Taip, labai mažai yra mokinių, kurie patys rinktųsi mokytis vietoj to, kad žaistų kompiuterinius žaidimus, bendrautų su siauru kiemo draugų ratu ar užsiimtų kita mėgstama, bet nebūtinai prasminga veikla. Vaikai tokie ir turi būti. Tačiau tam ir yra suaugusieji, kad kreiptų vaikus ne tik žaidimų ir pramogų, bet ir asmeninio tobulėjimo, brandesnio mąstymo, socialinių įgūdžių tobulinimo ir noro mokytis keliu.

Mokykla – viena iš geriausių priemonių tą daryti. Ir ji turi būti naudojama tikrai ilgiau nei 8 mėnesius per metus. Nes augančiam vaikui kiekviena savaitė, per kurią jis išmoksta, sužino ar sugalvoja kažką naujo ir vertingo, yra svarbi. Net jei tuo metu vaikas iki galo ir nesuvokia, kad įgijo kažkokį įgūdį ar išgirdo ilgam įsiminsiančią žinią.

Vaikai mokykloje ne tik skaityt, rašyti mokosi ir žinias apie pasaulį gliaudo. Jie susiranda draugų, atranda naujus pomėgius ir hobius, išmoksta bendrauti su bendraamžiais ir kitais žmonėmis, išmoksta būti didelės bendruomenės dalimi ir rasti joje vietą sau. Daugybė mokykloje išmoktų dalykų taip niekada ir nebūna įvertinti pažymiais.

Papildomas dvi ar tris savaites nueiti į mokyklą ir visą dieną joje plepėti su klasės draugais jau yra žymiai geriau nei tas dvi savaites praatostogauti. Tačiau mokykla siūlo dar daugiau – pagrindinių žinių rinkinį savo interesams atrasti, mokytoją, kuris gali padėti rasti atsakymus į kylančius klausimus, bendraamžius, su kuriais rūpimo atsakymo ieškoti įdomiau. Galų gale – socialinę tikrovę, kuri žmogų vienaip ar kitaip lydės visą gyvenimą.

Mano sūnus, turbūt kaip ir dauguma paauglių, pyksta, kad sutrumpės jo atostogos, o mokykloje ne visada įdomu. Tačiau geriausi jo draugai yra bendraklasiai, įdomiausi žmonės – istorijos mokytojas ir anglų kalbos mokytoja, o gražiausia mergaitė – Eglė iš 8 b klasės. Kur kitur jis šiuos žmones būtų sutikęs, jei ne mokykloje?

Ir aš tikiuosi, kad pailgėjus mokslo metams, bent keli mokytojai dar kūrybiškiau pažiūrės į savo vedamas pamokas ir praplės mano sūnaus, arba kitų vaikų, mėgstamiausių žmonių sąrašą. Nes man visada atrodė, kad būtent toks ir yra pagrindinis mokytojo darbas.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite pasidalyti savo mintimis? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt ir išreikškite savo nuomonę!