie veiksmai verčia manyti arba abejoti minėtos įmonės vadovų lojalumu valstybei, o gal ir lojalūs, tik klausimas – kam?

Blaiviai mąstantys vadovai turėtų suprasti, jog tokie jų veiksmai tiesiogiai prisideda prie pareigūnų demoralizavimo. Kai pareigūnas pradeda suprasti, kad jis yra tik kaip statistas, kurį galima stumdyti iš kampo į kampą ir pirmoje vietoje yra pinigai, o valstybė ir vadovai nesuvokia, jog motyvacija yra labai svarbi norint kokybiško darbo ir pasitikėjimo, tada delsimas ar neveikimas situaciją paverčia „lėtai tiksinčia bomba“.

Paskutiniai įvykiai rodo, kad neparankios valstybės pirmiausiai pradedamos griauti iš vidaus, o tik po to prasideda intervencijos. Gal kas pamiršo, kad vidaus saugumas valstybėje nemažiau svarbu už krašto apsaugą. O gal nepamiršo. Gal tai daroma sąmoningai, prisidengiant visokiais biznio planais, pelnais ar randant kitų motyvų?

Maža to, Valstybės sienos apsaugos tarnyba turės ne vieną tūkstantį litų papildomų išlaidų, nes  reikės papildomai mokėti už padidėjusias transporto išlaidas.

Todėl norisi priminti Tarptautinio Vilniaus oro uosto administracijai, kad nuo kokybiško Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnų darbo priklauso ne tik oro uosto, bet ir visos valstybės įvaizdis ir be šių pareigūnų Tarptautinis Vilniaus oro uostas būtų tik Vilniaus oro uostas.

Norisi priminti, kad pareigūnai tikrai nėra pastumdėliai, o pakankamai sąmoninga ir vieninga bendruomenė ir net jeigu jos reikalai nerūpi valstybei tai valstybės saugumas kol kas vis dar rūpi pareigūnams.

Todėl Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnai, vykdantys tarnybą Tarptautiniame Vilniaus oro uoste, nori, kad valstybinės institucijos, o ypač Susisiekimo ir Vidaus reikalų ministerijos, atkreiptų dėmesį į minėtą nenormalią situaciją. Priešingu atveju pareigūnai pasilieka teisę ginti savo interesus visais teisėtais būdais, tarp kurių galimos ir protesto akcijos.  Gal tokiu būdu pavyks atkreipti atsakingų pareigūnų dėmesį į tai, kaip elgiamasi su pareigūnais Lietuvoje ir gal tokiu būdu ši žinia pasieks Lietuvą.

Sunku suprasti kodėl mūsų šalyje pareigūnai norėdami apginti savo teises ir interesus visada turi imtis kraštutinių priemonių? Gal pas mus taip suprantama demokratija?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI komentaro paprašė Vilniaus oro uosto Komunikacijos koordinatorės Gretos Babarskaitės. Jos teigimu, aukščiau aprašyta situacija – kiek kitokia: aikštelė pareigūnams bus saugioje aplinkoje ir jiems bus sudarytos tokios sąlygos, kad parkuoti automobilį ir atvykti į darbą būtų patogu.

„Pirmiausia noriu užkirsti kelią terminų painiojimui ir pabrėžti, jog VĮ „ Tarptautinis Vilniaus oro uostas“ (toliau – TVOU) jam priklausančias automobilių stovėjimo aikšteles nusprendė paskirti komerciniams tikslams siekdamas efektyviau panaudoti patikėjimo teise valdomą valstybės turtą bei kurdamas patogesnę infrastruktūrą keleiviams.

Tokių sąvokų kaip „demoralizavimas“ ar „nusikratymas“ vartojimas yra ne tik nekolegiškas, bet ir nekorektiškas. Juolab, kad po automobilių stovėjimo aikštelių pertvarkymo Valstybės sienos apsaugos tarnybos (toliau – VSAT) pareigūnai ir toliau galės savo asmeninius automobilius neatlygintinai parkuoti tomis pačiomis sąlygomis kaip ir oro uosto darbuotojai. Svarbu pažymėti ir tai, jog VSAT pareigūnų tarnybinio transporto, tiesiogiai reikalingo jų pareigoms vykdyti, parkavimo vietos nėra niekur perkeliamos. Jos ir toliau bus prie pat darbo vietos ir suteikiamos neatlygintinai.

Antra, noriu kartą ir visiems laikams užkirsti kelią manipuliacijoms, jog perkėlus tarnybinę TVOU darbuotojų asmeninių automobilių stovėjimo aikštelę, ji taps mažiau saugi. Naujoji aikštelė bus įrengta prie Vilniaus Gedimino technikos universiteto A. Gustaičio aviacijos instituto, o ne „čigonų tabore“, pasak į Jus besikreipusių asmenų. Be to, visus, joje parkuosiančius automobilius, nuo aikštelės iki Vilniaus oro uosto teritorijos kasdien vežios nemokamas transportas, pritaikytas prie visų darbuotojų darbo grafikų (kelias pėsčiomis nuo instituto iki Vilniaus oro uosto keleivių terminalo trunka vos 7 minutes). Neabejoju, jog akademinei VGTU bendruomenei būtų nemalonu išgirsti, jog pareigūnai jų kaimynystę laiko nesaugia ar net grėsminga.

Vilniaus oro uostas turi vykdyti ekonomiškai efektyvią veiklą ir kurti pajamas, kelti keleivių aptarnavimo kokybę. To ir siekiame savo veikloje ir tikimės su mumis dirbančių kolegų palaikymo“.

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Vox Populi

Ištekėjau už klasės gražuolio – po 20 metų sutiktas „moksliukas“ sukėlė nostalgiją (93)

DELFI Gyvenimo straipsnis, kuriame aiškinamos priežastys, kodėl sunku pamiršti pirmąją meilę, sukėlė prisiminimus ir DELFI skaitytojai. Ji pasidalino istorija, kai jaunystėje klasės „moksliukas“ visai netraukė jos dėmesio, bet sutikus jį po 20 metų, privertė viską permąstyti iš naujo.

Aplankytas Gardinas nuteikė maloniai: plačiai naudojamos prekės ten perpus pigesnės (72)

Smalsumas ir noras susipažinti su artimuoju užsieniu nuvedė į Gardiną, esantį Baltarusijoje. Nuo namų Lietuvoje iki Gardino centro vos 135 kilometrai.

Įvertino muzikos festivalį Lenkijoje: įėjimas nemokamas, bet vargiai kartočiau (49)

Po skandalingai pasibaigusio „Granatos Live“ festivalio, daugelis skaitytojų pradėjo žiūrėti skeptiškai į masinius renginius. Taip jau sutapo, kad prieš savaitę pats buvau nuvažiavęs į vieną didžiausių pasaulio festivalių – „Woodstock“ Lenkijoje, kuris turėjo priminti legendinį koncertą tokiu pačiu pavadinimu JAV. Skaitykite toliau ir sužinosite, ar verta ten važiuoti.

Leidimas vedžioti augintinius paplūdimiuose papiktino: jei šuo su skafandru, tuomet pritariu (159)

DELFI paskelbta informacija, kad Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga patvirtino naują tvarką, kai leidžiama eiti į paplūdimį su augintiniais, sukiršino DELFI skaitytojus. Gyvūnų mylėtojams džiūgaujant, skeptikai, deja, išsakė priešingą nuomonę.

Nusifotografavo prie Sosnovskio barščio – augalo dydis stebina (23)

DELFI skaitytojas Ričardas Suslavičius užfiksavo rekordinio dydžio Sosnovskio barštį ir pasidalino nuotrauka su redakcija.