Kompleksuoti Vilniaus gyventojai: kaip išspręsti šią problemą

 (17)
Vilniuje, Lietuvos sostinėje, kai kuriems jo gyventojams vis dar gyvas didelio-mažo miesto kompleksas. Kai kuriems miesto gyventojams užkliūna maratonai, kitiems – panaikinti mikriukai, tretiems – ribotos (ir dar mokamos!) automobilio statymo galimybės. Visai neseniai kažkiek garsūs Vilniaus gyventojai savo socialiniuose tinkluose skeptiškai pasisakė apie mieste organizuojamus renginius – neva „uždarytos gatvės, krykštaujantys miestiečiai, muzika gatvėse“.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kas mes, kad juos teistume – geriau pažiūrėkime kokius jų kompleksus galime pašalinti atnešant didelio miesto elementus į mažą miestą.

Išleiskime potvarkį, kad mieste ant bet kurio žolės lopinėlio galima prisėsti/prigulti ir ištiesti kojas, piknikauti ar susitikus su draugais bendrauti žiūrint į debesis. Taip išvarysime kompleksus iš tų miestiečių, kurie vis dar pagrūmoja pirštu miestiečiams, kurie kiekvieną jaukų miesto kampą paverčia funkcionalia poilsio oaze.

Įrenkime motociklų, motorolerių ir dviračių statymo vietas. Dviratės transporto priemonės statomos įvairiais būdais – ant šaligatvio, statant lygiagrečiai važiavimo krypčiai ir pan. Mieste nėra įrengta specialių statymo vietų motociklams ar motoroleriams, o dviračiams skirtos tik pavienės vietos (pavyzdžiui, kur yra dviračių statymo vieta prie Katedros aikštės?). Tokiu būdu išguisime kompleksą, kad dviratės transporto priemonės yra nelygiavertės eismo dalyvės, kad dviračiai yra nemadingi.

Ribokime sunkiojo aptarnaujančios transporto įvažiavimo į Senamiestį laiką. Dideliuose miestuose (koks Vilnius nori būti užaugęs) laikas pristatyti prekėms paprastai yra ankstus rytas, kai automobilių srautai maži ir važiuoti su sunkiuoju transportu yra patogiau, yra vietos sustoti ir iškrauti prekes. Taip išspręstume net keletą problemų, pavyzdžiui, aptarnaujantis transportas nebegadintų šaligatvių nuolat sustodamas ant jų iškrauti prekių – šaligatviai nebetrūkinėtų, nebūtų aplieti tepalais ir t.t. Kaimiečio kompleksas – „ar tau trukdo tas ant šaligatvio sustojęs fūristas?“– dingtų.

Įrenkime sunkiojo aptarnaujančios transporto prekių pakrovimo ir iškrovimo vietas. Save gerbiančiuose didmiesčiuose įrengtos ir aiškiai pažymėtos vietos, kur parduotuves ir kavinės aptarnaujantys kurjeriai gali sustoti ir iškrauti pristatytas prekes. Tokių vietų atsiradimas padėtų verslininkams greičiau pristatyti ar gauti prekes. Kitas kompleksas, kad geriau tas vietas atiduoti miestiečių automobilių statymui, dingtų.

Vilniaus Senamiestyje įrenkime stulpelius ar turėklus, atskiriančius gatvę nuo šaligatvio. Iš mažesnio miesto (kaimo) atvykę naujieji miestiečiai nuolat stato automobilius vienu ar dviem ratais ant šaligatvio. Tai gali būti tiek įgūdžių stoka, tiek ne. Abu trūkumus pradėtume lavinti. Jiems būtų gaila apibraižyti automobilio šonus, nes tokiems ir į juos panašiems jis yra svarbesnis negu apibyrėję dantys burnoje (juk geriau nusipirkti blizgančius ratlankius, nei sutaisyti dantis).

