Pirmiausia, kad jūs žinotumėte, kaip sunku išsirinkti tinkamą vairavimo mokyklą! Įvairovė plati, tačiau nuomonių gausa verčia iš koto. Vienas sako vienaip, o kitas jau šiukštu perspėja rinktis tik tą mokyklą, kurioje jis/ji mokėsi.

Nusprendžiau nepagailėti, sumokėti kone 100 eurų daugiau ir pasirinkti prieš porą metų geriausia vairavimo mokykla pripažintą įstaigą. Tai, veikiausiai, buvo klaida – teorijos pamokos buvo nuobodžios, jų nepraskaidrino net „Juokis“ festivalio lygio dėstytojo juokeliai apie pėsčiuosius-kėglius, apie policininkų nekompetenciją ir pan.

Antra pamoka – teisingai pasirinkti praktinio vairavimo pamokas. Ne kartą teko vairuoti piko metu, kai pusę išties brangaus laiko praleidi spūstyje.

Trečia pamoka: ką išmoksi aikštelėje, ant pečių tikrai nenešiosi, nes realiame gyvenime viskas vyksta kitaip. Koks tikslas mokyti statyti automobilį, atsižvelgiant tik į oranžines gaireles, siekiant išlaikyti egzaminą? Gyvenime gairelių nebūna, tad jau ir pusmečiui po teisių gavimo vis dar kaip vištelė statau automobilį tolimiausiame aikštelės gale.

Tačiau net ne tai blogiausia. Labiausiai papiktino egzaminas „Regitroje“. Buvau pasiryžusi pirmąjį išlaikyti iškart. Jaučiausi, kad vairuoju išties neprastai. Tačiau, kai jo neišlaikiau (iki šiol nesutinku, kad mano padaryta klaida – kritinė), paaiškėjo, kad tik vienam kolegai yra pavykę išlaikyti iš pirmo karto. Atrodytų, galbūt konspiracijos teorija manyti, kad naujus vairuotojus bandoma sukirsti tyčia. Tačiau, kita vertus, kai tau nebe 18-a, kai važiuoji neblogai ir neišlaikius egzamino pasakoma – „nesijaudink, retas iš pirmo karto išlaiko“, minčių kyla įvairių.

Antras bandymas. Egzaminą išlaikau (žinoma, nekritinių klaidelių yra). Pasakęs tai egzaminuotojas sakė išlipti iš automobilio. Išlipu, jis prieina ir drebia kažką panašaus į: „O, žinai, galėjau tave sukirsti. Bet aš geras žmogus, kokia man nauda, kad tu neišlaikytum“. Ir stovi, šypsosi, o ore tvyrant pajaučiau tikrų tikriausią kyšio prašymą. Kam tekę būti pas seno sukirpimo medikus, šią pauzę ir pojūtį, kai akivaizdu, ko iš tavęs tikimasi, atpažinti lengva. Kadangi man jau buvo pasakyta, kad išlaikiau, tai tik sugebėjau išlementi – „Taaaai ačiū, kad nesukirtot?“ Ir nuėjau.

Nepagautas – ne vagis, tačiau esu įsitikinusi, kad ir šiandien egzistuoja įvairiausių būdų, kaip iš jaunųjų vairuotojų sugeba išsireikalauti pinigų. Belieka palinkėti atsispirti tokioms pagundoms – visiems bus geriau.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Dėl skaitytojai kilusių klausimų, DELFI kreipėsi į VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotoją Saulių Šuminą.

Vairuotojo egzamino rezultatas egzaminuotojui įtakos nedaro

S. Šuminas nurodė, kad, skaičiuojant grubiai, egzaminą iš pirmo karto išlaiko apie 42 proc. laikančiųjų. Pašnekovas sakė, kad daroma daugybė dalykų, kad kalbos apie „sąmokslo teorijas“ (neva vairuotojų sukirtimą) nyktų ir egzaminas vyktų kaip įmanoma skaidriau

„Mes tam tikra prasme vertiname vairavimo mokyklų darbą, tai jos kuria visokias sąmokslo teorijas. Aš galiu pasakyti labai paprastai, ką mes nuveikėm per tuos metus, judėdami prie maksimalaus skaidrumo“, – kalbėjo specialistas. Jis įvardijo, kad automobiliuose įrengtos kameros, mėnesį saugomi egzamino įrašai, laikantis egzaminą žmogus gali pasikviesti jame dalyvauti savo instruktorių, kuris būtų automobilyje kartu su egzaminuotoju.

