Išbandžiau: chuliganiškos prigimties palikuonis „BMW 3 Series F30“

 (16)
1975-ieji - tai metai, kai pasaulį išvydo pirmasis trečios serijos „BMW“ automobilis „E21“. Stebint visą šio modelio evoliuciją susidaro įspūdis, jog iki pat 2005-ųjų, kuomet į gatves išriedėjo penktos kartos „E90“ modelis, „BMW“ gamyklose augo ne kas kitas, o maištingas paauglys.

Netgi ir dabar, kai jau daugelį metų „E30“, „E36“ ir „E46“ modelių gamybos linija nutraukta, šiuos „BMW“ automobilius vienareikšmiškai renkasi ką tik vairuotojo pažymėjimą gavęs jaunimėlis, arba antrąją dešimtį perkopusios, nerūpestingą jauno žmogaus gyvenimą propaguojančios asmenų grupės.

Per 39 šio modelio istorijos metus pasikeitė daug dalykų - požiūris, filosofija, tikslai ir net patys automobiliai. Tačiau tai nesutrukdė „BMW“ sukurti, mano galva, subrendusio, bet vis dar velnių priėdusio automobilio, kurį šiandien vadiname „BMW 3 Series F30“.

Kuo šeštos kartos trečiukas, besislepiantis po kodiniu „F30“ pavadinimu, skiriasi iš praėjusių kartų? Ogi talentingo dizainerio Christopher’io Weil’o sukurtu tobulu šio modelio dizainu, kurio pagrindinis akcentas yra automobilio priekinė dalis. Neslėpsiu, ar keturiolikmetis vaikinas, žingsniuodamas į mokyklą, ar jauna mama, vežanti savo dukrą į darželį, ar garbaus amžiaus senjoras, skaitantis rytinį laikraštį… Visų amžiaus grupių žmonės akimis „valgė“ mano vairuojamą „BMW F30“, tuo tarpu aš tik mėgaujausi dėmesiu ir automobilio teikiamais malonumais.

Mano testuojamas „BMW“ turėjo dar daugiau žavesio, agresijos ir dinamikos suteikiantį „M Sport“ paketą, kurį sudaro dešimt milimetrų pažeminta „M Sport“ pakaba su tvirtesniais amortizatoriais bei stipresniais stabilizatoriais, specialus aerodinaminis paketas su papildomomis kėbulo dalimis ( išmetimo vamzdis su chromo apdaila), „M Sport“ 19 colių lengvo lydinio ratlankiai, priekinis ir galinis buferiai, kėbulo spalvos slenksčių juostos ir automobilio gale esantis aerodinaminis difuzorius, „M Sport“ odinis daugiafunkcinis vairas, sportinės „Recaro“ tipo sėdynės, pagamintos iš ypatingos „Alcantara“ medžiagos.

Labai džiugina ir tai, jog įlipus į šiuolaikišką automobilį, kuris, kaip žinia, dažnai būna perpildytas įvairiomis elektroninėmis sistemomis, šiame subtiliai užuodžiu išlaikytą senosios mokyklos dvasią. Kalbu konkrečiai apie „F30“ modelį. Sėdynės reguliuojamos mechaniškai, unikaliu ir tik senesnių kartų modeliuose sutinkamu būdu. Taip pat niekur „nepasprukusi“ ir rankinio stabdžio svirtis, kurią daugelis kitų markių automobilių gamintojų iškeičia į eilinį mygtuką.

Kalbant apie šį automobilį iš techninės pusės, liaupsių nepagailėsiu varikliui bei transmisijai. 8 pavarų greičių dėžė veikia sklandžiai, užtikrintai ir greitai, o 2,0 litrų dyzelinis variklis, išvystantis 181 arklio galią (135kW), nenustygsta vietoje ir reikalauja dar ir dar. Centrinėje konsolėje pasirinktą važiavimo režimą iš „Comfort“ į „Sport+“ palikau ramybėje ir išnaudojęs „F30“ galimybes 99 proc., likau pritrenktas. Tai iš tiesų tobulai sureguliuotas automobilis.

