Na, kadangi įplaukų gaunu ir ne iš ES šalių, tai suprantama, kad nemažą tų mokesčių dalį sudaro užsienio valiutos įskaitymai į mano sąskaitą. Tačiau man užkliuvo, kad bankas ima mokestį už grynųjų pinigų išėmimo bankomatuose kažkokį man dar negirdėtą viršijimą. Ėmiau savo banko sutartyse ieškoti, kas tai konkrečiai per viršijimai – koks yra man taikomas grynųjų pinigų nusiėmimo „Swedbank“ bankomatuose limitas.

Gėda prisipažinti, bet būtent tokios sutarties tarp savo namuose saugomų dokumentų neradau. Radau tik kitokių sutarčių su „Swedbank“, neliečiančių konkrečiai čia aptariamo klausimo.

Sėdžiu „Swedbank“ klientų aptarnavimo salone, esančiame „Swedbank“ būstinės (Vilnius, Konstitucijos pr.) pirmajame aukšte. Pralaukęs eilėje valandą imu nervintis, kodėl turiu savo laiką gaišti tokiose įstaigose, į kurias dedu savo uždirbtus pinigus ir t.t. Pralaukus eilėje pusantros valandos nuo nervų ima kilti kraujospūdis, nervingai trypčioju – na, ir kodėl tik keturi langeliai tedirba? Kodėl taip lėtai eilės eina? Praėjus lygiai dviem valandoms švieslentėje išganingai pasirodo mano numeris. Žiū, kažkokia moteriškė užlindo prieš mane! Einu aiškintis pas administratorę. Ji mane turėjusiai aptarnauti konsultantei nurodė priimti mane. Laukiau dar minimum 15 minučių.

Pagaliau „Swedbank“ konsultantė priėmė mane. Nuo laukimo man nervai jau buvo „ant ribos“… Bet tvardžiausi. Ramiai ėmiau teirautis dėl banko paslaugų krepšelių. Ji man ėmė kalbėti apie kažkokį 0,7 euro/mėn. krepšelį (kurio internetinėje „Swedbank“ bankinkystėje, pasirodo, net nesiūlo). Bandau aiškintis, ar tai privaloma, ar ne, ar galėsiu tuos krepšelius keisti, ar už keitimą reikia mokėti ir t.t. Konsultantės atsakymai į klausimus man pasirodė labai migloti. Na, turbūt dėl nuo nervų padidėjusio spaudimo man smegeninė prasčiau dirba.

Ėmiau klausti konkrečiai – kokia mano pasirašyta su „Swedbank“ sutartis reglamentuoja mokestį už grynųjų pinigų išėmimą iš bankomatą, kur galėčiau pasiskaityti apie tokius ribojimus ir taikomus banko įkainius? Ji kyšt man kainyną. Sakau, kad ne kainynas mane domina, o mano sutartis su banku (būtent pasirašyta mano parašu), kuriame būtų užsimenama apie grynųjų pinigų išsiėmimo iš bankomatų ribojimus. Pagaliau ji spėja, kad greičiausiai tai reglamentuoja mano debetinės kortelės sutartis. Užsimenu jai, kad norėčiau gauti tokios sutarties kopiją, kurioje būtų mano parašas. Ji sako, kad pats ją turiu turėti. Atsakau, kad nerandu namie. Ji atsako – ne banko kaltė. Sakau, bet bankas turi tos sutarties kopiją, tai kodėl negali man duoti tos kopijos kopiją? Vėl ji atsikalbinėjo, jau pakeltu, susierzinusiu tonu, kad bankas, konkrečiai ji, to neprivalanti daryti.

Galiausiai ji nueina pasitarti su kolega. Grįžusi įduoda man pavyzdinę sutarties kopiją, atseit, mano prarastoji neturėtų labai skirtis nuo šios pavyzdinės. Na, tiek jau to – parėjęs namo geriau paieškosiu, gal kur rasiu pasimetusią debetinės kortelės sutartį. Toliau ji man duoda lapą su banko mokesčiais ir išvardintais limitais. Pasirodo, kad bankas taiko 580 eurų grynųjų pinigų išėmimo iš bankomatų limitą per mėnesį.

Toliau ima 0,4 proc. (nuo 2017 m. ims 0.5 proc.) palūkanas nuo viršytos limito sumos. Prisipažinsiu, pirmą kartą girdžiu apie tokius limitus. Galiausiai dėl to juk ir atėjau aiškintis į banką dėl tokių limitų reglamentavimo kažkurioje iš mano sutarčių su „Swedbanku“ (…).

Prasėdėjau dvi tikrai nejaukias valandas viename stambiausių komercinių bankų, buvau aptarnautas šiurkščios konsultantės ir dar buvau visiškai dezinformuotas: negavau tikslaus ir patikimo atsakymo nei dėl savo debetinės ar kitos sutarties su „Swedbank“u, reglamentuojančios mano įsipareigojimus už grynųjų pinigų išėmimo iš „Swedbank“ bankomatų viršijimą, limitus ir įkainius, negavau informacijos kaip galėčiau gauti savo debetinės kortelės sutarties kopijos kopiją ir kokie įkainiai taikomi už tokios kopijos išėmimą iš banko archyvo, negavau konkrečios teisingos ir neklaidingos informacijos apie banko privalomai teiksimą informaciją VMI.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į „Swedbank“ atstovą spaudai Saulių Abraškevičių, kuris nurodė, kad pinigų išgryninimo kortele limitas tikrai nėra naujiena.

„Reikia paminėti, kad vieno ar kito dydžio pinigų išgryninimo kortele limitas tikrai nėra naujiena ir ši praktika taikoma jau ne vienerius metus. „Swedbank“ debeto kortelėms nemokamas išgryninimo limitas šiuo metu siekia 580 eurų, kai naudojamasi „Swedbank“ bankomatais. Ši suma nesikeičia ir yra tokia pati pastaruosius keletą metų. Išgryninus daugiau nei 580 eurų per mėnesį, nuo viršytos sumos taikomas 0,4 proc. mokestis. Informacija apie šiuos ir kitus įkainius yra vieša ir su ja galima susipažinti „Swedbank“ interneto svetainėje www.swedbank.lt“, – nurodė S. Abraškevičius.

Pasak banko atstovo, jų turimi duomenys rodo, kad absoliuti dauguma klientų per mėnesį išsigrynina mažiau nei 580 eurų, nes vis dažniau jie renkasi atsiskaityti mokėjimo kortele, o ne grynaisiais pinigais.

„Pastebime, kad nuolat daugėja ir prekybininkų, kurie priima atsiskaitymus kortelėmis, taip pat auga tokių atsiskaitymų apyvartos. Visgi suprantame, kad kai kuriems klientams gali būti aktualios kiek didesnės grynųjų pinigų sumos, todėl visai neseniai pristatėme „Swedbank“ paslaugų planus. Klientai, pasirinkę paslaugų planą „Patogu plius“, už vieną fiksuotą mėnesio mokestį gali naudotis ir didesniu nemokamo išgryninimo limitu – iki 1500 Eur/mėn. Klientams norime priminti, kad atsakymus į jiems rūpimus klausimus apie taikomus limitus, įkainius ir panašią informaciją jie gali gauti paskambinę „Swedbank“ informacijos telefonu 1884. Norint gauti tokio pobūdžio konsultaciją nėra būtina eiti į klientų aptarnavimo padalinį“, – nurodė S. Abraškevičius.