„Mes netgi skatiname tai daryti, – sakė S. Šuminas. – Instruktorius turi matyti, kad vienaip yra, kai tas žmogus vairuotoja per pamokas, ir kitaip, kai jis ateina į egzaminą. Mes norime, kad tas instruktorius matytų, kur jo darbo rezultatas.“ Pašnekovas apgailestavo, kad šia galimybe pasinaudoja labai mažai vairuotojų.

S. Šumino teigimu, šiuo metu tiems, kurie egzaminą išlaiko iš pirmojo karto, dabar esantis išlaikančiųjų procentas ir dėl to nedidelis egzamino įkainis, laikant jį pirmą kartą, yra naudingas. Tuo atveju, jei „Regitros“ atstovai pastebėtų, kad egzaminą iš pirmojo karto išlaiko dvigubai daugiau žmonių, paprasčiausiai kiltų egzamino kaina.

„Aš iš karto atsakingai pasakau, kad kainą keltume iš karto: jeigu gerėja procentas, mes matome, kad mums neužtenka lėšų išsilaikyti. Čia nėra jokios sąmokslo teorijos. Viskas skaidru“, – sakė S. Šuminas.

S. Šuminui nupasakojus skaitytojos nurodytus egzaminuotojo žodžius bei neva jaustą kyšio prašymą, jis pakomentavo, kad tai – interpretacijų klausimas.

Pasak jo, skaitytojos skundo atveju, cituojant egzaminuotoją, galbūt netinkamais žodžiais, tačiau išreikšta teisinga mintis – egzaminuotojui tai, ar vairuotojas išlaikys egzaminą iš pirmojo karto, ar ne, jokios įtakos nedaro.

„Nors vieną priežastį kas nors sugalvokit, kodėl egzaminuotojas nori pranešti blogą žinią tam, kuris laikė egzaminą. Nes jeigu jis egzamino neišlaikė, dar atsiranda krūva reikalų: kodėl, kokios klaidos ir t.t. Galiu pasakyti, žmogiškai visiems smagiau pranešti gerą žinią“, – vėliau pridūrė S. Šuminas.

Egzaminuotojo klaida egzamino rezultato nekeičia

Tuo atveju, jei vairuotojas mano, kad egzaminuotojas egzamine padarė klaidą, elgėsi neteisingai, jis turi galimybę per tris dienas pateikti apeliaciją, kuri bus išnagrinėta per 10 dienų. Vis dėlto, tai nereiškia, kad vairuotojas gali tikėtis, jog bus pripažinta, kad jis egzaminą išlaikė.

„Net jeigu mes būsime neteisūs, komisija matys, kad egzaminuotojas suklydo, mes rezultatų niekada nekeičiame, mes atsiprašome, atiduodame pinigus ir paprašome dar kartą laikyti egzaminą. Tai yra bendra europinė praktika, nes visos įstaigos puikiai supranta, kad jeigu tik pradėsi kaitalioti rezultatą, vadinasi, tik tuo ir užsiiminės. O kameros visiško vaizdo neduoda – ten atstumai iškraipyti ir tas vaizdas – pagalbinis, labai ten tiksliai teigti, buvo taip, ar ne, sudėtinga“, – kalbėjo S. Šuminas.

Jis sakė, kad būsimi vairuotojai dažniausiai skundžiasi ne konkrečiais dalykais, bet rezultatu.

„Jie sako – aš manau, aš buvau teisus. Ir dabar žiūrim logiškai – suko į kairę, nepraleido transporto priemonės arba startavo taip, kad trukdė kitai transporto priemonei. Arba sako – būčiau spėjęs. Iš šono situacija atrodo tokia – žmogus su 30 val. vairavimo patirtimi kvestionuoja žmogų su 20 metų stažu, dėl situacijos, kurioje jis nelabai orientuojasi“, – sakė VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas.

Pasak S. Šumino, „Regitros“ instruktoriai kvalifikaciją atsinaujina kiekvienais metais, pastebėjus, kad jie daro sistemines klaidas, yra siunčiami mokytis, o yra buvę atvejų, ir kai buvo atleisti, ar atimta teisė egzaminuoti. Be to, profilaktiškai yra žiūrimi egzaminų įrašai, tad kilus klausimams, gali būti kreiptasi į egzaminuotojus.

Taip pat neseniai laikėte vairavimo egzaminą ar mokėtės vairuoti? Norite pasidalyti savo patirtimi? Galbūt jūsų patirtis visai kitokia? Rašykite el.paštu pilieciai@delfi.lt arba čia.