Esė konkursas. Roges ruošk vasarą, o vairuotojus – tik žiemą

 (12)
Ko gero, viena svarbiausių priežasčių, paskatinusių rašyti esė, tapo šiemet gerokai užsitęsusi žiema – tradicinis vairuotojų keiksmų objektas.
© DELFI

Ne paslaptis, jog šis metų laikas pasižymi nemaloniais netikėtumais – sniego ar šlapdribos papliūpomis, lijundra, plikledžiu, lede „išmaltomis“ provėžomis, sniego pusnimis tiesiog važiuojamojoje dalyje, dėl „nepraeinamų“ šaligatvių važiuojamojoje dalyje besiblaškančiais pėsčiaisiais. Šie netikėtumai gana gerai žinomi ir man, nes ne taip jau seniai buvau vienas iš palyginti negausios kandidatų į vairuotojus dalies, kuri ryžtasi praktinio vairavimo egzaminą laikyti šaltuoju metų laiku.

Nepaisant teigiamą rezultatą davusio pasiruošimo egzaminui, galiu drąsiai save priskirti prie tų, kuriems vairavimas ant slidžios kelio dangos – ilgo ir kantraus tobulinimo dar laukiantis procesas. Be abejo, man, kaip ir daugeliui vairuotojų, nepavyko ir nepavyks visiškai išvengti situacijų, kai apledėjusiame kelyje automobilis pradeda slysti (iki šiol sėkmingai, tfu tfu tfu...). Tačiau faktas akivaizdus – pavyks ar nepavyks suvaldyti slystantį automobilį tiesiogiai priklauso tik nuo vairuotojo įgūdžių ar ... tų įgūdžių nebuvimo.

Kad vairavimas žiemą ryškiai skiriasi nuo vairavimo kitais metų laikais, žino daugelis. Kiekvienas saugaus eismo specialistas pasakytų, jog vairavimas tokiu metu reikalauja kitokios akceleracijos, švelnesnio stabdymo, valdymo vairu. Nepaisant to, niekam nėra paslaptis, kokiu metų laiku valstybės įmonėje „Regitra“ praktinio vairavimo egzaminus yra išlaikiusi ir vairuotojų pažymėjimus gavusi didžioji vairuotojų dalis. Neatsitiktinai ir statistiniai duomenys aiškiai byloja, jog daugiausia eismo įvykių žiemą įvyksta todėl, kad vairuotojai pernelyg dažnai linkę kliautis vairavimo vasarą įgūdžiais.

Ne man vienam turėtų kilti klausimas, ar pakankamus įgūdžius saugiai vairuoti ant prispausto sniego ar ledo turi birželio ar liepos mėnesį vairavimo mokyklą baigęs asmuo. Vis dėlto, už saugų eismą atsakingoms institucijoms, taip pat Seimui ir Vyriausybei tokių klausimų nekyla. Kaip nekyla ir klausimų, ar toks asmuo turi pakankamus įgūdžius saugiai vairuoti tamsoje, per rūką, užmiesčio keliuose, žvyrkeliuose ir pan. Nepopuliarus, bet negailestingų įvykių verčiamas užduoti klausimas – ar tikrai 45 minučių nepriekaištingas pasivažinėjimas sausomis ir švariomis saulės šviesoje nutvieksto miesto gatvėmis leidžia įvertinti, jog asmuo pasirengęs saugiai vairuoti visur ir visais metų laikais. Bijau, jog ateityje į šį klausimą skaudūs įvykiai taip pat gali priversti atsakyti.

Absurdo teatru virtęs Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatų, reglamentuojančių papildomą mokymą pradedantiesiems vairuotojams, (ne)įgyvendinimas pasipiktinimą turėtų kelti ne todėl, jog du metus galiojantys vairuotojų pažymėjimai į galiojančius dešimt metų keičiami be papildomo mokymo. Kiek žinoma, vienu iš papildomų mokymo elementų turėtų tapti automobilio šoninio arba visų ratų slydimo imitavimas. Tačiau toks imitavimas būtų visiškai ne pro šalį daugeliui vairuotojų, ypač baigusių vairavimo mokyklas vasarą. Trejų ir daugiau metų vairavimo stažas (kur garantija, kad visuomet ne „popierinis“ ar ne tik šiltuoju metų laiku įgytas) nėra pagrindas nesidomėti (kad ir tam tikros atrankos būdu), kaip asmuo sugeba suvaldyti transporto priemonę slidžiame kelyje. Negana to, nelogiška papildomus mokymus rengti po dvejų metų nuo egzamino išlaikymo – būtina, jog jau pirmąją plikledžio dieną išvažiavęs į kelią vairuotojas netaptų vien tik prie vairo įsitaisiusiu kritiškos situacijos stebėtoju.