Ne paslaptis, jog jau kurį laiką į „BMW“ automobilius yra diegiama „xDrive“ sistema, kitaip tariant, visų keturių varomųjų ratų sistema. Galbūt tai kiek prieštarauja „BMW“ filosofijai, tačiau, vardan mūsų saugumo, pripažinkim - ji veikia puikiai, o pakliuvus į beviltišką situaciją kelyje ji mums padės išsikapstyti gerokai veiksmingiau.

Naujasis trečios serijos „BMW“ gali pasigirti esąs labai ekonomiškas. Gamintojų teigimu vidutinės kuro sąnaudos neturėtų viršyti 6.3 l/100km. Prisipažinsiu, ekonomikos šiame modelyje neieškojau, o ir kuro esančio bake netausojau. Tačiau automobilis nesiliovė manęs stebinti. Po įveiktų 200 kilometrų „F30“ suvartojo vos 11 litrų dyzelino!

Nors gyvenime teko nemažai susidurti su „BMW“ automobiliais, niekuomet nesivaikiau šios markės mados. Netroškau įsigyti „BMW“, nežiūrėjau filmo „Bumer“ (rus. Бумер), būdamas vaikas nekabinau „BMW“ plakatų ant sienos ir kompiuterio darbalaukio nepuošiau „BMW“ paveikslėliais. O žaisdamas „Need for Speed“ mieliau rinkdavausi „Nissan“.

Iki susidūrimo su naujuoju „BMW 3 Series F30“ buvau neutralios nuomonės apie šią markę, bet diena, praleista už šio automobilio vairo, praplėtė mano mąstymą apie šį vokišką produktą. Renkantis sau naują automobilį, siūlyčiau rimtai apsvarstyti šią alternatyvą.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Vox Populi

Ištekėjau už klasės gražuolio – po 20 metų sutiktas „moksliukas“ sukėlė nostalgiją (91)

DELFI Gyvenimo straipsnis, kuriame aiškinamos priežastys, kodėl sunku pamiršti pirmąją meilę, sukėlė prisiminimus ir DELFI skaitytojai. Ji pasidalino istorija, kai jaunystėje klasės „moksliukas“ visai netraukė jos dėmesio, bet sutikus jį po 20 metų, privertė viską permąstyti iš naujo.

Aplankytas Gardinas nuteikė maloniai: plačiai naudojamos prekės ten perpus pigesnės (72)

Smalsumas ir noras susipažinti su artimuoju užsieniu nuvedė į Gardiną, esantį Baltarusijoje. Nuo namų Lietuvoje iki Gardino centro vos 135 kilometrai.

Įvertino muzikos festivalį Lenkijoje: įėjimas nemokamas, bet vargiai kartočiau (49)

Po skandalingai pasibaigusio „Granatos Live“ festivalio, daugelis skaitytojų pradėjo žiūrėti skeptiškai į masinius renginius. Taip jau sutapo, kad prieš savaitę pats buvau nuvažiavęs į vieną didžiausių pasaulio festivalių – „Woodstock“ Lenkijoje, kuris turėjo priminti legendinį koncertą tokiu pačiu pavadinimu JAV. Skaitykite toliau ir sužinosite, ar verta ten važiuoti.

Leidimas vedžioti augintinius paplūdimiuose papiktino: jei šuo su skafandru, tuomet pritariu (159)

DELFI paskelbta informacija, kad Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga patvirtino naują tvarką, kai leidžiama eiti į paplūdimį su augintiniais, sukiršino DELFI skaitytojus. Gyvūnų mylėtojams džiūgaujant, skeptikai, deja, išsakė priešingą nuomonę.

Nusifotografavo prie Sosnovskio barščio – augalo dydis stebina (23)

DELFI skaitytojas Ričardas Suslavičius užfiksavo rekordinio dydžio Sosnovskio barštį ir pasidalino nuotrauka su redakcija.