Mane visada smagiai nuteikia „Gmail“ pašto dėžutėje dažnai pasirodanti jachtų reklama. Maždaug: „Na, reikia pasitikrinti paštą. O, gal nusipirkti jachtą?“. Kol kas neskubu, laukiu, gal pasiūlys gerą asmeninio lėktuvo kokybės ir kainos santykį. Kita vertus, jaučiuosi pamaloninta, kad „Google“ algoritmai laiko mane tiksline tokios reklamos auditorija. Nors gal ir nereikėtų per daug stebėtis, prisimenant, kaip Rusijos ministras pirmininkas Dmitrijus Medvedevas kvietė eilinius Rusijos žmones nenuobodžiauti ir nedykinėti laisvalaikiu, o geriau užsiimti „jachtingu“. Taip ir sakė. Taigi panašu, kad „jachtingas“ jau tampa paprastų žmonių paprasta pramoga.

O feisbukas nesiliauja viliojęs išmėginti Kinijos moterų lieknėjimo būdo. Sako, efektyvus. Nespaudžiau ant nuorodos, nes, įtariu, žinau jų paslaptį: valgio pasidalinimas su milijardu maistu nepertekusiu tautiečių ir alinantis keliolikos valandų darbas fabrike už kiek, porą dolerių per dieną? Siūlomas ir alternatyvus variantas, nesusižavėjusiems Kinijos moterų lieknumo paslaptimis: Afrikos moterų lieknėjimo būdas. Irgi nespaudžiau ant nuorodos. Nežinau, kodėl. Gal laukiu 1932-1933 m. ukrainiečių moterų „metodo“.

Kas neišleido visų pinigų jachtai, gali įsigyti naują būstą. Statomas naujas namų kompleksas. Vienas iš pagrindinių garantuojamų privalumų — gera kaimynystė. Ne, ne gamtos, mokyklų-darželių ir kitų naudingų įstaigų,— gyventojų. Būsimų, dar nesamų, gyventojų būsimam komplekse. Aš suprantu, kad, matyt, jie pirkėjo reikalauja pateikti pažymą apie neteistumą, bet, įdomu, kaip patikrina etiką ir moralę, kad galėtų būti ramūs, jog nusižengimų ir ateityje greičiausiai nenusimato? Patikrinimo procedūra turbūt nemaloni, nes nauji savininkai dar neatsirado,— reklaminis šūkis kviečia butą įsigyti pirmam. Pirmas įsigyk butą su gera kaimynyste naujai statomame komplekse. Gera nesamų kaimynų kaimynystė.

O įsigijus naują butą galima ir atšvęsti. Štai vienas prekybos centras visus metus šventė savo gimtadienį. Su šūkiu: „Jei švęsti, tai švęsti!”. Geras šūkis. Gerai atrodė ant reklaminių maketų su savaitės akcijine preke — tualetiniu popieriumi. Nors aš nenorėčiau taip švęsti...

Aišku, visa tai — tik keli maži pavyzdžiai, priverčiantys nusišypsoti. Kas neprivertė nusišypsoti, tai „#RealIsBeautiful“ kitų šalių nuotraukomis iliustruojama Lietuva. Lietuva turi daug ką, kuo gali didžiuotis: kilnią istoriją, nuostabią senamiesčių architektūrą, įvairių sričių meno, mokslo, sporto žmonių pasiekimų, nepalaužiamą tautos dvasią, drąsią ir teisingą užsienio politiką. Bet nuostabi gamta yra tai, kas pirmiausia krenta į akis. Ir ne tik į patriotiškai nusiteikusio lietuvio akis,— kiekvienas atvykęs užsienietis tai nedvejodamas liudija, paklausus, kas labiausiai patiko. Kartais net nuobodu klausti, toks nuspėjamas būna atsakymas.

Tad reklamuoti Lietuvą svetimomis fotografijomis — tai tas pats, lyg Norvegija sugalvotų prisistatinėti egzotiškomis akvariumų žuvytėmis, Airija — paveiksluoti svetimą smaragdinę žolę, Madagaskaras vietoj lemūrų prastūminėtų meškėnus, Aliaska viliotų kodėl gi ne Sočio žiemos vaizdais, Dramblio Kaulo Krantas vogtų svetimą kakavą, o Rusija samdytų svetimtautį propagandos meistrą.

Ar tikrai Tomas Nemura nerado dar kelių gražių nuotraukų iš gražiausios pasaulio šalies?..

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!