Pripažinti nepakankamus savo vairavimo ekstremaliomis sąlygomis įgūdžius ir siekti juos tobulinti – drąsos ir atsakomybės požymis. Tokios drąsos ir atsakomybės linkiu daugeliui vairavimo pažymėjimų turėtojų.

DELFI skaitytojas Artūras

Norite ir Jūs dalyvauti konkurse? Rašykite mums trumpą esė (apžvalgą, straipsnį) apie:

- Jūsų pasiūlymus, susijusius su eismo saugumu kelininkams, policijai, kelių eismo taisyklių rengėjams, kitiems vairuotojams, pėstiesiems, dviratininkams, motociklininkams ir t.t.; - galbūt Jums saugus eismas asocijuojasi su pagalba kelyje, mandagumu, eismo kultūra ir t.t. Galite rašyti ir istorijas susijusias su tuo;

- asmeninę patirtį, įdomius nuotykius ar pamokančias istorijas, susijusias su saugiu eismu;

- galite parašyti tiesiog laišką „pusgalviui" ar priešingai - itin geram, - vairuotojui.

Esė siųskite mums el. paštu: pilieciai@delfi.lt (laiško pavadinime reikia nurodyti „Konkursui Saugaus eismo esė“).

Konkurso nugalėtojų laukia draudimo bendrovės „Gjensidige" įsteigti prizai - kuponai draudimo paslaugoms įsigyti:

1. Pirmosios vietos nugalėtojui - 1000 Lt vertės kuponas.

2. Antros vietos nugalėtojui - 500 Lt vertės kuponas.

3. Trečios vietos nugalėtojui - 300 Lt vertės kuponas.

Daugiau informacijos apie konkursą skaitykite aprašyme paspaudę šią nuorodą

Įvertink šį straipsnį
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Vox Populi

Šeškinės gyventojas įvardino rajono sopulius: kenčia ne tik automobilių savininkai (14)

Perskaičiau straipsnį apie merginos padangas, iš kurių išleido orą, ir prisiminiau identišką situaciją, kuri nutiko man ir dar toje pačioje nelemtoje Šeškinėje.

Gyventojai įsiuto sužinoję, kiek kainavo laiptinės valymo paslaugos (85)

Esu Skroblų g. 31 namo Vilniuje vieno buto savininkas. Gyvenu daugiabutyje, kuriame nemažai gyventojų yra vyresnio amžiaus, silpnaregiai arba aklieji. Aš, kaip ir dauguma, esame šokiruoti gyvenamųjų namų administravimo UAB „Vilkpėdės būstas“ aptarnavimu. Nežinome, ar mums verkti, ar pradėti juoktis.

Laiškas vienam Šeškinės gyventojui: gal su tavimi kažkas negražiai pasielgė? (121)

Mielasis žmogau, kuris nepatingėjai vakar ryte (ar gal užvakar vakare) išleisti orą iš mano mašinos padangos! Ačiū, kad priminei man apie gyvenimo džiaugsmą, nes šįryt į darbą nuvažiavau gyva sveika, ir neužsimušiau, nieko nesužeidžiau iki darbo nuvykusi automobiliu su galiausiai visiškai plokščiu ratu. Džiaugiuosi, kad oro likučių užteko nusileisti nuo Šeškinės kalno.

Aštuntokei trūko kantrybė: mokykloje mus žlugdo (215)

Turbūt visiems gerbiamiems naujienų portalų skaitytojams iki gyvos galvos įgriso skaityti kiekvieno pasipiktinusio ar, pagal gerbiamus komentatorius, išlepusio bei dirbti neįpratusio mokinio laiškus. Kiekviena istorija vis kitokia, bet mintis – ta pati. Šiuo metu mokausi aštuntoje klasėje ir norėčiau atskleisti kelis šiuolaikinės švietimo sistemos aspektus.

Suma už atžalos darželio išleistuves papiktino mamą: kam tas limuzinas ir sodyba? (327)

Ar Jūs irgi patiriate išleistuvių pompastiką darželiuose? Ir jūsų vaikų darželiuose taip pat jau prieš metus auklėtojos pataria per susirinkimą tėvams kaupti pinigėlius? Juk akivaizdu, kad ne visi tėvai gali gegužės mėnesį atnešti į išleistuvių banką po 45 ir daugiau eurų, nes, pavyzdžiui, mano vaikų darželis skolingas valstybei 11 tūkst. eurų, direktorės duomenimis, o tai reiškia, kad tėvai nuolat nepajėgūs susimokėti už darželio paslaugas, bet išleistuvėms jau kelintus metus tėvai užsako limuzinus ir veža vaikus į pramogų sodybas.