Nustokime toleruoti automobilius, pastatytus ant žalios vejos, šaligatvio, sankryžose, patvoriuose ir pakampėse. Atsikratykite komplekso, kad statyti automobilį galima visur, kur nedraudžiama. Vadovaukitės logika, kad jį statyti galima visur, kur leidžiama. Gyventojai turi pranešti apie kiekvieną pažeidėją, miestas turi pasistengti bendradarbiauti su kelių policija ir informuoti apie vietas, kur nuolat, visada ir bet kada gali rasti gudruolių KET pažeidėjų, o policijai reiktų taip pat nustoti skųstis, kad miestas nebuvo projektuotas tokiam skaičiui automobilių (paklauskite Londono ar Niujorko architektų, kiek jie numatė automobilių statymo vietų šiuose miestuose). Kompleksas – „kor nuoru, tėn parkouju“ – dingtų.

Apmokestinkime įvažiavimą į Senamiestį. Čia šiaip siūlymas, kad būtų daugiau komentarų po šiuo straipsniu.

Profilaktiškai uždarykime vis skirtingas miesto gatves. Geriau po kelias vienu metu. Net jei tuo metu ten nevyksta joks tarptautinis maratonas, jokia miesto šventę, joks kultūros festivalis, tai bus tinkama priemonė neskausmingai išgydyti dar vieną kompleksą. Senamiesčio gyventojai pripras prie uždarytų gatvių ir nebekeiksnos situacijos, kad girto iki namų taksi negali parvežti. Jie gal net nebestatys automobilių ant šaligatvių, praleis dviratininką, leis sėdėti ant žolės ar susimokės už stovėjimą apmokestintoje parkavimo vietoje. Tada jie ir visi kiti draugiškai kvėpuosime tuo užterštu miesto oru, apgulsime miesto parkus ir paplūdimius, džiaugsimės, kad tūkstančiai miestiečių greičiau renkasi eiti pėstute ar viešuoju transportu. Mažiau tikėtina, bet jie gal net nestos prie Gedimino prospekto parduotuvės įsijungę avarinio signalo.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Jūsų minčių laukiame žemiau arba el.paštu pilieciai@delfi.lt:

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Vox Populi

Ištekėjau už klasės gražuolio – po 20 metų sutiktas „moksliukas“ sukėlė nostalgiją (87)

DELFI Gyvenimo straipsnis, kuriame aiškinamos priežastys, kodėl sunku pamiršti pirmąją meilę, sukėlė prisiminimus ir DELFI skaitytojai. Ji pasidalino istorija, kai jaunystėje klasės „moksliukas“ visai netraukė jos dėmesio, bet sutikus jį po 20 metų, privertė viską permąstyti iš naujo.

Aplankytas Gardinas nuteikė maloniai: plačiai naudojamos prekės ten perpus pigesnės (72)

Smalsumas ir noras susipažinti su artimuoju užsieniu nuvedė į Gardiną, esantį Baltarusijoje. Nuo namų Lietuvoje iki Gardino centro vos 135 kilometrai.

Įvertino muzikos festivalį Lenkijoje: įėjimas nemokamas, bet vargiai kartočiau (49)

Po skandalingai pasibaigusio „Granatos Live“ festivalio, daugelis skaitytojų pradėjo žiūrėti skeptiškai į masinius renginius. Taip jau sutapo, kad prieš savaitę pats buvau nuvažiavęs į vieną didžiausių pasaulio festivalių – „Woodstock“ Lenkijoje, kuris turėjo priminti legendinį koncertą tokiu pačiu pavadinimu JAV. Skaitykite toliau ir sužinosite, ar verta ten važiuoti.

Leidimas vedžioti augintinius paplūdimiuose papiktino: jei šuo su skafandru, tuomet pritariu (159)

DELFI paskelbta informacija, kad Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga patvirtino naują tvarką, kai leidžiama eiti į paplūdimį su augintiniais, sukiršino DELFI skaitytojus. Gyvūnų mylėtojams džiūgaujant, skeptikai, deja, išsakė priešingą nuomonę.

Nusifotografavo prie Sosnovskio barščio – augalo dydis stebina (23)

DELFI skaitytojas Ričardas Suslavičius užfiksavo rekordinio dydžio Sosnovskio barštį ir pasidalino nuotrauka su redakcija.