Savanorių pr., Geležinio Vilko, Ukmergės ir panašios gatvės yra pagrindinės Vilniaus miesto transporto arterijos, kuriomis kas dieną pravažiuoja tūkstančiai automobilių. Civilizuotose šalyse, siekiant užtikrinti didesnį transporto pralaidumą, tokiose gatvėse yra draudžiama sukti į kairę, įvažiavimai bei išvažiavimai yra organizuojami viadukais ar požeminiais tuneliais.

O kaip daroma pas mus? Pavyzdžiui, Ukmergės g. dalyje, atrodytų esančioje jau pačiame miesto gale, apytiksliai 3 km ruože yra įrengtos net devynios šviesoforais valdomos sankryžos ar pėsčiųjų perėjos. Tai yra vidutiniškai kone kas 300 m (trumpiausiais atstumas yra apie 150 m, ilgiausias - apie 500 m.). Vienintelis teigiamas veiksmas organizuojant eismą Ukmergės gatvės gale, buvo dviejų lygių sankryžos su Ateities g. įrengimas.

Tačiau 2011 metų pabaigoje buvo žengtas žingsnis atgal įrengus dar vieną šviesoforais valdomą sankryžą šalia naujai pastatyto prekybos centro „Norfa XXL“. Patys šviesoforai nėra blogybė. Blogybė yra tai, kad dauguma jų yra visiškai nesuderinti tarpusavyje. Ką tik paminėtos naujai įrengtos šviesoforų valdomos sankryžos šviesoforai yra visiškai nesuderinti su artimiausiais šviesoforais. Gal tiksliau suderinti taip, kad niekada važiuojant Ukmergės g. nepavyks nestabtelėjus pravažiuoti naujosios sankryžos ir įvažiavimo į prekybos centr1 „BIG“, nepriklausomai nuo to, kuria kryptimi ir kokiu paros metu teks važiuoti.

Jei tikrai neįmanoma tinkamai sureguliuoti tų dviejų sankryžų šviesoforų, tuomet reikia naikinti šviesoforą, esantį prie „BIG“, nes įrengus naująją sankryžą, jis dabar liko skirtas išskirtinai tik „BIG“ lankytojams (ir galbūt dviems namams, esantiems kitoje Ukmergės g. pusėje).

Kodėl dėl to reikia stabdyti visą srautą važiuojantį Ukmergės gatve? Minėtieji šviesoforai nėra suderinti ir su kitais artimiausiais kaimyniniais šviesoforais, esančiais ties posūkiu į Perkūnkiemį ir pėsčiųjų perėja ties Gedvydžių stotele. Būna, kad tenka stoti prie kiekvieno iš jų. Ne gana to, dėl naujosios sankryžos dabar piko metu visiškai užsikiša ir Gabijos gatvė.

Žinoma, statant komercinį objektą, kai kam yra pigiau pastatyti šviesoforus nei įrengti viaduką ar požeminį tunelį, tačiau ar kas nors paskaičiavo visų tų vairuotojų, kuriems nereikia užsukti nei į „Norfa“, nei į „BIG“, nei į Perkūnkiemį, kasdien gaištamą laiką ir kuro sąnaudas, deginamas kaskart priverstinai sustojant ir lūkuriuojant prie kiekvieno iš šių šviesoforų? Deja, Vilniaus miesto savivaldybės darbuotojai, paklausti apie minėtų šviesoforų sureguliavimą, be jokių rezultatų tyli jau trečią mėnesį.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!